4 Nisan 2012

Yüzüklerin Efendisi (Parodi)

Mümtaz ve Seyfi, dev bütçeli bir film yapmak için kolları sıvar. Senaryo arayışları sürerken Peter Jackson adlı bir yönetmen elindeki hikayeyi sunmak için karşılarındadır.
-Mümtaz: Yüzün çok tanıdık bi de hele kimlerdensin?
-Peter: Tanımazsınız çok uzaklardan geliyorum. Ta Yeni Zellanda'dan!
-Mümtaz: Ya benim kayınço orda biliyon mu? Her neyse hikayenden bahset
-Peter: Hikayenin adı Yüzüklerin Efendisi. Bu bir roman uyarlaması olacak. 3 kitapık bir seri ve tabi bu da 3 film demek oluyor.
-Seyfi: Anlat bakalım
-Peter: Hay hay! Hikaye çok çok eski bir zamanda geçiyor, Orta Dünya denen bir yerde. Bu Dünya'da insanların yanında Elfler var -ki bunlar ölümsüz- Cüceler, Hobbitler, Büyücüler, Ork denen yaratıklar filan ne ararsanız var yani. Bir de güç yüzükleri var ve içlerinden birinin gücü hepsinin üzerinde. O yüzüğe sahip olan Dünya'ya hükmedecek. Sauron -ki kendisi yüzüğün eski sahibi olur- kaybolan yüzüğü bulabilmek için Orta Dünya'nın altını üstüne getiriyor. Yüzüğün bir Hobbit'de olduğu ortaya çıkınca her ırktan birer kişi olmak üzere bir ekip oluşturuluyor. Amaçları yüzüğü Sauron ele geçirmeden yok edebilmek. Yüzüğü yok etmenin de sadece bir yolu var.
-Mümtaz: Bir Volkana atarak mı?
-Peter: Aa evet nasıl bildiniz?
-Mümtaz: Yıllarımı verdim ben bu işe. Bak koçum elinde çok sağlam bir öykü var ama bunun bir gişe canavarına dönüşebilmesi için bazı değişikliklerin yapılması gerekiyor.
-Peter: Ne gibi değişiklikler?
-Mümtaz: Birincisi hikayeyi günümüze uyarlayalım. Mesela hikayenin geçtiği yer Orta Dünya değil de Orta Doğu olsun. Dünya'ya hükmedebilmenin tek yolu da Orta Doğu'daki petrolün ele geçirilebilmesiyle mümkün olsun. Hikayenin içinde yine bir yüzük olsun. O yüzüğü ele geçiren Orta Doğu'nun dolayısıyla da petrolün sahibi olacak. Bu yüzük tesadüfen Fiko adlı bir Türk gencin eline geçecek. Dünya ayaklanacak, 3. Dünya Savaşı ha koptu ha kopacak. Yüzüğü koruyabilmek için farklı milletlerden bir ekip oluşturulacak. Ekip; bir Fransız, bir Alman, bir Çinli, bir Arap ve bir de İtalyan'dan oluşacak. Yüzük Fiko'da duracak tabi ki! Yüzüğü yok edilebileceği tek yer de Alaska olacak
-Peter: Neden Alaska?
-Mümtaz: Şu sebepten: Yüzüğü ele geçirmek isteyen iki ülke var. Biri Amerika diğeri de Rusya. Alaska iki ülkenin arasında kalıyor. Anlayacağın orası tam bir kurtlar vadisi.
-Peter: Peki hikayede aşk olacak mı?
-Mümtaz: Olacak tabi! Rusya, yüzüğü ele geçirebilmek için fettan bir ajan yollayacak. Fiko da hemen ona aşık olacak. Sonra Amerika da boş durmayacak Rebecca adlı bir güzeli Fiko'nun menziline sokacak. Rus kızı Nataşa ile Rebecca arasında eskiden iki ülke arasında olduğu gibi soğuk savaş yaşanacak. Yolculuk devam ederken Fiko iki kız arasında kararsız kalacak. Kızlar Fiko'nun boynunda asılı duran yüzüğü kendi parmaklarına nişan yüzüğü olarak takması için ona baskı uygulayacak. Neyse ki Fiko'da Türk zekası denen şeyden fazlasıyla mevcut. Yüzüğün iki adet sahtesini yaptıracak.
-Peter: Hikayeyi bu kadar değiştirirsek Tolkien 'in kemikleri sızlar yalnız!
-Seyfi: Hayda Tolkien kim ki?
-Peter: Birader nerde yaşıyorsunuz siz? Tolkien romanların büyük yazarı
-Mümtaz: O zaman şöyle yapalım: önce filmimizi aynen benim dediğim gibi çekelim. Sonra gidelim Tolkien'in mezarına 3 Kulhuvallah 1 Elham okuyalım. Nasıl fikir ama?
-Peter: 3 Kul- kulhu-val bu ne demek?
-Seyir: Abi gavur bu anlamaz
-Mümtaz: Ha doğru be! Bak Peter no problem! anladın.
-Peter: Anlamadım ama peki öyle olsun! Ee nereyi imzalıyorum
-Mümtaz: Bugün git yarın gel hadi bakim! 
-Seyfi: Yırttık Mümtaz abi yırttık! Oscar bile alırız aha buraya yazıyorum! Ahan da yazdım!

6 yorum:

  1. günler sonra bloga göz atabildim. baktım serdar tam da benim en sevdiğim fimlerden bahsetmiş derkeeen beklemediğim ama çok hoşuma giden bir yazı ile karşılaştım :) güzeldi :)

    YanıtlaSil
  2. Haha :) teşekkür ederim beğenmen sevindirdi beni :) fantastik edebiyatı ve fantastik sinemayı sen de çok seviyorsun anlaşılan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla serdar fantastik dünya ile ilgili sevgi ve ilişkimi sağır sulatının tüm sülalesine duyurdum gibime geliyor :D
      bayılıyorum :D

      Sil
  3. Hahah :D bir ben duymamışım demek ki :) Stephen King'in Kara kule serisini okudun mu peki? Ben ilk 4 kitabı bitirdim şimdilik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. stephen King ile pek anlaşamadık, ısınamadım. Ama Kara Kule serisini herkes okumamı söylüyor.Sanırım sevebileceğim bişiler kaçırıyorum :) Sen önerir misin?

      Sil
  4. İlk iki kitap çok iyi sonraki ikisi biraz hayal kırıklığı yarattı bende ama hikayenin sonunu çok merak ediyorum. Fantastiği çok sevdiğin için önerebilirim ama Stephen king'e mesafeli yaklaşman büyük bir soru işareti. İlk kitap kısa öyküyü seversen zaten devamı gelir. Bir şans ver naneşekeri :D

    YanıtlaSil