Geçtiğimiz yıl, Cannes Film Festivali’nin Yönetmenlerin On Beş Günü bölümünün açılış filmi olan The Congress (Son Şans), Stanislaw Lem'in kült bilimkurgu romanı The Futurological Congress (Gelecekbilim Kongresi)in serbest bir uyarlaması.
The Congress yönetmeni ise Beşir'le Vals adlı canlandırma filmle Oscar'a aday gösterilen Ari Folman. Filmin başrolündeki Robin Wright, kendini oynuyor. Wright'a büyük bir yapım stüdyosu tarafından sinemasal benliğini satması teklif edilir. Stüdyo, Wright'ı dijital olarak tarayacak, görüntüsünü her türlü Hollywood yapımında kullanma hakkına sahip olacaktır; böylece Wright hem çok para kazanacak hem de 20 yıl boyunca ekranlarda hep genç kalacaktır. The Congress sözleşmesinin bitişinin ardından Robin Wright'ın geleceğin sinema dünyasına dönüşünü izliyor.
Başka Sinema salonlarında 30 Mayıs'ta seyirci karşısına çıkacak olan film, gerçekle animasyonun ilginç bir birleşimini sunuyor. Filmin sektörün geleceğine dair de öngörüde bulunduğunu söyleyebiliriz sanırım.
The Congress yönetmeni ise Beşir'le Vals adlı canlandırma filmle Oscar'a aday gösterilen Ari Folman. Filmin başrolündeki Robin Wright, kendini oynuyor. Wright'a büyük bir yapım stüdyosu tarafından sinemasal benliğini satması teklif edilir. Stüdyo, Wright'ı dijital olarak tarayacak, görüntüsünü her türlü Hollywood yapımında kullanma hakkına sahip olacaktır; böylece Wright hem çok para kazanacak hem de 20 yıl boyunca ekranlarda hep genç kalacaktır. The Congress sözleşmesinin bitişinin ardından Robin Wright'ın geleceğin sinema dünyasına dönüşünü izliyor.
Başka Sinema salonlarında 30 Mayıs'ta seyirci karşısına çıkacak olan film, gerçekle animasyonun ilginç bir birleşimini sunuyor. Filmin sektörün geleceğine dair de öngörüde bulunduğunu söyleyebiliriz sanırım.