4 Nisan 2013

90'lı Yılların 'Alternatif' En İyi 25 Filmi


90'lı yıllar sinemasını özlemle anmaya devam etme isteği, daha önce hazırladığım "90'lı yılların en iyi 25 filmi" listeme alternatif bir en iyi 25'lik liste daha yapmaya itti beni. Bu alternatif listenin asıl amacı, bitmek bilmez bir hazine niteliğindeki 90'lı yıllar sinemasının 25 filmden oluşan bir listeye sığdırmanın imkansızlığı ve o listeye giremediği için hakkını yediğimi düşündüğüm başyapıtlara da saygı duruşunda bulunmaktı. Şüphesiz ki, alternatif listenin de alternatifi yapılabilir.

1- Crash (1996)
2- Dark City (1998)
3- Magnolia (1999)
4- Godfellas (1990)
5- Forrest Gump (1994)
6- The Truman Show (1998)
7- JFK (1991)
8- Strange Days (1995)
9- Barton Fink (1991)
10- Fearless (1993)
11- Carlito's Way (1993)
12- Braveheart (1995)
13- Exotica (1994)
14- Total Recall (1990)
15- Pi (1998)
16- Todo Sobre Mi Madre (1999)
17- Twin Peaks: Fire Walk With Me (1992)
18- Jacob's Ladder (1990)
19- Fargo (1996)
20- Thelma and Louise (1991)
21- Arizona Dream (1992)
22- Ed Wood (1994)
23- Trainspotting (1996)
24- Europa (1991)
25- Eşkiya (1996)

16 yorum:

  1. Sadece 15'ini seyretmişim. 90lı yıllarda 15 çok az geldi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama asıl listeden hatırladığım kadarıyla oldukça yüksekti. 23 filandı galiba. bu alternatif listede biraz kıyıda kalmış filmler de var ondandır kesin :)

      Sil
  2. Bir cogunu izlemisim sevindim. Magnolia ve forrest gump in yeri ayridir benim icin. Off okuyamadigim ne cok yazi birikmis!! :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet ikisi de harika filmler. hahha olsun ya aslında ben de çok yazmıyorum son dönemde :)

      Sil
  3. Güzel bir liste. İki listeye baktımda gözden kaçırmamışsam, benim bazı tercihlerim The Player, Rushmore, Secrets & Lies, Short Cuts olabilirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol :) The Player'ı ben abartı bir film olarak görüyorum. sağlam filmdir tabi :) Altman filmlerini çok sevmiyorum. genelde. Rushmore'u izlemedim ama girme ihtimali yoktu zaten :)

      Sil
    2. Öyle mi :) Ben baya bir beğenmiştim. Rushmore sağlam bir Wes Anderson filmidir. En azından keyif alırsın.

      Sil
    3. evet daha izlemediğim filmi de çoktur Altman'ın ama beni çok yakalayamıyor :) Rushmore'un iyi olduğuna eminim, izlemeye çalışacağım

      Sil
    4. Altman'da bende de çok eksik var bir ara kapatırız :) Bu arada The Insider ve Los Angeles Sırları'nı da göremedim. Onlarda alternatif olabilir.

      Sil
    5. Evet listede yoklar ama İkisine de başyapıt gözüyle bakıyorum. aynen çok iyi iki alternatif olurlar. bunun gibi daha çok film vardı aslında alternatif 25 film olsa da yine açıkta yine bir sürü film kaldı :)

      Sil
  4. Sadece 9 unu izlemenin verdiği eziklikten ötürü nasıl bir bozuldum nasıl bir bozuldum belli edecek kelimem yok hani :(( güncele bıraktım kendimi 90lar yalan oldu sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahhah ya gülüyorum ama yanlış anlama :)) alternatif liste olduğundan daha az popüler filmleri de koydum. mesela Titanic, Breavhart gibi üstün filmleri almadım. biraz bundan bence. evet biraz öyle oluyor ya. güncel çok hızlı akıyor ve ona yetişeyim derken eskiler unutulabiliyor :)

      Sil
  5. ağlanacak halime gülüp bide sen vuruyorsun yani ee peki madem öyle olsun :)) Evet alternatif yoksa asık listenin 25 tanesinin 19unu izlemişim bir kere tamam mı :D alternatif olması biraz gizli saklı kalmış gibi gözükse de izlemeyi gerektiren isimler. eski filmleri içeren bir film festivali yapsalar süper olur oturup izlerim hepsini. Şu günlerde günde 3 film deviriyorum işte o zaman yaptığın listelerdeki tüm filmleri izlemiş olur böyle ezilmezdim karşında :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahh :D tamam tamam :D aa çok iyi fikir. böyle bi festival olsa süper olurdu gerçekten. Oo günde 3 film çok iyi. ben bir film bile izleyemiyorum günde. eskide kaldı o günler... ezildiğin filan yok yahu estağfurullah :) benimde eksiklerim var bakma

      Sil
    2. Değil mi cidden çok güzel fikirmiş bu olur da ileride söz sahibi birileri olursan yap bunu serdar. Bu festival tutar bak benden söylemesi :)) Ya festival sayesinde yoksa pc başında üç tane çok zor. Festival sayesinde sürükleniyorum zaman geçiyor yoksa benden de geçti o günler :) Geç olsun güç olmasın diyelim o zaman he :))

      Sil
    3. evet sadece 90'lar değil daha eskilerden de seçmek lazım :) ah nerde o günler.. kısmet bakalım :)) internet olmasa izlerim de nete girmeden yapamıyorum. twitter filan. e bi de yazma işi de var. eskisi gibi izle ötekine geç'i pek yapamıyorum. o çok film izleyeyim tutkusu da daha küçükken oluyormuş bi de :)) evet evet öyle diyelim :))

      Sil