21 Haziran 2012

3 Kuşakta Sinema Tarihinin en iyi aktörleri


3 Kuşakta Sinema Tarihinin en iyi aktrislerinden sonra sıra aktörlere geldi. Sinema sanatı varolduğundan bu yana genel olarak kadınlar ikinci planda kalmış ve filmler erkek karakter merkezli kurulmuştur. Toplumsal hayatta olduğu gibi eşitlikten bahsetmek güç. Bu eşitsizliğin sonucu oyuncu bazında rakamsal olarak da Sinema Tarihine damgasını vurmuş aktör sayısı aktrislere oranla daha fazla. Bu sebeple her kuşaktan 10 yerine 15 isim almayı uygun buldum. Yine de bir çok dev oyuncu dışarıda kaldı. Klasik sinemadan; Kirk Douglas, Richard Burton, Gregory Peck, James Dean gibi isimler. Orta kuşaktan; Dennis Hopper, Ed Harris ve Samuel L. Jackson vb. Yeni kuşaktan ise Denzel Washington, Ryan Gosling, Heath Ledger, Tim Roth, Tony Leung, John Turturro ve Matt Damon vb. bir çok oyuncu bu değerlendirme içerisinde yer alamadı.  Not: Listeler sırasızdır


Klasik Kuşak (1930-1955)

1- Marlon Brando
2- Orson Welles
3- Charles Chaplin
4- Humprey Bogart
5- Henry Fonda
6- Clark Gable
7- Max Von Sydow
8- Paul Newman
9- Anthony Quinn
10- Gary Cooper
11- Toshiro Mifune
12- Jack Lemmon
13- Laurence Olivier
14- Marcello Mastroianni
15- Peter Sellers

Orta Kuşak (1955-1980)

1- Jack Nicholson
2- Robert De Niro
3- Al Pacino
4- Dustin Hoffman
5- Morgan Freeman
6- Anthony Hopkins
7- Michael Caine
8- John Hurt
9- Alain Delon
10- Harvey Keitel
11- Gene Hackman
12- Gerard Depardieu
13- Jeremy Irons
14- Jeff Bridges
15- Ben Kingsley

Yeni Kuşak (1980- 2012)

1- Daniel Day-Lewis
2- Johnny Depp
3- Kevin Spacey
4- Sean Penn
5- Philip Seymour Hoffman
6- Edward Norton
7- Mickey Rourke
8- Brad Pitt
9- Gary Oldman
10- Ralph Fiennes
11- Javier Bardem
12- Benico Del Toro
13- John Malkovich
14- Ewan McGregor
15- Michael Fassbender

71 yorum:

  1. Şimdi aktrislerin bir kısmı ismen bildiklerim ve çoğu da simaen tanıdıklarım olarak ayrılırken, erkeklerin çoğunun adını biliyorum. Yani, aktörleri aktrislere göre daya iyi tanıyorum. Bu sanırım cinsiyetimin vermiş olduğu bir özellik. Sayende ilginç bir tespit yaptım kendi çapımda. ehehe.
    Seviyorum bu istatistiklerini, teşekkürler Serdarcan.
    Bir de, Johnny Depp resmi iyi bir seçim! ahahaha.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ilginçmiş sahiden :) Akrtislere çalışacaksın o zaman :D ne demek ben teşekkür ederim. Ve evet fotoğraf seçimine çok dikkat ediyorum. görsellikten taviz vermem :)

      Sil
  2. Hala favorilerim orta kuşak. Hepsi muhteşem! İlk 6 ise tam düşündüğüm gibi :) Morgan Dede'mi koymamışsın, üzüldüm ama :(

    YanıtlaSil
  3. Evet orta kuşaktakiler inanılmaz. Yapma Morgan Freeman 5. sırada :)) gözünden kaçmış sanırım. o olmadan orta kuşak olmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek tek baktım ve ilk 6 dedim. Vallahi yaşlandım Serdar :( Gidip havuç yiyeyim gözler düzelsin :)

      Sil
    2. Ahaha :D havuç heh! :)) çok iyiydi bu. yaşlılık değil de yorgunluktandır bence :)

      Sil
  4. Güzel listeler olmuş eline sağlık:) Çok sevdiğim isimler var. Al Pacino'yu aşırı başarılı bulmam sırası biraz yukarlarda geldi. Yeni Kuşaktaki isimler çok iyi. Özellikle Ralph Fiennes'ı listeye almana çok sevindim. Adamın kıymeti bilinmiyor gibi. Her seferinde çok iyi performans çıkarır ama Oscar onu görmez. Ayrıca Leonardo DiCaprio'yu listede görememek beni üzdü:( Gerçi son yıllarda biraz aynı rollerle kendini tekrarlıyor gibi ama yinede oldukça başarılı. Listeye almadığına göre pek sevmiyorsun gibi:)

    YanıtlaSil
  5. teşekkürler :) Liste sırasız. bir bakıma sıralı diyebilirim. daha çok değer verdiklerim üst sıralarda oluyor genelde. Ralph Fiennes'ın evet değeri tam olarak teslim edilmedi bugüne dek. kötü bir performansına denk gelmedim. Di Caprio'ya gelirsek severim onu da fakat bu liste için iddialı gibi geldi. ki alamadığım daha başarılı isimler oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başta direk listeyi inceleyip yorum yaptığım için sıralı zannettim. Sonradan gördüm:) Gerçektende çok kaliteli isim listede yok. Erkeklerin sinema dünyasında büyük bir üstünlüğü var kuşkusuz. Yönetmen olarak çok az bayanlar öne çıkabiliyor. Nedendir bilinmez ama böyle:) Umuyoruz ki her geçen gün kadınların sinemadaki rolleri artar.

      Sil
    2. Anladım :) evet özellikle yönetmen konusunda dağ gibi bir fark var zamanla dengelenmesini ümit edelim.

      Sil
    3. Listeler kesinlikle yeteneklere göre sınıflandırılmış tebrik ederim.Dicaprio nun olmaması normal çünkü bana göre 0 yetenek.Yetenek demek JOHNNY DEPP demek. :)

      Sil
    4. teşekkür ederim. DiCaprio'nun da epey yetenekli olduğunu düşünsem de alamamıştım. 2012'de yapmışım listeyi. aradan geçen zamanda üzerine çok koydu aslında. Tabii Johnny Depp başka bir yetenek :)

      Sil
  6. Aktörlerin listesinin aktristlerin listesinden çok çok daha iyi olduğu kesin.
    15 oyuncu seçmek daha mantıklı bütün listeleri çok sevdim , tebrikler ama yine biraz muhalefetlik yapmadan duramıyacağım :) chaplin bir efsane ve laf etmek düşmez ama buster keaton sanki daha orjinal bir seçim olurdu bu tür listelerde hep populer isimlerden çok kıyıda köşede kalmış oyuncuları görmeyi sevdiğim için galiba neyse Jack Lemmon çokta filmografisine hakim olduğum bir oyuncu değil ama bana hep komediyle var olmuş bir adam gibi geliyor bu konuda cahil olabilirim o yüzden Clint Eastwood yada Robert Redford 'u alırdım (Reford'a ayrıca duruşu niteliğiylede saygı duyuyorum).Listelere girermiydi bilemiyorum ama Albert Finney diye bir adam var :) ve sanırım en büyün oscar loserlarından peter o'toole ... Son kuşakta çok sağlam bir liste ama neden Depp diye soruyor insan tamam çok cool tamam tim burton'nin yarısı ve elbette yeteneksiz değil ama (biliyorum çoğu kişi muhtemelen sövüyor bana) bu adam sadece "freak" rollerde iyi ve ewan mcgregor çok kişisel bir seçim olmamış mı?:) Kim olabilirdi dersen Viggo Mortensen derim Depp yerinede illa bi freak arıyorsak Robert Downey Jr. Bu kadar muhalefet olduğumu düşünme listeleri çok beğendim tebrikler..

    not: fassbender'a hepimiz bayılıyoruz ve evet mükemmel gidiyor ama biraz erken değil mi böyle bir listeye almak için hem tom hardy ile kafa kafaya gidiyorlar sanki?

    not 2: Mastroianni ve Von Sydow görmek çok mutlu etti.

    not 3:Aktörlerden bahsetmişken bazı isimleride anarsak sinemanın cool çocuğu Steve Mcqueen , hitchcock'un iki jönü james stewart ve cary grant , hepburn'un bile karşı koyamadığı yetenekli Spencer Tracy , brando ve dean ile birlikte 3 asi ismin sonuncusu montgomery clift , Robert Mitchum , talihsiz sapık Anthony Perkins , unutulmaz rolleriyle Errol flynn ve sinemanın gördüğü en yakışıklı erkeklerden biri olan ve erken ölümüyle bütün bayanları yasa boğan muhteşem rudolph valentino!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Johnny Depp Marlon brando'dan sonra tüm zamanların en iyi aktörü oynadığı filmlerin gişe rekorları olsun film başına aldığı ucret rekorları bütün karakterleri başarıyla oynayan bir aktör yaşayan efsane

      Sil
  7. öncelikle güzel yorumlarınız için teşekkür ederim :) Buster Keaton'ı da düşündüm ama ilk 15 için iddialı geldi. Chaplin ise yetenekleri ve doğallığıyla evrenselliği yakalamayı başarmış. Yazdığın isimler ön listemde olan kişiler. Robert Redford orta kuşak çok iddialı olduğundan dışarda kaldı.

    Johnny Depp konusuna gelirsek herhalde 100 sinemasevere sorsak en az 90'ı yeni kuşakta onun adını söyler. Müthiş bir yetenek. yeni kuşağın vazgeçilmezi bence. bunu başka bir yerde söylemezsiniz umarım :)) Fassbender ise kendini kanıtladı bana kalırsa. biraz erken kabul ediyorum. McGregor kişisel oldu evet ama benle aynı fikirde olan çok kişi var. büyük yetenek. Mortensen ve Downey'e de bayılırım ama elimden bir şey gelmedi diyeyim. En sonda müthiş isimleri sıralamışsın. onlar için daha uzun listeler gerekli sanırım. 25 filan...

    YanıtlaSil
  8. redford ve newman 'ı aynı kuşakta sayabiliriz aslında çünkü belkide kariyerlerinin en önemli filmlerinide beraber çektiler(the sting,butch cassidy and the sundance kid vs.) bir nevi clooney/pitt sayılabilir...
    depp konusunu 100 kişiye sorarsak bencede 90'ı aynı şeyi söyler ama o 100 kişi herhangi bir 100 kişi olursa ciddi sinema severlerin aktörlüğün bütün rollerin altından başarıyla kalkabilmek olduğunu bileceğini var sayıyorum depp'in "sıradan" karakterleri oynamak konusunda çokta başarılı olmadığı ortada gibi malum the tourist bir felaketti yada public enemies deki john dillinger'ı muhteşem olabilecek iken sadece normaldi dediğim gibi kötü bir aktör olduğunu asla düşünmüyorum ama muhteşem yetenekte değil.
    Fassbender için kanıtladı belki ama yetenek dediğimiz şey Christian Bale olmasın? :)

    YanıtlaSil
  9. Aynı kuşakta sayılabilirler doğru. ben listeyi kariyerlerine başlangıç tarihlerini baz alarak oluşturduğum için öyle oldu.
    Johnny Depp'in hafif performansları da olmakla birlikte almamayı hiç düşünmedim. Almazsam zaten aforoz edilebilirdim :)
    Yalnız Christian Bale kesinlikle yetenekli ama çok konuşmadığı rollerde daha başarılı. rollerini de ona göre seçiyor sanki. severim ve çok takdir ederim o ayrı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden insanlar farklı olanı sevmez.İlla büyük çıkış yapan filmlerde mi oynamalı bir oyuncu?Bence sıradışılık önemli.Her yorumda bir Jonny eleştirisi anlamıyorum adamın yeteneği var ve farklı bir aktör.Sarışın değil ve her sene bir film yapmıyor doğru.Farklılıklar sevilmez bu da doğru.

      Sil
    2. katılıyorum. Depp'in seveni çok aslında ama son dönemde birbirinin benzeri rollerde çıkınca bazı arkadaşlara itici gelmeye de başladı. yeteneği tartışılamaz kesinlikle. kendine özgü bir yetenek :)

      Sil
  10. Nedense yeni kuşakta Fassbender dışında beni heyecanladıran oyunculuk yok.Orta Kuşak halen inanılmaz ve özellikle Jack Nicholson efsanesini 1.yapman harika.Bir de yeni kuşakta Ewan McGregor yerine Tom Hanks falan olsaydı diye düşündüm :D Klasikler bölümüne yorum yapamıyorum yaşım tutmuyo :D

    YanıtlaSil
  11. Of yapma yeni kuşakta Daniel Day-Lewis de mi heyecanlandırmıyor :)) Tom Hanks vardı ama sonradan çıkardım onu. Liste sırasız olsa da Jack Nicholson orta kuşağın en yetenekli ismi. yerini hak ediyor sahiden :) Hımm dur yaşını tahmin etmeye çalışayım :D 20 mi? :))

    YanıtlaSil
  12. Evet Lewis 2 filmini izlemiştim ama favorim değil :) Yaşım.17 :):) henüz :D

    YanıtlaSil
  13. Evet küçükmüşsün gerçekten :))

    YanıtlaSil
  14. of abi daniel day lewis oynamıyor yaşıyor resmen birden gaza gelmiş olabilirim ama gelmiş gecmiş en iyi oyuncudur kendileri.

    YanıtlaSil
  15. en iyilerden şüphesiz. bu ünvanı hak ediyor bence de

    YanıtlaSil
  16. listeler gerçekten çok güzel siteni büyük bir beğeni ile okuyorum.bu aktör içinden sence en iyi üç sıralı olarak hangisi

    YanıtlaSil
  17. çok teşekkür ederim beğenmeniz mutlu etti :) yeni kuşağı soruyorsunuz sanırım. yeni kuşakta en başarılı bulduğum üç isim Kevin spacey, Daniel-Day Lewis ve johhny Depp

    YanıtlaSil
  18. yok yok tüm sinema tarihinin en iyi 3 ismini soruyorum.

    YanıtlaSil
  19. hımm peki. jack nichloson, marlon brando ve daniel day lewis diyorum ancak daha önce düşünmemiştim bunu. 3 isim yazmak zor oldu epey :)

    YanıtlaSil
  20. ilk ve orta kuşak'ın en iyi aktörlerinden üçü Sean Connery,James Stewart ve Cary Grant dir bu listede olmamaları garip geldi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsi büyük oyuncular fakat listedeki herhangi bir ismi çıkartıp bu üç isimden ve daha fazlasını yerine koyamadım. listedekiler çok büyük oyuncular. tabi herkesin önceliği farklı oluyor doğal olarak.garip gelmesini anlayabiliyorum. sean connery'i çok sevsem de o denli büyük bir oyuncu olduğunu hiç düşünmedim :)

      Sil
  21. yine senin mükemmel yazılarından biri.peki sence bireysel olaral sinema tarihinin en iyi performansı hangisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim böyle düşünmeniz mutlu etti :) ama sorunuz da ne kadar zor :) tek performans olarak hiç düşünmemiştim. birbirine çok yakın unutulmaz performanslar var. birini nasıl seçerim kara kara düşünüyorum şimdi

      Sil
  22. ahmet yakarEkim 06, 2012

    çok güzel bir liste yine.yukarıda arkadaşında sorusunu da bu şekilde listeleyebilirsin aslında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) performansları diyorsun sanırım evet olabilir düşüneceğim bunu da :)

      Sil
  23. çok güzel listelemişsiniz...ben 1979 doğumluyum ve en iyi aktör adayım nicolas cage..
    araba oyunları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nicholas Cage şaka mı? 79 doğumlu olmanızla bağlantısını da kuramadım :)

      Sil
    2. bence yukardaki arkadaşın dediği gibi Nicholas Cage in bu listede olması kesinlikle doğru değil ama -Nicholas Cage şaka mı?- diye alaylı konuşmanızda hiç hoş değil..her ne kadar son döneminden bnde nefret etsemde Adaptation Leaving Las Vegas The Bad Lieutenant: Port of Call, Lord of War gibi daha sayabileceğim birkaç filmde daha oldukça harika performanslar göstermiş,bunlar dışında bir çok başarılı film ve yönetmenin filminde oynamış değerli bir oyuncudur.insanların son dönemi yüzünden daha önce yaptıklarını görmezden gelmesi bana doğru gelmiyor.

      Sil
    3. Şimdi öncelikle hemfikir olduğumuzu belirterek başlayayım söze. Kesinlikle alay etme gibi bir düşüncem olmadı. Gerçekten şaka mı yapmak istedi anlamadım orda. Çünkü en iyi aktör adayım diyor. çok iddialı geldi bu söylem. Ben açıkçası Nicholas Cage'i çok severim her zaman da söylerim bunu. Evet son döneminde çok kötü filmlerde oynadı ama Lord of War, Adaptation, Kick Ass, Knowing gibi sağlam filmleri var son döneminde. Oyunculuğu zaten çok iyidir. Geçmişinin görmezden gelinmesini ben de doğru bulmuyorum. Siz sanırım "şaka mı" sorusunu çok yanlış yorumlamışsınız :)

      Sil
    4. iyi o zaman sevindim :D kusura bakmayın :D çünkü bazı tipler var bilip bilmeden adamla alay ediyorlar,o da sinir ediyor insanı,kendisi favori oyuncum değildir ama beğenimi kazanmış bir aktördür,,artık bizde kendini toparlamasını dileyelim :D

      Sil
    5. ben de sevindim :)) ben tüm yorumları içtenlikle cevaplamaya çalışıyorum. görmüşsünüzdür her yoruma cevap yazıyorum. evet tabi sizi de anlıyorum. var o tiplerden hiç de hazzetmem açıkçası :) evet umarız toparlar :D

      Sil
  24. Klasik kuşak listesine itirazım var; James Stewart, Cary Grant Ve Peter Lore mutlaka olmalıydı. Orson Welles büyük bir yönetmen ama oyunculuk konusunda 2. olacak kadar iyi olduğunu düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce bir yanlış anlamayı düzelteyim. listeler sırasız. Orson Welles'in 2. sırada olması sizi yanıltmasın. Üçü de efsane isimler hatta başta Cary Crant da vardı ilk 15'te sonradan bir değişiklik yaptım. James Stewart'ı da çok severim ama elemek zorunda kaldım. P. Lore'u ise çok fazla isim olduğundan pek düşünmedim açıkçası. Welles'e gelirsek yönetmenliği kadar olmasa da oyunculuğunu da çok beğeniyorum. olmalı diye düşündüm listede. teşekkürler yorumlarınız için :)

      Sil
    2. Listeler sırasızdır notunuz dikkatimden kaçmış, afedersiniz.
      İyi günler dilerim.

      Sil
    3. ne demek efendim, iyi akşamlar.. :)

      Sil
  25. Eastwood nerde? Ayrıca makinist abimiz Bale'i de görmek isterdim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Clint Eastwood'u orta kuşağa giriyor, çok düşündüm onu. ama 15'lik listeye kurban gitti. çok sevdiğim, harika bir oyuncudur. orta kuşak en sağlamı belki de.. Bale, çok iyi bir oyuncu fakar fazla diyalog içeren filmlerde kendini gösteremiyor. yine de 15'e alan olursa itirazım olmayacak oyunculardandır. kişisel tercihimi o yönde kullanamadım. Makinist'te inanılmazdı ayrıca :)

      Sil
  26. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki görmemişsinizdir diyerek, yorumunuza cevap yazdım. bunun hemen üst kısmında :)

      Sil
  27. Listeler iyi hoşta hani russel crowe, hani tom hanks ? iki isminde nereden baksan en azından 3 - 4 tane sağlam filmi var. Zaten listedekilerin de bundan fazla değil. Bu arada aktristler listesine de baktım hakikaten arada uçurum var. Aktörler çok daha iyi. Resmen arada kalite farkı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi Crowe ve Hanks'in olmaması 15'şer isimle sınırlı tutmamdan kaynaklanan bir şey. ikisini de çok severim, çok iyi oyuncular. tabi ki 3-4 filmden de fazladır ama daha çok oyunculuklarına baktım. tabi çok göreceli, herkese göre değişen bir şey. Hanks şimdi bakıyorum da olmalıydı gibi geliyor. evet katılıyorum aktörler çok daha yukarda, büyük fark var :)

      Sil
  28. klasık kusakta grogery pek,orta kusakta yul brynner.bu ısımlerin olmadıgı bır sıralama dusunemıyorum

    YanıtlaSil
  29. Nerde yull brynner,eger listede yul amca yoksa bu buyuk eksiklik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yull Brynerr şüphesiz büyük oyuncu ama ilk 15 içinde düşünemedim. Grogery Peck de keza o sebepten giremedi. ama işte herkesin önceliği farklı olabiliyor :)

      Sil
    2. Gregory Peck her türlü bu listeye girer, klasik liste zayıf. james Stewart, John Wayne, Stuart Granger, Kırk Douglas, say say bitmez

      Sil
    3. James Stewart tüm zamanların en iyi aktör sıralamasında 3.sırada listede kesinlikle olmalıydı ama john Wayne çok kötü listenin yanında bile geçemez

      Sil
  30. inception, shutter island, gans of new york, catch me if you can, blood diamond, titanic, the aviator, the great gatsby, django gibi filmlerin basrol oyuncusu listede olmaliydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hangi filmlerin baş rol oyuncusu olduğu önemli değil aslında, önemli olan o filmlerde ne yaptığı diye düşünüyorum. DiCaprio açısından bakarsak hem filmler çok iyi hem de performanslar elbette. Ama ilk 15 içerisinde düşünmedim ben :)

      Sil
  31. en iyi erkek oyuncu sıralamasında orta kuşak'da kesinlikle ve kesinlikle 1 numarada Al Pacino olmalıydı diye düşünüyorum ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. listeler sırasızdır :) tabi sıralı olsa da ilk sıraya koymazdım ne kadar çok sevsem ve en iyilerden olduğunu düşünsem de..

      Sil
  32. geoffrey rushun olmadığı liste bana göre anlamsız en az daniel day lewis kadar başarılı aktör

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üst düzey bir aktör olduğu aşikar.. Aslında listeye de girememesinin sebebi. orta kuşakta yer almasıydı ve o kuşakta inanılmaz bir rekabet olması.. yoksa çok severim. büyük oyuncudur.

      Sil
  33. En önemli aktörler listede yok mesela tom cruise tom Hanks Russell crow mel gibson Leonardo da Caprio Cristina bale Brad Pitt Adrian brody

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Brad Pitt var yeni kuşakta.. tabi 15'lik liste olunca ister istemez çok önemli ve yetenekli oyuncular da dışarda kalabiliyor. beğenmeme gibi bir durum zaten söz konusu olamaz. hepsi üst düzey oyuncular.

      Sil
  34. tom hanks olmalıydı

    YanıtlaSil
  35. johnn Depp Marlon Brando sinema tarihin en iyi iki ismi ama silvestır stellona mel gibson ve tom cruise bunların ciddi kitleleri var çokta önemli gişe yapmış filmleri var listeye çok rahat girebilecek isimler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazdığınz üç ismi de çok severim ama listeye girmeleri çok zor. özellikle de Stallone. :)

      Sil
  36. Tom Hanks siz Jake Gylenhall sız liste mi olur mesele oscar almak falan olmamaması lazım ayrıca Amidabath B. da ekleyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listeyi 2012'de yapmışım. Bugün yapsam Jace Gyllenhall girer tabii. son 5 yılda çok yol kat etti. Tom Hanks olabilirdi belki olmalıydı. kıl payı dışarda bırakmıştım. Amitabh Bachchan'ı ise sevdiğim söylenemez. iyi oyuncu olsa da :)

      Sil
  37. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  38. Orta kuşak-buda benim listem
    1-johnny depp
    2-daniel Day_Lewis
    3-tom Hanks
    4-kevin spacey
    5-mel Gibson
    6-sean penn
    7-tom Cruise
    8-jim carey
    9-gary oldman
    10-geoffrey Rush
    11-russell crowe
    12-silvestır stellona
    13-brad Pitt
    14-javer bardem
    15-adrien brody
    16-george clooney
    17-benico tel toro
    18-cristian bale
    19-Orlando Bloom
    20-Edward norton,
    21-Denzel Washington

    YanıtlaSil