17 Ağustos 2012

Filmlerde 'O' anlar

Hafızalarımızda yer etmiş filmlerin bir de unutamadığımız dakikaları, hatta kısacık bir anı bazen filmin önüne geçebilir. Bu, The Gold Rush (Altına Hücum)'da Charles Chaplin'in ayakkabı bağcıklarını bir spagetti edasıyla yemeye girişiminden çok komik bir an olabildiği gibi Full Metal Jacket'da bir askerin cinnet getirdiği bir an da olabilir. Melancholia'da doğaüstü bir çerçeve, daha çarpıcı olan ama istediğim görseli bulamadığım filmin açılışındaki Justine'in (Kirsten Dunst) bakışları beni çarpar ve kafamda sürekli dönüp durur. Ran'da baba figürünün acısının yansıtıldığı tüm kareler, birer Kurosawa harikası olup filmin duygusunu seyircisine en iyi geçiren anlardır. Bin-Jip (Boş Ev)'deki üçlü kucaklaşma (?) ise tarifi zor ama zihnimizden atması çok daha zor bir karedir. İşte o anlar...

1- Bram Stoker's Dracula (1992)


2- Full Metal Jacket (1987)


3- The Gold Rush (1925)


4- Once Upon A Time In America (1984)


5- Melancholia (2011)


6- Planet of the Apes (1968)


7- North by Northwest (1959)


8- Ran (1985)


9- Bin-Jip (2004)


10- Stalker (1979)










22 yorum:

  1. Hepsi harika ama flmin etkisinden halen kurtulamamam sebebi ile 5 numara Melancholia favorim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıralamayı rastgele yaptım ve Melancholia'nın etkisinden ben de kurtulamadım diyebilirim :)

      Sil
    2. Melancholia ne bok vardı etkisinde kaldın? Antichrist >>>>>Melancholia

      Sil
    3. çok fazla "boklu" konuşuyorsunuz..blogda melancholia analizim var ilginizi çekerse sebepleri orada...

      Sil
    4. Melancholia düşmanı, Antichrist savunucusuyz biz :D bu arada yukardakilerden Stalker favorimdir

      Sil
    5. ben de Antichrist savunucusuyum her zaman :) evet Stalker'ın yeri ayrıdır tabi. Once upon a time in america derim bende :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Ne diyebilirim ki gerçekten enfes ikisi de :))

      Sil
  3. Çok enteresan, son zamanlarda sürekli gündemimde olan filmlerden bahsetmişsiniz:) Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim :) demek öyle çok şaşırdım buna :)

    YanıtlaSil
  5. Planet of the Apes ve North by Northwest benim favorilerim.. Planet of the Apes direkt büyük bir spoiler olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet biraz öyle oldu onu almadan edemedim. ergenleri saymazsak pek izlemeyen kalmamıştır :) Spoiler'ı çaktırmıyordum sen bozdun şimdi :))

      Sil
  6. ergenlerde tim burton versiyonunu izlemişlerdir zaten sorun yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ha evet onu kesin izlemişlerdir :)

      Sil
  7. Bir tek Bin-Jip'i izledim ya. ehehe. Hatta korktum, hayııır bu listede 1 tane bile yok mu izlediğim diye. İyi, sonlarda olsa da var yani. ehehe.
    Melancholia'yı da izlemek istiyorum da, bir türlü izleyemedim yahu.
    Ve şu an yukarıdaki "ergen" sınıfına girdiğim için çok utanıyorum...... - ahahahaaa, şaka şaka. Yani, bende sonuncusunu izlemiştim, bana ne? ehehe. -

    YanıtlaSil
  8. Olsun o da bir şeydir. Melancholia'yı izle mutlaka ya yıl sonu listemde göreceksin onu ve çok şaşıracaksın söyleyeyim :)
    hahah ergen sınıfına da girdin bak şu işe :)) demek doğru tespitmiş eheh

    YanıtlaSil
  9. Gaza getirdiniz beni, izlediğimde bu yazıya gelip göstercem kendimi..... ehehe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha gaza getirme konusunda üstüme yoktur :)) bekleyeceğim

      Sil
    2. oğlum bak bu beyza nın sinemadan bi bok anladığı yok resmen yazıyo sana ,her şeyin altında yorumu var , kaçırma bu fırsatı:D

      Sil
    3. hahah yapmayın etmeyin :))

      Sil
    4. niye ya çok mu çirkin kız? :) :)

      Sil
    5. çirkinlik ya da güzellikle alakası yok. her neyse tartışmak istemiyorum bu konuyu. kim olduğunuzu geçtim adınızı bile bilmiyorum :)

      Sil