16 Aralık 2013

2013'ün En İyi Filmleri Anketinde Sona Doğru


2013'ün en iyi filmlerini birlikte seçtiğimiz ankette sona yaklaştık. Django Unchained birinciliği garantilerken ikincilik yarışı iyice kızıştı. Holy Motors, Gravity ve Jagten'in aldığı oylar birbirine çok yakın ve sıralamaları her an değişebilir. Vereceğiniz oylar ilk 10 filmi şekillendirecek. 23 Aralık Pazartesi saat 18:00'e kadar oy verebilirsiniz.


Not: Birden fazla filme oy verebilirsiniz.

İlk 5 film

1- Django Unchained 
2- Holy Motors
3- Gravity
4- Jagten 
5- Sen Aydınlatırsın Geceyi

*siz bu yayına bakarken sıralama değişebilir

12 yorum:

  1. Ben ya bu yıl bu yılın yapımı çok az film izlemişim ya da izlediklerim favori olmaya yaklaşamayanlar...

    YanıtlaSil
  2. bizim kadar sıkı takip etmediğin belli ama ankette 21 film var kıstas alınmaz. tabi çok eksiğin var. ne izledin ben de merak ettim eheh :)

    YanıtlaSil
  3. ya Django Unchained mi? dvx planet gibi olmuş biraz: "Şahane bir film. bana göre en tarantino filmi. 10/10 bu arada dinamitle havaya uçan eleman tarantino..."
    yani, böyle işte!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10\10 diyorsan sürpriz olmaması lazım senin için. yani arayı açmasını doğal karşılamak lazım. çoğunluğun bu kadar sevebileceği başka bir film çıkmadı. öyle düşünce evet Django diyoruz. Ama yüksek oy alan diğer filmlere bakarsak iyi bir sonuç çıktığını söyleyebiliriz. Holy Motors, Jagten, Blue is the Warmest Color filan... :)

      Sil
  4. yok, tırnak içindekileri dvx planet'ten aldım, ben demiyorum. bana kalırsa klişe bir film. her sahne ayrı bir film sanki. gerçeklikten kopmuş, zorlama sanki. Tarantino, sinemanın Elif Şafak'ı gibi. Serdar Ortaç müziğin Elif Şafak'ıysa, Elif Şafak'ta edebiyatın Serdar Ortaç'ı. Yani Tarantino, hem Şafak hem de Ortaç.

    YanıtlaSil
  5. pardon dalgınlığıma gelmiş parantez içi olan bölüm :) genel kitleye hitap eden tek isim oydu. yapılan bütün anketlerde o birinci çıkar bu yıl. net söylüyorum. tarantino zaten gerçeklikten kopmuş ve onu da sevmemizin bir nedeni budur. adamın kafası rahat. senin için demiyorum tabi ki ama sinemada gerçekçilik takıntısı olan çok insan var. ben de onu anlamıyorum. ben tarantino'yu çok severim ilk dönemini aratıyor ama hala iyi işler yapıyor. kendi sinema anlayışı çerçevesinde , hikaye bazında özgün olmasa kendine has üslubuyla götürüyor diyorum. yönetmenlik sanatı diyorsak onu da çok iyi icra ediyor :)

    YanıtlaSil
  6. Gravity ve Jagten'den yana oyumu kullandım:)
    Gravity; bu yılın görsellik alanındaki en iyi filmlerinden biriydi, o yüzden hakkını yiyemedim. Jagten için de şüphesiz Mads Mikkelsen faktörü ve güzelce işlenmiş hikayesi etkili oldu benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mehmet :) güzel seçimler benim de çok sevdiğim iki film. Gravity görsellik diyorsak en iyisiydi ama sadece görsellikten ibaret bir film hiç değildi. çok eleştiri aldı ama çok katılmıyorum. Jagten de dediğin gibi çok iyi hikaye çok iyi işlenmiş. oyunculuklar da şahane daha ne olsun :)

      Sil
  7. Kesinlikle, katılıyorum. Bazı çevreler, görselliğiyle anılan filmlere karşı ucuz, basit film olarak yaklaşıyor ancak doğru bir yargı değil tabii ki.
    Gravity de aldı bu tarz eleştirilerden payını ancak Cuaron'un imkanlarını sonuna kadar kullandığı, filmografisinde önemli bir yerde gördüğüm filmdir, hele ki uzun zamandır bu dalda iddialı film gelmeyen 2000'li yıllar için Gravity önemli bir yere sahip.

    YanıtlaSil
  8. en ucuz yorum da senaryosunun olmadığı yönünde olanlar bence. ya senaryosu nasıl olmaz? bence Cuaron'un ilk başyapıtı Gravity...

    YanıtlaSil
  9. ben de Gravity dedim, iyi mi? Çünkü, bu filmde gerçek dünyada ulaşabileceğim her türlü şey var. Ne yok? koloni savaşları yok mesela, olması ihtimal dışı yaratıklar. kusura bakmayın ama, evrenin kendisi ve tabi olduğu fizik kuralları zaten yeterince heyecan verici değil mi? Gravity, bunu gösterdi bir bakıma. kurgu mu peki, evet, kurgu. Demek ki kurgunun gerçeklikten kopmasına gerek yokmuş!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi yapmışsın :) evet şahsen gerçeğin dışına çıkmasını ve 2001'in yolundan gitmesini çok isterdim ama Cuaron bilimkurguda gerçekçiliği seviyor ve bu alanda da çok başarılı.

      evet yeterince heyecan verici ama çeşitlilik de önemli. hep onun üzerine gidilirse bir noktadan sonra o da bayar. Gravity'deki sadelik, mütevazi hikaye, 'an' lara odaklanma vb. detaylar zaten senaryosu yok yorumlarına neden oldu sanırım. :)

      Sil