10 Kasım 2011

Joe Smith Campell'la Tüm zamanların en tuhaf röportajı

Şeytan Çorap Giymez, Milyon Dolarlık Sekreter ve son olarak da Temel Britanica adlı filmiyle kısa zamanda zirveye çıkmayı başaran Hollywood'un son altın çocuğu Joe Smith Campell ile soğuk bir kış günü İstinye Parkta buluşuyoruz.

-E.Y Joe, ilk sorum çok tartışılan son filminle ilgili olacak. Sence Temel Britanica'yı bu kadar tartışılır yapan nedir?
-Joe İlk sebebi Jessica ile olan ayak güreşi sahnesinin daha film vizyona girmeden basına sızdırılmış olmasıdır. Asıl sebebi ise filmin bir sahnesinde Temel Britanica ansiklopedisini okurken inancımı kaybediyor oluşumdur.
-E.Y Peki bu sence de biraz garip değil mi?
-Joe Garip kelimesi hafif kalır. Unutmayın ki bu filmin iddiası şuydu: Bu filmden daha garip olan bir şey varsa o da yine bu filmin son 12 dakikasıdır.
-E.Y Çocukken ne olmak isterdin?
-Joe Kabzımal
-E.Y Uğruna inandığınız bir eşyanız var mı?
-Joe Çin malı güneş gözlüklerim var
-E.Y Nasıl bir uğur getirdiğine inanıyorsunuz?
-Joe Gözlükleri her taktığımda bir lolitayla tanışıyorum. Bak bugün de senle tanıştık
-E.Y Yanlış anlamadıysam bana asılıyorsunuz
-Joe Yanlış anlamışsınız ben sadece lolita olduğunuzu söyledim.
-E.Y Oyuncu olmaya nasıl karar verdin?
-Joe Dünmüş gibi hatırlıyorum. 16 yaşındaydım ve bir televizyon kanalında çaycılık yapıyordum. Bir gün asansörle çayları götürüyorum yanımda da kısa boylu, tombul bir adam var ama o gün çok dalgın olduğum için adamın yüzüne hiç bakmadım. Derken elektrikler kesildi. Asansörde mahsur kaldık. Adam, cebinden bir çakmak çıkarıp yaktı. Asansör biraz aydınlandı. Bir de baktım yanımda Zekeriya Beyaz Hoca var. "Hocam nısılsınız?" dedim. "İyiyim çocuğum sağol" dedi. Nasıl kurtulacaz filan derken Hocayla koyu bir muhabbete daldık. Hoca'nın derin sinema bilgisi beni bir hayli şaşırttı. Hoca "Eğer biraz yeteneğin varsa hiç durma şansını dene, ben sana destek olurum" dedi. Sonra "İstersen konulu konusuz her türlü filmde oynatabilirim seni" deyince içime bi kurt düştü. Bu Zekeriya Hoca olamaz dedim. Tam o anda elektrikler geldi. Asansör aydınlanınca bir de baktım karşımda Deni De Vito duruyor. Bozuntuya vermedim tabi. Oyuncu olmaya böyle karar verdim işte.
-E.Y Keşke yapmasaydım dediğiniz bir şey var mı?
-Joe Kendime hep şunu diyorum: keşke "Şeytan çorap giymez" filminde oynamasaydım.
-E.Y Neden? Filmin hasılatı hiç fena değildi.
-Joe Eleştirmenler ağzıma etti ama. Sonra bir de o yıl Altın Ahududu'yu layık gördüler bana
-E.Y Hayatınız bir filme çekilseydi adı ne olurdu?
-Joe İğnem ipliğim diktiğim kimliğim.
-E.Y Biraz da yeni projelerinizden bahsedin
-Joe İki yeni film projem var: Birincisi "Karayip'te son tango" İkincisi ise "Yeni başlayanlar için dar alanda topuk pası vermenin püf noktaları" adlı çok cesur bir futbol filmi