7 Mart 2012

En iyi 10 Alfred Hitchcock filmi


Gerilim sinemasının tartışmasız en büyük ismi olan Alfred Hitchcock, sayısız başyapıtıyla  gerilim filmi çekmiş ve bundan sonra da çekecek olan tüm yönetmenleri derinden etkilemiş bir isim. Uzun kariyeri boyunca hiç vasatlaşmayan üstad gerilim sinemasına pek çok yenilik getirmiş ve türün ana hatlarını da çizmiştir. 1920'li yıllardan 70'li yıllara kadar uzanan ve her dönemi ayrı bir önem taşıyan filmografisinde 54 uzun metrajı bulunan üstadın altın dönemi de şüphesiz ki 50'li yıllardı.

Hitchcock'ın en iyi 10 filmini seçmek takdir edersiniz ki oldukça zor. Hitchcock filmografisi içinde ayrıksı bir noktada duran 1948 yapımı The Rope kıl payı liste dışında kaldı. Ayrıca Rebecca (1940), Lifeboat (1944) The Man Who Knew Too Much (1956), Shadow of a Doubt (1943) ve Frenzy (1972) gibi kalburüstü Hitchcock filmleri benim ilk 10 listeme girmeyi başaramadı.

1- Psycho (1960)
2- Rear Window (1954)
3- The Birds (1963)
4- North by Northwest (1959)
5- Vertigo (1958)
6- Spellbound (1945)
7- The Lady Vanishes (1938)
8- Notorious (1946)
9- The 39 Steps (1935)
10- Sranger on a Train (1951)

15 yorum:

  1. Hitchcock filmlerini sıralamak zor iş :) ama iyi bi liste olmuş.benim de ilk 10'umda kesinlikle bu filmler yer alırdı

    YanıtlaSil
  2. evet sahiden zor. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psycho tartışmasız 1 olmalıydı.

      Sil
    2. Psycho herkesin bir numarası değil tabi, kişisel listeler çok farklı olabiliyor :)

      Sil
  3. iyi liste olmuş. bu arada trt2 bi defasında rebecca tr dublaj yayınlamıştı. nete hiç düşmemiş

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler :) TRT 2'nin yayınladığını bilmiyordum. evet nette olmaması ilginç o kopyanın

    YanıtlaSil
  5. Psycho'yu izledim! Rear Window da tanıdık nedense.
    Diğerleri için.... Benim listem sanırım tek film olurdu yapsam. ahaha. Bilgilendik sayende, teşekkürler filmanalistik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa öyle mi? :Rear Windodw bir çok filmde saygı duruşunda bulunulmuş ve çeşitli göndermeler yapılmış bir film o sebeple tanıdık gelmiş olabilir. hahah evet şimdilik tek film ama ilerde o da değişir. Başlamışsın bir yerden.. ben teşekkür ederim Beyza :)

      Sil
  6. http://unutulmazfilmler.com/ Hitchcock rebeka altyazılı burda var ve dahası şimdiden iyi seyirler

    YanıtlaSil
  7. İyi bir liste fakat Rope,Strangers on a Train ve Dial M for Murder filmlerinin listede olmaması bir Hitchcock hayranı olarak beni şaşırttı. Listedeki filmlerde üst düzey ama Hitchcock diyince bazı filmler vardır hani özellikle Strangerrs on a Train gibi bir filmin bu bazıların arasında olması gerekirdi. :) Benim zirvem ise Vertigo veya Rear Window olurdu sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi 10 filmle sınırlayınca ister istemez çok iyi olan filmler dışarda kalıyor. Aslında Hitchcock'un çok filminin olması bunun ana sebebi. yazdığınız filmlerden Rope'a 4.5 yıldız veririm ama ona rağmen giremedi düşünün. diğer ikisi de 4 yıldızlı filmlerdir gözümde.. tamamen kişisel tercihler: )

      Sil
  8. yıllardan beri bir film arıyorum, tahminim Hitchcock'a ait ama olmayabilir de. filmin bazı sahneleri aklımda, en son 90'larda TRT 2'de izlemiştim, Atilla Dorsay'ın sunumuyla.
    efkarlanınca, dedektif gibi ara sıra iz sürmeye başlarım. artık ümidi kestim.
    film, sürekli gözü seğiren ve bir gece kulübünde çalışan palyaço makyajlı bir müzisyenin görüntüsüyle başlıyordu. konu "39 Steps" gibiydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen öyle bir film aradığından bahsetmiştin asil hatırladım. Yani o göz seğirme durumu filan dediğin gibi 39 steps olmalı. zaten çok beğendiğin bir film olmalı ki aklında yer etmiş. ee izle 39 steps'i işte anlarsın :)

      Sil
  9. Dial M for Murder derim başka da bişey demem :)

    YanıtlaSil