10 Şubat 2013

Bafta ödülleri sahiplerini buldu


İngiliz Film ve Televizyon Sanatları Akademisi (Bafta) ödülleri sahiplerini buldu. Altın Küre'den sonra 66. Bafta ödüllerinde de En iyi film ve yönetmen ödüllerini alan Argo, emin adımlarla Oscar'a yürüyor. 10 dalda adaylığı bulunan Lincoln, Daniel Day-Lewis'in aldığı en iyi erkek oyuncu ödülüyle yetinmek durumunda kaldı. Bu yıl ödül törenlerinden umduğunu bulabilmiş değil. Genel olarak 66. Bafta ödüllerinde dengeli bir ödül dağılımı göze çarpıyor.

En iyi film
Argo

En iyi İngiliz filmi
Skyfall

En iyi yönetmen
Ben Affleck (Argo)

En iyi erkek oyuncu
Daniel Day-Lewis (Lincoln)

En iyi kadın oyuncu
Emmanuelle Riva (Amour)

En iyi yardımcı kadın oyuncu
Anna Hathaway (Les Miserables)

En iyi yardımcı erkek oyuncu
Christoph Waltz (Django Unchained)

En iyi orijinal senaryo
Django Unchained

En iyi uyarlama senaryo
Silver Linings Playbook

En iyi animasyon
Brave

En iyi yabancı film
Amour

En iyi kurgu
Argo

En iyi kostüm
Anna Karenina

En iyi makyaj
Les Miserables

En iyi ses
Les Miserables

En iyi görüntü yönetmeni
Life of Pi

En iyi sanat yönetmeni
Les Miserables

En iyi müzik
Skyfall

En iyi görsel efekt
Life of Pi

8 yorum:

  1. BAFTA şaka yaptı deseler inanırım. Bizim listelerimiz bile daha sürpriz kokuyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Bafta'dan da Argo zaferi çıkması şaka gibi. Oscar'da gözümüz korktu artık ne olacak bakalım :)

      Sil
  2. Emre AltıntaşŞubat 12, 2013

    Argo'nun bu derece iyi gitmesi oscar'da ne gibi bi sonuç ortaya çıkarır sizce? sonuçta ben affleck yönetmen dalında aday gösterilmedi. buna rağmen argo en iyi film seçilebilir mi? yönetmen dalını sizce kim alır? yönetmen dalındaki adaylıklar tuhaf değil mi? mesela amour hem yabancı film dalında hem de yönetmen dalında aday? zaten yabancı film dalında oscarı kucaklarsa yine ödülü haneke'ye vercekler bunu hiç anlamadım? bence haneke yerine yönetmen dalında affleck aday gösterilebilirdi. affleck aday olmadığı için argonun oscarlarda şansının düşük olduğunu düşünüyorum ama en iyi film ödülünü o almazsa hangi film alabilir? affleck aday olsaydı argo alır diyebilirdim ama bu durumda zor biraz. en iyi film oscarı için gönlüm django unchained ve silver linings playbook'dan yana ama alamayacalarını biliyorum o yüzden geriye korkulacak tek şey kalıyor sizinde aklınıza gelmiştir.. Lincoln :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Argo şuan bir numaralı favori maalesef. Yönetmen adaylığı olmaması başta benim de sizin gibi düşünmeme sebep olmuştu, alabileceğini hiç düşünmüyordum ama o düşüncem artık değişti. Yönetmen adayları çok tuhaf. P.T. Anderson'un, Tarantino'nun adaylık alamaması bu garipliğin bir sebebi. Amour'un en iyi film adaylığı da çok lüzumsuz çünkü en iyi yabancı filmi alacak kesin gibi bu. Yönetmen kategorisinde de Affleck'in olmaması isabet olmuş Haneke yerine o değil de Tarantino ya da Anderson olmalıydı mutlaka. Argo almazsa Lincoln ya da Silver Lininngs Playbook bir sürpriz yapabilir. Django'nun da şansı yok gibi. Yönetmen kategorisine dönersek Spielberg ve Haneke arasında geçecek sanki. Ben bu yılın filmlerinden bir kaçı dışında pek memnun değilim sonuçlar hiç tatmin etmeyecek. Lincoln'ün de ödül performansı çok düşük bu arada.. oscarda ne yapar bir soru işareti. DD Lewis dışında..

      Sil
  3. Emre AltıntaşŞubat 12, 2013

    Argo'nun bende oscar almasına ihtimal vermiyordum ama benimde kafa karıştı baftadan sonra. oscarın en iyi habercisi aslında bafta'dır. yönetmen dalında p.t anderson ve tarantino'nun olmaması gerçekten tuhaf. amour ise hem yabancı filmde hem film kategorisinde hemde yönetmen kategorisinde aday olan tek filmdir heralde. yani hem yabancı filmi hemde yönetmeni alsa hanekeye iki kere oscar vercekler ve bu çok saçma gerçekten. Argo alamazsa en iyi filmi Lincoln'un alacağını düşünüyorum ben. yönetmeni de her halukarda Spielberg alcak gibi. bu sene gerçekten oscar süprizli olabilir eskiden az çok fikrim olurdu ama bu sene emin değilim. erkek oyuncuyu kesin daniel day lewis mi alır diyorsunuz? adaylar arasında bence joaqin phoenix daha çok hakediyor ve dd lewis'in de zaten 2 oscarı var. bir süpriz olamaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Amour bu yıl büyük bir sürprize imza attı oscar adaylıklarında. iki oscar alırsa çok saçma olacak aktılıyorum. Benim de düşüncem Argo'dan sonra Lincoln'den yana ama ikisini de desteklemiyorum. Argo ve Lincoln alırsa sürpriz olmaz da Düşle Diyarı ve SLP sürpriz olur kesin. Bu yıl tabi kimin alacağını yine de kestiremiyoruz o bakımdan bir heyecan yaratıyor. Daniel Day Lewis alacak gibi ama öte yandan Phoenix'in çok daha iyi bir performansı var. Day-Lewis'e o kadar da bayılmadım ve gönlüm Phoneix'den yana. Lewis'in 2 oscarının olması bir acaba dedirtiyor. bence sürpriz olabilir.

      Sil
  4. Emre AltıntaşŞubat 12, 2013

    En son crash'in odul aldigi sene yonetmen odulu baska bir isme ang lee'ye gitmisti ben bu sene en iyi filmi argo yonetmeni ise spielberg'un alacagini dusunuyorum. Erkek oyuncu da ise joaqin phoenix alcak diyorum. Ama argo ve lincoln'u desteklemiyorum. Bu senenin bana gore sampiyonlari silver linings playbook ve django unchained :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sizle oldukça hemfikiriz. Beasts of the Southern Wild'ı henüz izleyemedim o sebeple favorimi tam belirleyemedim. Django şu an için en iyisi oscarda yarışan filmler içinde. Silver linings Playbook da kesinlikle çok iyi. Life of Pi'yi de eklerim ben . Phoenix'in almasını ümit ediyorum şansı Lewis'ten daha az. :)

      Sil