19 Şubat 2013

Oscarlar Kime Gider?


Oscar Tercihlerimden sonra, sıra ödüllerin kime gideceği üzerine fikir yürütmeye geldi. 1 ay öncesine kadar Lincoln açık ara favorimdi ve filmi de henüz izlemiştim. Bu bir aylık dilimde büyük değişimler oldu. Argo'nun Altın Küre ve Bafta'da en iyi film ve yönetmen kategorilerinde ödülleri toplaması işin rengini değiştirdi. Artık Argo'nun en iyi film seçileceğini düşünüyorum. Genel algı da bu yönde... 85. Oscar ödül töreninde kazananın Amerikan milliyetçiliği olacağını öngörebiliriz. Argo, Zero Dark Thirty ve Lincoln üçlüsünden tahminime göre ikisi geceden mutlu ayrılacak. Lincoln'ün Altın Küre ve Bafta'dan hemen hemen eli boş dönmesi, 12 dalda adaylığına karşın iddiasını azaltıyor. Ancak Lincoln'ün de iddialı olduğu dallar var ve sürpriz yapabilir. Bu yıl ödülleri toplayacak (6-7 dalda ödül alan olmayacak) bir filmin çıkacağını sanmıyorum. 11 dalda Lif of Pi ve 12 dalda adaylığı bulunan Lincoln'den biri sürpriz bir şekilde öne çıkarsa, o zaman  biri 5-6 ödülle ayrılabilir. Onun dışında önceki yıllara göre dengeli bir dağılım olacağını düşünüyorum.

En iyi film
Argo

En iyi yönetmen
Steven Spielberg (Lincoln)

En iyi erkek oyuncu
Daniel Day-Lewis (Lincoln)

En iyi kadın oyuncu
Emanuella Riva (Amour)

En iyi yardımcı erkek oyuncu
Robert De Niro (Silver Linings Playbook)

En iyi yardımcı kadın oyuncu
Anna Hathaway (Les Miserables)

En iyi özgün senaryo
Django Unchained

En iyi uyarlama senaryo
Beasts of the Southern Wild

En iyi kurgu
Zero Dark Thirty

En iyi görüntü yönetmeni
Life of Pi

En iyi sanat yönetmeni
Anna Karenina

En iyi film müziği
Life of Pi

En iyi orijinal şarkı
Skyfall- Adale Adkins (Skyfall)

En iyi kostüm
Anna Karenina

En iyi makyaj
The Hobbit: An Unexpected Journey

En iyi görsel efekt
Life of Pi

En iyi ses kurgusu
Zero Dark Thirty

En iyi animasyon
Wreck-It Ralph

Yabancı dilde en iyi film
Amour



12 yorum:

  1. Şu an çok utanıyorum...... Hobbit hariç izlediğim yok; ama Skyfall'ı milyon defa dinledim. ahaha.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah :)) filmlerin hepsi torrentte var bu arda beyza, sinemaya gitmene de gerek kalmadı bak

      Sil
    2. Argo'yu babam da indirmiş zaten, izleyeceğim, yine sonuçlar çıkana kadar fransız olarak dolanmayacağım. ahaha. Geçen yılkilerden bile var yine izlenmeyen baya. Aklıma We Need To Talk About Kevin geldi nedensiz.......

      Sil
    3. aa izle evet iyi olur. daha kaç gün var.. :) hım benim de var sanırım ya geçen seneden aman boşver ahaha. ah kevin! nerden aklına geldi şimdi :P

      Sil
  2. Benim tahminlerim de şöyle:
    (Bu arada "gönlümden geçenler" bölümünde Amour'a ödülleri dağıtan kişiyle aynı kişiyim :))

    En iyi film: Lincoln
    En iyi yönetmen: Steven Spielberg (Lincoln)
    En iyi erkek oyuncu: Daniel Day-Lewis (Lincoln)
    En iyi kadın oyuncu: Jennifer Lawrence - Silver Linings Playbook
    En iyi yardımcı erkek oyuncu: Philip Seymour Hoffman - The Master
    En iyi yardımcı kadın oyuncu: Anna Hathaway (Les Miserables)
    En iyi özgün senaryo: Django Unchained
    En iyi uyarlama senaryo: Silver Linings Playbook
    En iyi kurgu: Argo
    En iyi görüntü yönetmeni: Life of Pi
    En iyi sanat yönetmeni: Les Miserables
    En iyi film müziği: Life of Pi
    En iyi orijinal şarkı: Skyfall
    En iyi kostüm: Anna Karenina
    En iyi makyaj: The Hobbit: An Unexpected Journey
    En iyi görsel efekt: The Avengers
    En iyi animasyon: Brave
    Yabancı dilde en iyi film: Amour

    ek:
    En iyi ses miksajı: Les Miserables
    En iyi ses kurgusu: Life of Pi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lincoln alır diyorsunuz. şuan biraz sürpriz olur, son gelişmeler ışığında ama tabii alırsa da Argo alamadığı için şaşırırım daha çok :) teknik dallarda hemen hemen aynı düşünüyoruz.oyuncularda biraz farklı :) teşekkürler..

      Sil
    2. En iyi yönetmene aday olmadan en iyi filmi kazanan Oscar tarihinde 3 film var. 1929, 1932 ve 1990'da oldu. Açıkçası dördüncü bir tekerrür olacaksa tam da bu yıl Argo'yla olur ve şaşırmam ama yine de Lincoln'u bir adım önde görüyorum. Argo oyunculuk kategorilerinde de Alan Arkin dışında adaylık almadı. Bu durum da görüşümü kuvvetlendiriyor aslında. Bence Akademi Argo'yu sadece bir kurgu ödülüyle teselli eder :) Neyse bu hafta sonu belli olacak her şey, çok merak ediyorum, bakalım :)

      Sil
    3. Evet işte bu sebepten Argo'nun başta alamayacağını düşünüyordum ama amerikalıların çok beğenmesi ve ödülleri toplaması fikrimi değiştirdi. Yine de Lincoln'e tercih ederim Argo'yu. Lincoln vasatı aşamamış, film olmanın gereklerini yerine getiremiyor belgesel desen o da değil garip bir film. Spielberg'e hiç yakıştıramadım. bu konuda tavrım çok net :) Evet ben de çok merak ediyorum ilginç bir tören olacak. sürpriz olması dileğimiz

      Sil
    4. Lincoln'u ben de sevmedim, ama yine de Argo'dan daha iyi bir film olduğunu düşünüyorum. Argo son yıllarda Oscarlarda favori olarak adı geçen en kötü filmlerden biri bence. Ama tabii bizim beğenilerimizle hiç ilgilenmiyor akademi :)

      Sil
    5. Bunu söyleyeceğimi hiç düşünmezdim ama Argo'nun Lincoln ve Les miserables'den daha iyi olduğunu düşünüyorum ben de. tabi diğer ikisini kötü bulduğumdan yoksa Argo'da da çok bir şey yok. dediğin gibi Argo da son yılların en zayıf favorisi. :)

      Sil
  3. Kendi blogumda yaptığım tahminlerde seninle ayrıldığımız fazla nokta varmış.Bu seneki genel tahminlerde daha fazla farklılık oluştu.Bu da ne denli çekişmeli bir tören olacağının habercisi.Merakla bekliyorum sonuçları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet katılıyorum, ödül dağılımında da göreceğiz sanırım bunu. evet inceledim şimdi senin değerlendirmeni de. çok iyi bir değerlendirme olmuş. yorum bırakacaktım ama başaramadım :)

      Sil