17 Şubat 2013

Oscar Tercihlerim


85. Oscar ödüllerinin sahiplerini bulmasına çok kısa bir zaman kaldı. Bu yıl Oscar yarışındaki filmler -bir kaçı dışında- beni pek tatmin edemedi. Dolayısıyla gecenin favorilerini düşündüğümde 24 Şubat sabahı ödül dağılımından hoşnutsuz olacağımı biliyorum. Bu sebeple de kimler Oscar alırdan ziyade ben olsam hangi filmleri ödüllendirirdim sorusunun peşinden gittim. Yabancı dilde en iyi film ve animasyon kategorilerinde eksiklerim olduğundan tercihlerimi belirtmedim. Tekrar belirtmekte fayda var Oscar tahminlerim değil. İste sonuçlar:

En iyi film: 
Django Unchained

En iyi yönetmen
Ang Lee (Life of Pi)

En iyi erkek oyuncu
Joaquin Phoenix (The Master)

En iyi kadın oyuncu
Emmanuella Riva (Amour)

En iyi yardımcı erkek oyuncu
Christopher Waltz (Django Unchained)

En iyi yardımcı kadın oyuncu
Anna Hathaway (Les Miserables)

En iyi özgün senaryo
Django Unchained

En iyi uyarlama senaryo
Life of Pi

En iyi kurgu
Life of Pi

En iyi görüntü yönetmeni
Life of Pi

En iyi sanat yönetmeni
Les Miserables

En iyi kostüm
Anna Karenina

En iyi makyaj
The Hobbit: An Unexpected Journey

En iyi görsel efekt
Prometheus

En iyi film müziği
Skyfall


14 yorum:

  1. Django hayatta almaz çünkü bazı eleştirmenler yerden yere vurdu filmi:filmin çok izle-unut tarzı olduğunu ve kalıcı olmadığı söyleniyor... ,lincoln ile silver arasında geçer bnce silver kazanır..bana göre de en iyi yönetmen ang lee fakat david o.rushell ile spielberg arsında geçecek o da...en iyi kadın Jennifer Lawrence alacak..bana göre Joaquin Phoenix açık ara en iyi fakat daniel alacak gerisi tahminimle az çok aynı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle şunu açıklığa kavuşturalım yanlış anlaşılmasın. bunlar zaten alacağını düşündüklerim değil ben olsam kime verirdim in bir karşılığı. Django'nun alamayacağını ben de biliyorum ben olsam ona verirrdim çünkü en iyisi oydu. Bence lincoln daha bir izle-unut- bir daha geri dönme filmi olmuş. Favorilere gelirsek Argo çok daha önde görünüyor. Silver linings playbook'un da şansı var tabii. lincoln de alabilir bir ihtimal en iyi filmi. Yönetmende Spielberg'in de şansı yüksek ama Ang Lee alırsa sevinirim. Kadın oyuncu belli olmaz yine de.. Daniel de alacak gibi bir sürpriz olmazsa ama aynen Phoenix alsa ne iyi olurdu :)

      Sil
  2. Sende de benim gibi bir Life of Pi hayranlığı var anlaşılan.Temennilerinin gerçekleşme ihtimali düşük olsa da ilginç seçimler yapmışsın.2-3 dal dışında kimlerin kazanacağı belli gibi zaten şu an.Buna rağmen son yılların en kaliteli töreni olacağı kesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. life of pi'yi sevdim evet ama o da son kısmında biraz hayal kırıklığı yaşattı. çok güvendiğim Lincoln ve Les miserables'ın vasat çıkması tercihlerimin biraz garip görünmesine sebep oldu sanırım. Django ve Life of pi en yüksek puan verdiğim iki film oldu o sebeple de onları tercih ettim. aslında ben de biliyorum bu iki filmin şansları düşük, gönlümden geçenler diyelim :)

      Sil
  3. Aynen çoğu seçimde aynı düşünüyoruz. En iyi yönetmen benim için Haneke olurdu büyük ihtimal. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm çoğunluğunda hemfikirsek ne ala :))

      Sil
  4. Benim gönlümden geçenler de şöyle:

    En iyi film: Amour
    En iyi yönetmen: Michael Haneke (Amour)
    En iyi erkek oyuncu: Joaquin Phoenix (The Master)
    En iyi kadın oyuncu: Emmanuella Riva (Amour)
    En iyi yardımcı erkek oyuncu: Philip Seymour Hoffman (The Master)
    En iyi yardımcı kadın oyuncu: Amy Adams (The Master)
    En iyi özgün senaryo: Django Unchained
    En iyi uyarlama senaryo: Beasts of the Southern Wild
    En iyi kurgu: Zero Dark Thirty
    En iyi görüntü yönetmeni: Anna Karenina
    En iyi sanat yönetmeni: Anna Karenina
    En iyi kostüm: Anna Karenina
    En iyi makyaj: The Hobbit: An Unexpected Journey
    En iyi görsel efekt: Prometheus
    En iyi film müziği: Anna Karenina

    ek olarak:

    En iyi yabancı film: Amour
    En iyi animasyon: Frankenweenie [Wreck-It Ralph'i izlemediğimi belirteyim]

    iyi günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim paylaşım için :) Sizde Amour, The Master ve Anna Karenina öne çıkmış. bir hayli ilginç ama :)

      Sil
  5. Amour, en iyi film, yönetmen, kadın oyuncu ve yabancı film kategorilerinde, Master ise diğer oyuncu katagorilerinde ödül almasını isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo amour'a yarıştığı tüm kategorilerde ödül verdin :) Master'ın ben de istiyorum ödül almasını. çünkü biraz haksızlık yapıldı ona. yönetmen kategorisinde olsaydı, şimdi o kategori çok daha keyifli olacaktı :)

      Sil
  6. Murat KarakuşŞubat 19, 2013

    Tahminlerin ( gönlümden geçenler )

    En İyi Film: Silver Linings Playbook

    En İyi Yönetmen: Silver Linings Playbook - David O. Russell

    En İyi Kadın Oyuncu: Jennifer Lawrence - Silver Linings Playbook

    En İyi Erkek Oyuncu: Joaquin Phoenix - The Master

    En İyi Yabancı Film: Amour - Avusturya

    En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Amy Adams - The Master

    En iyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Robert De Niro - Silver Linings Playbook

    En İyi Sinematografi: Skyfall - Roger Deakins

    En İyi Animasyon: Wreck-It Ralph

    En İyi Kurgu: Zero Dark Thirty - Dylan Tichenor and William Goldenberg

    En İyi Görsel Efekt: Life of Pi

    En İyi Orijinal Şarkı: "Skyfall" / Skyfall - Söz ve Müzik: Adele Adkins, Paul Epworth

    En İyi Film MüziğiAnna Karenina - Dario Marianelli

    En İyi Sanat Yönetmeni: Anna Karenina - Sarah Greenwood, Katie Spencer

    En İyi Özgün Senaryo: Django Unchained - Quentin Tarantino

    En İyi Uyarlama Senaryo: Silver Linings Playbook - David O. Russell

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahha Silver linings Playbook'a yağdırmışsın ödülleri :)) ödül almasını ben de istiyorum bir mi olur iki mi olur bilemiyorum ama alsın mutlaka. yönetmeni daha önce konuşmuştuk David O. Russell alırsa büyük sürpriz olur. en çok merak ettiğim kategori o diyebilirim. Oscarları kim alır'ı yapıyordum şimdi silver linings dışında çoğu uyuyor. tabi en iyi yardımcı erkek oyuncuyu Robert De Niro'nun alacağını düşünüyorum ben de :) sağol paylaştığın için murat

      Sil
  7. 9 dalda ödüllerimiz aynı.Ben Mart ayında blogda açıklayacağım ödüllerimi.Sürpriz olsun.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ortak noktamız bir hayli fazlaymış.. ben tabi ödül vereyim düşüncesiyle yapmadım. oscar sezonunu değerlendireyim dedim :) bekliyorum seninkileri..

      Sil