4 Aralık 2011

Sürpriz sonlu en iyi 20 film


Sinemada sürpriz sonlara 1980 ve 90'lı yıllarda bugünkü kadar sık başvurulmuyordu. 1999 yapımı The Sixth Sense (Altıncı His) 2000'li yıllarda bu eğilimde bir patlama yaşanmasına sebep oldu. Seyircinin her daim çok sevdiği bu tip filmlerde sürpriz hikayeye hizmet etmeli, hikayenin gizemini açığa çıkarırken filmin o ana kadar izlediğimiz bölümüyle çelişmemeli ve yaşattığı şok olabildiğince büyük olmalı. En iyi 20 filmi 50 filmlik bir liste içerisinden seçtim. Donnie Darko, The Devil's Advocate, Obre Los Ojos (Aç Gözünü) ve Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) gibi kalburüstü örnekleri istemeyerek de olsa liste dışında bırakmak zorunda kaldım. Sıralamaya çok takılmamanızı ve filmlerin kalitesi bir yana sürpriz finalin büyüklüğünün benim için asıl kriter olduğunu belirtmek isterim.

En iyi 20 film
1. Angel Heart (1987)
2. The Sixth Sense (1999)
3. The Game (1997)
4. Planet of the Apes (1968)
5. Fight Club (1999)
6. The Others (2001)
7. The Usual Suspects (1995)
8. Seven (1995)
9. İdentity (2003)
10. Don't Look Now (1973)
11. Jacob's Ladder (1990)
12. Oldboy (2003)
13. Saw (2004)
14. The Village (2004)
15. The Life of David Gale (2003)
16. The Prestige (2006)
17. Memento (2000)
18. High Tension (2003)
19. Unbreakable (2000)
20. The Skeleton Key (2005)

8 yorum:

  1. Memento çok aşağılarda kalmamış mı amaa?

    YanıtlaSil
  2. haklısın ne diyeyim :)

    YanıtlaSil
  3. Bir süpriz son sevdalısı olarak çok teşekkür ediyorum ellerine hafızana sağlık : öncelikle şunu belirteyim, günümüz sinema sektöründe çoğu film sonuyla değerlendiriliyorr güzel bi değerlendirmesi yapmadan ! efendim istediği kadar senaryoda çok basit hatalar olsun, çok büyük boşluklar olsun, oyunculuklar berbat,diyaloglar birbirinden bağımsız, kurgu vasat olsun, eğer yönetmen filmin sonunda seyirciyi şaşırtabilrise affedersiniz seyircinin ağzını açık bırakabillerse, tüm bu kusurlar unutulur sadece akılda o affalltan Süpriz SoN kalır akıllarda!! Ve korkutucu olan da bazı gişe meraklısı yönetmen ve yapımcı da berbat filmlerini sevdirmek amacıyla bu çok sevdiğim 'Şaşırtıcı Sonu kullanmaya başladı, e malumunuz seyirci de hep şaşırtıcı sona meyilli hale geliyor filmin sanat yönetimini gözardı ederek.. Bu yüzden son sahnesine şaşırtıcı olaylar eklyen filmlere ayrı bi özen gösteririm.. Senin listendeki, yalnızca unutulmaz güzel sonlarıyla değil filmin geneli itibariyle güzel çizgi yakalayan filmleri gayet yerinde buldum, 50 filmden seçmek hiç de kolay değil.. tekrar burda the Game ve favorim Se7eN ı burda görmek beni fazlasıyla sevindirdi.. saygı duyuyorum ama son sahnesine inanılır olmayan bir olay yerleştirip gerisini boşveren filmlerden çok uzak Shutter Island ve Psycho yu bu listede ben olsam yer verirdim Eternal Sunshine of Spotless Mind (sen bu filmi bunun gibi listeye alınca acaba filmin sonunu kaçırdım mı diye tekrar izlemeye karar verdim :)) ], tekrar çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. yorumların için çok teşekkürler öncelikle :) şu konuda çok haklısın son 10 yılda sürpriz sonlarda bir patlama yaşandı ve örnekler çoğaldıkça sürpriz sonlar tatsız birer sürpriz olmaya başladı. filmin önüne geçmesi de çok yanlış. hikayeye hizmet etmeli ve eğreti durmamalı. yani o sürpriz son için tüm film harcanmamalı diyorum. seyirci de sürekli bir sürpriz son beklentisi içine girer oldu çok haklısın bu konuda. listeye gelirsek 20 film olunca elbette olmasını istediğim ama alamadığım filmler oldu ama yine de Psycho olmalıymış şimdi bakıyorumda hak verdim sana. büyük bir sürprizi var ve o dönem sürpriz sonlara çok az rastlanıyor. belki bir güncelleme yaparım listede ne dersin? Shutter Island'ın da sürprizi iyidir ama onu almayı düşünmedim. listedeki filmler o bakımdan daha iddialı geldi bana ve tercihimi öyle kullandım. Eternal Sunshine'da klasik bir sürpriz son yok ama sonlarında bir sürpriz var istersen twitter'dan DM yoluyla söyleyebilirim. tekrar izlemene gerek kalmaz :))

    YanıtlaSil
  5. estağfurullah üstad, listelerine ve senin beğenilerine her zaman saygı duyarım:))) Listeni de yenilemek senin bileceiğin iş, sen nasıl istersen ;) Eternal Sunshine da şaşırtıcı sonunu demek ki kaçırmışım, dm atabilirsin ama yine de izleyip, hasret gidereceğim sinema tarihinin romantik türündeki en iyi filmini, yorumun için çok teşekkürlerr :)

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkür ederim sağolasın :)) tamam atacağım dm

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar;
    Bu listede olması gereken filmlerden biri de bence, 1957 yapımı yönetmenliğini Billy Wilder'ın yağtığı Witness For The Prosecution (Beklenmeyen Şahit) filmidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba :) tabi 20 filmle sınırlayınca pek çok film dışarda kaldı. Ama kişisel bir liste olduğundan da herkesin listesinin farklı olacağını biliyorsunuzdur. İlk 20 için düşünmemiştim Wilder'ın filmini

      Sil