15 Aralık 2011

1950'lerin en iyi 10 filmi


1950'ler bugün klasik olarak adlandırdığımız bir çok filmin üretildiği ve hatta sinema tarihinin en iyilerinin arz-ı endam ettiği en önemli 10 yıllık dönemler arasında yer aldığını düşünüyorum. Akira Kurosawa, Alfred Hitchcock, Billy Wilder, Elia Kazan ve Ingmar Bergman gibi sinemacıların altın dönemlerini yaşadığı bir dönemden bahsediyoruz sonuçta. Özellikle de listeye baktığınızda Kurosawa ile Bergman'ın ağırlığını koyduğunu göreceksiniz.

1- Rashomon, Akira Kurosawa (1950)
2- Ben-Hur, William Wyler (1959)
3- Hiroshimo Mon Amour, Alain Resnais (1959)
4- Seven Samurai, Akira Kurosawa (1954)
5- The Seventh Seal, Ingmar Bergman (1957)
6- The Wages of Fear, Henri-Georges Clouzot (1953)
7- La Strada, Federico Fellini (1954)
8- Vertigo, Alfred Hitchcock (1958)
9- Wild Strawberries, İngmar Bergman (1957)
10- Sunset Boulevard, Billy Wilder (1950)

7 yorum:

  1. Hiroshimo Mon Amour dışında bütün filmleri izledim. Güzel liste yalnız şu Sunset Bulvarı'nı bir türlü sevemedim. Belki iyi bir kara film örneği ama ısınamadım işte. Billy Wilder'ı sevmeme ve film için büyük beklentiye girmeme rağmen istediğimi bulamadım:)Belki yeniden izlemem lazım :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler :) yine oldukça kişisel bir liste tabi. Sunset Bulvarı'nı listeye almamın ana sebebi anlatımıyla döneminin ilerisinde olması.. ama çok sevememeni de anlayabiliyorum. Bazı klasikler ne kadar iyi olursa olsun insanı yakalayamayabiliyor.

    YanıtlaSil
  3. bence rear window olmalıydı. hitcock listenizde rear window vertigo dan önde burda vertigo var rear window yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bravo gerçekten ben farkında değildim bu durumun. sebebi de sanırım Hitchcock listesini bu listeden uzun bir zaman sonra yapmışım. o arada Vertigo'yu bir kez daha izlemiş ve fikrim biraz değişmiş. listeleri de güncellememişim. evet Rear Window 50'li yılların en iyilerinden ilk 10'a da girer :)

      Sil
    2. Yok zaten bence onun dışında liste süper :) Bu arada Hitchcock Hitcock diye yazmışım pardon :)

      Sil
    3. önemli değil efenim :)

      Sil