24 Eylül 2012

Sinema Tarihinin en iyi 20 kötü karakteri (anket)


Anketimizin son gününe dek kimin birinci olacağını kestirmek çok zordu. Freddy Krueger, Joker ve Hannibal Lecter arasında amansız bir rekabet yaşandı ve ipi göğüsleyen Wes Craven'in 1984 yılında A Nightmare on Elm Street filmiyle yarattığı, peşi sıra gelen devam filmleriyle de kültleşen, 80'li ve 90'lı yıllara damgasını vuran Freddy Krueger karakteri oldu. Hatta burun farkıyla kazandı desem yeridir. 20 kötü karakterden oluşan listeye ve ankete katılan arkadaşların kişisel listelerine baktığımda kötülük kavramının kişiden kişiye farklı algılandığını ve bunun sonucunda da birbirinden çok uzak listeler çıktığını gördüm. Örneğin listede kendine üçüncü sırada yer bulan Hannibal Lecter'ı dahi kötü bir karakter olarak görmeyenler var. Sanırım kötülüğünün yanında Clarice Starling'e yardım etmesinin yani içinde iyiliğin de bulunması bunda etken. Kötülüğüyle nam salmış Darth Vader için de aynı şeyleri söyleyebiliriz. Seri sonlanırken o da baba şefkatiyle şaşırtıyordu. Kötülük algısına dönersek en iyi örneğimiz One Flew Over the Cuckoo'nest filminin kötü karakteri Nurse Ratched olacaktır. Sadece katı tutumu ve aldığı kararlar sonucunda ölüme sebebiyet veren bir karakter neticede o. Ancak filmin seyirci üzerinde bıraktığı etki ve Louise Fletcher'ın unutulmaz performansı sonucunda ankette kendisine üst sıralarda yer buldu. Benim için anketin en büyük sürprizi The Ring'in ürkütücü kızı Samara'nın listede kendisine yer bulabilmesi oldu. Anketimize katılan tüm arkadaşlara ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Umarım sonuç tatmin edici olmuştur. En iyi 15 çizgi roman uyarlaması anketine buradan ulaşabilirsiniz

1- Freddy Krueger (A Nightmare on Elm Street serisi)
2- Joker (The Dark Knight)
3- Hannibal Lecter (Hannibal üçlemesi)
4- Darth Vader (Star Wars ilk üçleme)
5- Nurse Ratched (One Flew Over the Cuckoo'nest)
6- Alex De Large (A Clokwork Orange)
7- Michael Myers (Halloween serisi)
8- Norman Bates (Psycho)
9- Anton Chigurh (No Country for Old Men)
10- Norman Stensfield (Leon)
11- Colonel Hans Landa (Inglourious Basterds)
12- Jigsaw (Saw serisi)
13- John Doe (Se7en)
14- Amon Goeth (Schindler' List)
15- Verbal Kint (The Usual Suspect)
16- Agent Smith (Matrix üçlemesi)
17- Woon-jin Lee (Oldboy)
18- Samara (The Ring)
19- Chucky (Chucky serisi)
20- Jack Torrence (The Shining)

22 yorum:

  1. Liste ilginç. Daniel Plainview karakterini görmek isterdim. Sanırım bizi bu konuda en çok zorlayan etken karakterlerimiz ne kadar kötülük yaparsa yapsın en ufak br iyilik yaptı mı sempatimizi kazanması. Bence bu yüzden çok zorlandık ve farklı listeler çıktı. İmece usulü bir şey çıktı ortaya:)

    YanıtlaSil
  2. Daniel Plainview kıl payı giremedi onu söyleyeyim. evet aynen ufak bir iyilikle dahi gönlünü çelebiliyor veya farklı bir algı yaratabiliyor izleyicide. yine de çıkan sonuçtan memnunum ben. diğer ankete göre daha sağlam bir liste çıktı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim burdan çıkaracağım tek sonuç utanarak söylüyorum: A Nightmare on Elm Street serisini izlemeye başlamalıyım. Onun dışında The Ring'i izlemedim. Chucky'de yarım bir izleme:)

      Sil
    2. Ooooww ne diyorsun :)) acilen ilk filmden başlaman gerek. The Ring de çok iyidir ya özellikle ilk film. Freddy'i görmen lazım ya :))

      Sil
    3. Sırada öyle çok film var ki bunuda yazalım sıraya 3-5 ne farkedecek ki:)

      Sil
    4. haha doğru diyosun ama en azından ilk filme öncelik ver. devam filmlerinin acelesi yok. uzun bir seri sonuçta :)

      Sil
  3. Hannibal'i severiz :) Güzel bir anket oldu. Teşekkürler ve tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah ya senin gibi kötü değil diyen çok kişi vardı alınma sakın :)) elbette ben de çok severim onu :) teşekkür ederim seda :)

      Sil
    2. Yok alınmam, yalnız olmadığıma sevindim ama :))))

      Sil
  4. Joker'in girdiği listeye Bane'in(belki de insanlara özgürlük verme isteği kötülükten ayrılıyor) girmemesi ilginç gözüküyor. Listenin geneli çok iyi bence. Bununla beraber, 13.Cumanın canisi de yok. İlk filminden dolayı olabilir. (Orada anne katildi. Jason boğuluyordu.) Slasher ağırlıklı bir liste olmuş tabii ki bu da çok doğal. Pulp fictiondan Marsellus ve Kill Bill'den Bill anlaşılan bizi ikna edemediler. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Joker öyle bir etki bırakmış ki sorma.. sen veya ben listemize alsak birinci çıkacaktı. Bane henüz o derece bir etki bırakamadı. özgürlük getirme çabası filan kimsenin gözünde değil gibi. evet sonuç fazlasıyla tatmin edici oldu :) Jason'a gelirsek ufak bir farkla giremedi. freddy veya Michael Myers kadar sevilen bir karakter değil zaten ben normal karşıladım durumu ama dediğin gibi ilk filmde annesi ön plandaydı devam filmleri de vasat.. Marcellius Wallace'ın esamesi bile okunmadı Bill'i seven çok o da listelerde hep arka sıralarda (8-9-10) yer aldığı için giremedi. katılım da daha fazlaydı bu ankete :)

      Sil
  5. Joker tabii kimi etkilemedi ki ama yine de bana çok kötü gibi gelmiyor. Bane bence daha kötüydü. Şehri nükleer felakete sürükleyecekti ama demek ki kötülere bile sempatik bakılması gerekiyormuş onu da ögrenmiş oldum. Bence bu anketin anahtar kelimesi sempati oldu. Ne dersin Serdar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet iki karakterin kötülüğünü karşılaştırdığımızda Bane çok önde ama sadece kötülüğe bakılsa Bane listede olurdu. Bak çok iyi bir noktaya değindin sempati belirleyici oldu. sevilen kötüler öne çıktı yaptıklarına bakılmadan. herkes böyle bakmasa da çoğunluğun dediği oluyor :)

      Sil
  6. joker nasıl kötü değil anlamadım. önüne geleni öldürüyor her tarafı patlatıyor. :) o değil de kaç oy farkla ikinci oldu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette kötü hiç bir zaman öyle bir şey demedim. ancak anarşist olduğundan öyle düşünen arkadaşlar da var. oy farkı değil puan farkı var. listenize ilk sıraya aldığınız karakter 10 puan alıyor sonuncu ise bir puan. liste ona göre şekilleniyor. Freddy 4 puan gibi çok küçük bir farkla kazandı :)

      Sil
  7. Joker'de sempatik yönler vardı, hareketlerinden ötürü sanırım ama ''Bane daha kötüydü'' denemez bence. Yukarıda arkadasın da dediği gibi Joker bir polis memurunu kamera önünde öldüren, hiç acımadan adamın midesine uzaktan kumandalı bombayı sokup patlatan, roketlerle polis araçlarına ateş açan, 1 kadının ölmesine sebep olup 2 ayrı gemide kadın çocuk demeden hepsini öldürmeye kalkan bir psikopattı. (son sahnede, kendi yapacaktı eger Batman son anda engellemeseydi) yani kimseye gram deger vermeyen ve ölümleri çerez gibi yiyen bir anarşistti. O yüzden ne kadar sempatik konusmaları olsa da içindeki kötülük ''saf''tı. Bane'de kötü bir karakter ama saf kötülük tanımına uymuyor benim açımdan. Bence yerini hak etti fazlasıyla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şöyle egemen dediklerine yüzde yüz katılıyorum. Bane'in planı çok daha büyüktü. bir şehri, milyonlarca insanın hayatına kastetti. ha tabi aynısını Joker de yapar gözünü kırpmadan. kimse de aksini iddia edemez :) sen de maaşallah joker'in tüm vukuatlarını ezbere biliyorsun yahu aahahha güldürdün beni ya egemen. takdir ettim bir yandan da :))

      Sil
  8. En alakasız listelerden de biri benimki herhalde. ahahahaaa.
    2 kişi sokmuşum listeye ama yine de, iyi iyi.
    Aaaaa, Old Boy'daki psikopatı ben görmemiştim, iyi olmuş listede.
    Güzel bir etkileşim çalışması yine, ne diyelim, devamını bekleriz efenimmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya takma bu kadar :)) evet oldboy'daki çocuğu önlisteye koymamışım ben ona rağmen çok yazan oldu ve listeye girdi. kimse unutamamış onu da anlaşılan. anketlere çok uzun bir ara veriyorum kısa zamanda iki tane yaptım tadında bırakmak en iyisi. teşekkür ederim tekrar desteğin için :)

      Sil
    2. Yanlış anladın yahu, aykırı olmak her zaman iyidir, severim yani. ehehe.
      Haklısın aslında, tadında "ara vermek" en iyisi. ehehe.

      Sil
    3. hıı çok pardon :) evet çok acayip projelerle döneceğim ama ahaha :)) yani umarım :)

      Sil