12 Eylül 2012

Sinemanın en iyi kötü karakterlerini seçiyoruz


Yeni sinema sezonunu, sinemanın unutulmaz ve en başarılı kötü karakterlerini belirleyeceğimiz bir anketle açalım ne dersiniz? İlk anket çalışmam "En iyi 15 çizgi roman uyarlaması" sonrasında dostum Egemen'den çıkan bu fikre deyim yerindeyse balıklama atladım. Bir çok kez yapılan en kötü karakterler anketlerine baktığımda sonuçların o kadar da tatmin edici olmadığını gördüm ve hazırlıklara başladım. Sinema Tarihinin en başarılı 20 kötü karakterini sizlerden gelecek olan 10 kötü karakter listeleriyle belirleyelim.
Önemli hususlar
1-10 karakterden oluşturacağınız listeleri bu kayda yorum olarak bırakabilir, serdardurdu54@hotmail adresine (isminiz ve soyadınızı yazarak) gönderebilir veyahut twitter\facebook üzerinden de bana ulaştırabilirsiniz.
2-Alien, Jaws, T-Rex gibi hayvan\yaratığımsıları değerlendirme dışında tutmayı uygun buldum. Sebebi karakterleri öne çıkarmaktı. 
3-70 karakterden oluşan önlisteyi seçimlerinizi daha kolay ve çabuk yapabilmeniz için hazırladım ancak şüphesiz ki bazı kötü karakteri listede göremeyebilirsiniz. Listede olmayan bir kötü karakteri de kendi listenize alabilirsiniz.
4-Listelerinizde en başarılı bulduğunuz karakteri ilk sıraya koymayı ve sıralamayı da buna göre yapmayı unutmayın!
5-Son katılım tarihi 23 Eylül Pazar günü olup 24 Eylül'de sonuçlar yayınlanacaktır. Katılımınız önemli şimdiden teşekkür ediyorum.
70 kötü karakterden oluşan önliste
1- Hannibal Lecter 2- Darth Vader (Star Wars serisi) 3- Michael Myers (Halloween serisi) 4-Joker (The Dark Knight) 5- Jigsaw (Saw serisi) 6- Freddy Krueger (A Nightmare on Elm Street serisi) 7- Jason voorhees (Friday the 13th serisi) 8- Chucky 9- Regan MacNeil (The Exorcist) 10- Norman Bates (Psycho) 11- Norman Stensfield (Leon) 12- Catherine Tramell (Basic Instinct) 13- Roy Batty (Blade Runner) 14- Magneto (X-Men serisi) 15- Hal9000 (2001: A Space Odyssey) 16- Count Orlok (Nosferatu-1922) 17- Leatherface (The Texas Chainsaw Massacre) 18- Verbal Kint (The Usual Suspects) 19- Annie Vilkes (Misery) 20- Bill Cutting (Gangs of New York) 21- Baby Jane Hudson (Whatever Happened to Baby Jane) 22- Daniel Plainview (There Will Be Blood 23- The Termintor (1984) 24- John Doe (Se7en) 25- Gordon Gekko (Wall Street) 26- Alex De Large (A Clocwork Orange) 27- Agent Smith (Matrix serisi) 28- Amon Goeth (Schindler's List) 29- Jack Torrence (The Shining) 30- Nurse Ratched (One Flew Over the Cuckoo'nest) 31- Anton Chigurh (No Country For Old Men) 32- Palpatine (Star Wars) 33- Sauron (Lord of the Ring serisi) 34- Gollum (Lord of the Ring serisi) 35- Tyler Durden (Fight Club) 36- Colonel Hans Landa (Inglourious Basterds) 37- Sentenza (The Good, the Bad and the Ugly) 38- Penguin (Batman Returns) 39- Patrick Batemen (American Psycho) 40- Gunnery Sergeant Hartman (Full Metal Jacket) 41- Buffolo Bill (The Silence of the Lambs) 42- Frank (Once Upon a Time ın the West) 43- Warden Samuel Norton (The Shawshank Redemption) 44- Frank Booth (Blue Velvet) 45- General Zod (Superman 2) 46- Dr. Otto Octavius (Spiderman 2) 47- The Wicked Witch of the West (The Wizard of Oz) 48- Lex Luthor (Superman) 49- Max Cady (Cape Fear-1992) 50- Commodus (Gladiator) 51- Bill (Kill Bill) 52- Al Capone (The Untouchables) 53- Alex Forrest (Fatal Attraction) 54- Staff Sergeant Bob Barnes (Platoon) 55- Marsellus Wallace (Pulp Fiction) 56- Dr. Szell (Marathon Man) 57- Ivan Drago (Rocky IV) 58- Hans Becket (M) 59- Harry Lime (The Third Man) 60- Rewered Harry Powell (The Night of the Hunter) 61- Noah Cross (Chinatown) 62- Mr. Potter (It's a Wonderful Life) 63- Imhotep (Mummy 1-2) 64- Lestat (Interview with the Vampire) 65- Mickey and Mallory Knox (Natural Born Killers) 66- Ghostface (Scream serisi) 67- Damien (The Omen-1976) 68- Pinhead (Hellraiser serisi) 69- Samara (The Ring) 70- Mr. Blonde (Reservoir Dogs)

37 yorum:

  1. Aslında neye göre en iyi kötü karakterleri kategorize edeceğimi bilemedim.
    İlk bana sempatik gelmeleriyle deneyeyim dedim. Sonra çok sayı çıkmadı.
    Sonra etkileyicilikleriyle dedim.
    Sonra oyunculuklarıyla.
    Bilmem, bir şeylere göre kafamda sıraladım. Ortaya karışıklık biraz da. ehehe.

    Tyler Durden
    Bill
    Gollum
    Hannibal Lecter
    John Dillinger ( Public Enemies )
    KEVIN ( We Need To Talk About Kevin'daki pislik. Çok küfür ettim ona, cidden "iyi kötüler"den herhalde. )
    Joker
    Sweeney Todd - Benjamin Barker - ( aslında o da kötü karakter sayılabilir, hem de sempatik, hem de Johnny Deeeeep. ehehe. )
    Davy Jones ( Karayip Korsanları'ndan da sıkıştırıveriyorum hemen araya. Hem piyanist de bu kötü karakter, severim kendisini. ehehe. )
    Voldemort ( Koymadan olmaz şimdi, lütfen. ahahahaa. )

    Bizi de listelerine dahil ettiğin için tekrardan teşekkür ederim Serdarcan. Cidden, bence okuyucuları da aktif hale getirerek güzel bir işe imza atıyorsun. Tebrikler tekrardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo beyza ilk liste senden geldi ayağın uğur getirecek inanıyorum :)) Çok da ilginç bir 10 kötü karakter listesi çıktı. Karayipler ve johnny depp bekliyordum senden ama kevin büyük sürpriz oldu ya ehehe
      Voldemont evet ekleyebilirim onu da listeye. H. Pottercı değilim ondan sanırım koymamışım. ben teşekkür ederim beyza çok sağol :))

      Sil
    2. ahahahaa, listemle uğuru getiririm umarım.
      Beni az çok çözmüşsün; ama arada ters köşe etmem güzel oldu o zaman. ehehe. Pekiii, Kevin'ın listede olması mı sürpriz oldu, yoksa benim listemde olması mı? Yani, kötü karakter olarak düşünmek yanlış mı olmuş diye soruyorum. ehehe.

      Sil
    3. haha getireceksin kesin :) olsun ters köşeleri severim ben. soruna cevabım ise her ikisi de diyeyim. Yani listedekiler gibi bir kötü değil onun durumu biraz farklı ama sen öyle düşündüysen olabilir pekala :)

      Sil
  2. 1. Joker (The Dark Knight)
    2. Norman Stensfield (Leon)
    3. Hannibal Lecter
    4. Freddy Krueger (A Nightmare on Elm Street serisi)
    5. Darth Vader (Star Wars serisi)
    6. Jigsaw (Saw serisi)
    7. Norman Bates (Psycho)
    8. Mickey and Mallory Knox (Natural Born Killers)
    9. The Wicked Witch of the West (The Wizard of Oz)
    10. Chucky (küçükken az korkmamıştım oyuncak bebeklerden :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim katılım için. çok güzel bir 10'luk liste çıktı sizden. Chucky'den hangimiz korkmadı ki çocukken :))

      Sil
  3. 1. Nurse Ratched
    2. Norman Stansfield
    3. Joker
    4. Darth Vader
    5.Dae-su Oh ve Woo-jin Lee
    6. Gollum
    7. Agent Smith
    8. Verbal Kint
    9. Sentenza (Angel Eyes)
    10. Norman Bates

    not: Tyler Durden ve Alex de Large kötü değildir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle katılım için teşekkür ederim. Alex De Large ve Tyler Durden daha önce yapılmış anketlerde kötü olarak değerlendirdiği için ben de önlisteye koymayı uygun buldum. kötü olup olmadıkları tartışılabilir ama buna sinemaseverler karar verecek diyorum :)

      Sil
  4. 1- Hannibal Lecter
    2- Joker (The Dark Knight)
    3- Freddy Krueger (A Nightmare on Elm Street
    4- Hans Landa (Inglourious Basterds)
    5- Darth Vader (Star Wars)
    6- Scar (Lion King)
    7- Sauron (The Lord of the Rings)
    8- Biff Tannen (Back to the Future)
    9- Komutan Logar (G.o.r.a)
    10- Agent Smith (Matrix)

    sıraya koymak zor bunları hepsi birbirinden kötü ama ilk üç kötü sıralı diğerleri karışık diyelim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel güzel biri iki şaşırtıcı seçim dışında iyi bir 10 olmuş. teşekkür ederim. ben anlamam sıralama yazdığın gibi :P

      Sil
  5. 1.1.Norman Stensfield
    2.Nurse Ratched
    3.colonel Hans Landa (Inglourious Basterds)
    4.John Milton (Devil's Advocate)
    5.Anton Chigurh (No Country For Old Men)
    6.Gunnery Sergeant Hartman (Full Metal Jacket)
    7.Norman Bates (Psycho)
    8.Joker (The Dark Knight)
    9.Darth Vader (Star Wars serisi)
    10.Jack Torrence (The Shining)

    Bİll gayet hoş samimi ve babacandı neden listeye girmiş anlamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılım için teşekkür ederim öncelikle :) listelere pek yazılmayan Anton Chigurh, Gunnery Sergeant Hartman ve john milton'u görmek güzel oldu. bill samimi bir kötü adam zaten :P

      Sil
  6. ön listeden izleyebildiğim filmlerden seçimimi yaptım ama şunu da söyleyeyim Norman Bates ya da Jack Torrence yi almama sebebim bence kötülüklerinin komple psikolojik olması yani para pul, mevki ne bileyim bu sebepler için değilde psikolojik sorunların onlara yaptırdığı bir şey neyse uzattım listemi vereyim
    1.Verbal Kint
    2.Max Cady(robet de niro olması yeter ama harbi psikopata bağlamıştı)
    3.Freddy
    4. Nurse Ratched(herhalde doğru dürüst çıkarı bile olmadan bu kadar kötü olabilmek büyük başarı)
    5.Voldermort(insan hep bu listelerde harry potter görmek istiyor)
    6.Joker(filmi izlemedim ama fragmanı bile tırstırabiliyor)
    7.Damien(izlesem de kötülüğün kaynağını bilmesem de bakışları yeter)
    8.Bill cutting
    9.samara
    10.lestat (aslında bayağı eğlenceli bir kötüydü)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jack Torrence ve Norman Bates'i almama sebebinizi anlıyorum mantıklı ama tabii sonuçta kötüler :) listeniz oldukça güzel olmuş. nurse Rachedyediden yetmişe herkesi etkilemiş anladığım kadarıyla. Max Cady de De Niro'nun psikopatlıkta sınır tanımadığını göstermişti. unutulmaz kötülerdendir. sonuç olarak güze olmuş. vakit ayırdığınız için teşekkür ederim :)

      Sil
    2. önemli deil.ben biraz saf kötülük aradım ondan böyle bir liste çıktı. o filmi izleyip de hemşirenin saçını başını yolma isteği duymamak imkansız. Neyse sonucunu büyük bir merakla bekliyorum size kolay gelsin

      Sil
    3. evet hastalara kıyamamışsınız :)) hemşire Rached'a çok daha fazlasını yapmak isterdik elbete :)) tekrar teşekkür ederim

      Sil
  7. 1- Sentenza (good, bad and ugly)Lee Van Cleef
    2- Mr. Smith
    3- Tyler Durden
    4- Darth Vader
    5- Hannibal Lecter
    6- Joker
    7- Alex De Large
    8- Gollum
    9- Bill
    10-Freddy Krueger

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel olmuş sürprizsiz bir liste. ha tabi sentenza'nın ilk sırada olması dışında :)) sağol

      Sil
  8. 1. Joker The (Dark Night)
    2. Hannibal Lecter
    3. Daniel Plainview (There Will Be Blood)
    4. Anton Chigurh (No Country For Old Man)
    5. Woo-jin Lee (Old Boy)
    6. She (Antichrist)
    7. Nurse Ratched (One Flew Over the Cuckoo’nest)
    8. Colonel Hans Landa (Inglourious Basterds)
    9. Louis Cyphre (Angel Heart)
    10. Jean-Baptiste Grenouille (Perfume: The Story of A Murderer)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim katılım için gökhan :) hiç yazılmayan isimleri görmek gerçekten güzel. Louis Cyphre ve She'yi görmek çok iyi oldu :) şu ana kadar gelen en ilginç listelerden seninki

      Sil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. 1.Freddy Krueger
    2.Hannibal Lecter
    3.Buffalo Bill
    4.Norman Bates
    5.Anton Chigurh
    6.Hans Landa
    7.Amon Goeth
    8.Alex de Large
    9.Verbal Kint
    10.John Doe
    Tyler Durden'ın listede olmasına çok şaşırdım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tyler Durden daha önce yapılmış anketlerde yer aldığı için çekinerek de olsa ekledim onu :) klas bir liste olmuş sizinki. Buffalo Bill tek sürprizi :) çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. 10) Pinhead (Hellraiser)
    9) Darth Vader (Star Wars)
    8) Daniel Day-Lewis (There Will be Blood)
    7) Anton Chigurh ( No Country for Old Men)
    6) Lord Voldemort ( Harry Potter )
    5) Captain Zhurov (Cargo 200)
    4) Jigsaw (Saw)
    3) Jean Baptiste Grenouille (Perfume)
    2) Vukmir ( A Serbian Film)
    1) Woo-Jin Lee (Oldboy)

    Bana göre yapılan suçların yaşanılan döneme göre etik, ahlaki ve vicdani boyutlarına göre büyüklüğü olarak kafamda bir değerlendirme yaptım ve bu tablo çıktı ortaya. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben daha çok karakter bazlı ve yapılan kötülüğe göre değerlendireceğim kendi listemi yaparken ancak yaşanılan döneme göre de bir değerlendirme yapmam çok ince bir düşünce. sonuç olarak yaptığın liste oldukça şaşırtıcı. ankete lezzet kattın çok teşekkür ederim ibrahim :)

      Sil
  12. Birkaç liste yaptım. Baktım ki olmuyor en sonunda göndereyim bir liste dedim. Gerçekten birbirinden farklı listeler çıktı ve hiçbiri tam içime sinmedi. Lafı uzatmadan listem;

    1-Hannibal Lecter (Hannibal Üçlemesi)
    2-Joker (The Dark Knight)
    3-Norman Bates (Psycho)
    4-Darth Vader (Star Wars)
    5- Daniel Plainview (There Will Be Blood)
    6-Amon Goeth (Schindler's List)
    7-Lord Voldemort(Harry Potter Serisi)
    8-Jack Torrence (The Shining)
    8-Alex De Large (A Clocwork Orange)
    10-Michael Corleone (Godfather Serisi)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok geniş bir liste çizgi romanlara göre çok daha zor listeyi belirlemek ama sonuç olarak iyi bir liste çıkarmayı başarmışsın. teşekkür ederim katıldığın için :)

      Sil
    2. Öyle çok karakter var ki gerçekten zorlayıcı oluyor. Özellikle her biri birbirinden başarılı ondan liste sürekli değişiyor. Sonuçları bekliyoruz. Kolay gelsin:)

      Sil
    3. aynen öyle. teşekkür ederim zaten uğraşması da kolay değil anketle bu sebeple uzun bir zaman daha anket yapmayı düşünmüyorum. tadında bırakmak en mantıklısı :)

      Sil
    4. Haklısın. Uzun aralıklarla yapmak daha mantıklı. Yoksa iki tarafta erken sıkılabilir:)

      Sil
    5. evet ben de öyle düşündüm :)

      Sil
  13. Buyrunuz bu da benim listem :) 12'den 10'a indirmek en zor kısmı oldu, zira Chucky ve Gollum'u da koymak istedim başta. Ancak kötülüğüyle sinema dünyasında beni etkileyenleri seçmeye çalıştım, oyunculukla birlikte. Bu yüzden de Perfume'deki Jean Baptiste'i koyamadım, kitabını filmden önce okuduğum için :)

    1. Hannibal Lecter (Silance of the Lambs) (Hayran olunası kötülük)
    2. Bob Ewell (To Kill a Mockingbird) (Çok saydırdım bu içi kötü kişiye:)
    3. Nurse Ratched (One Flew Over the Cuckoo’s Nest) (Hangimiz nefret etmedi ki ondan)
    4. Freddy Krueger (The Nightmare on Elm Street) (Çocukluk kabusumuz)
    5. Joker (Batman) (İki Joker de kendine has, ama ikisi de çok iyi)
    6. Alex De Large (A Clocwork Orange) (Kötülük içten gelirmiş)
    7. George & Paul (Funny Games) (Manasız, amaçsız kötülük)
    8. Beetlejuice (Eğlenceli kötü :) Tim Burton'a selam ederim bununla)
    9. Harry Lime (Karizmatik kötü, o kadar ki, kızamıyor insan)
    10. Norman Bates (Aslında deli ve kötü ama yine de hak ediyor)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helin öncelikle teşekkür ederim katıldığın için :) Chucky ve Gollum'u ben de kendi listeme almak isterdim ama ilk 10'da yer bulamadım açıkçası. Listene gelirsek epey sürprizli bir liste olmuş. Bob Ewell, Gearge and Paul ve Beetkejuice büyük sürpriz oldu. bunun yanında farklı listeler görünce de seviniyorum. karakterlerin yanında yaptığın küçük açıklamalar da tam isabet olmuş bence. :)

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim :) Yorumlarımı isabetli bulmana da sevindim, bence hepsi farklı bir kötü çünkü :D Kolaylıklar, çıkacak listeyi merakla bekliyorum :)

      Sil
    3. heheh evet aynen :)) teşekkür ederim tekrar şekillenmeye başladı liste :)

      Sil
  14. 01-Hans Landa (Inglorious Basterds)
    02-Joker [Herhangi bir Batman olayı (Dark Knight diye sınırlandırmamak lazım diye düşünüyorum)]
    03-Sauron (Lord of the Rings)
    04-Norman Stensfield (Leon)
    05-The Wicked Witch of the West (The Wizard of Oz)
    06-Mickey and Mallorie Knox (Natural Born Killers)
    07-Count Orlok (Nosferatu)
    08-Lestat (Interview with the Vampire)
    09-Patrick Batemen (American Psycho)
    10-Darth Vader (Star Wars)

    Ben de naçizane Tyler Durden ın kötü olmadığını hatta topluma yararlı işlemler yaptığını düşünüyorum bir de insan olduğu tartışılır malum onun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tyler Durden hakikaten tartışmalı bir karakter. bakalım listeye girebilecek mi? :) katıldığınız için teşekkür ederim dengeli bir liste çıkarmışsınız kesinlikle :) Count Orlok'u ilk siz yazdınız mesela :)

      Sil