22 Ekim 2012

'Bir Zamanlar Sinema' 1 Yaşında

Birbirini kovalayan tesadüfler sonucu bilinçsizce açtığım sinema blogum 'Bir Zamanlar Sinema' bir yılı geride bırakıyor artık. Bilinçsizce diyorum çünkü geriye dönüp baktığımda bir açılış yazısı dahi yazmadığımı fark ettim ve birinci yıl için başta kaleme almam gereken bazı hususları da belirtme şansı yakalamış oldum. Yıllardır sinema üzerine yazmak istiyordum ve bir çok kez başlayıp bıraktım, devamını getiremedim. Sebebi yazdıklarımı yayınlayabileceğim bir platformun olmaması ve dolayısıyla da bir motivasyon kaynağımın olmamasıydı. Ve bir gün blog açmanın twitter\facebook profili oluşturmak kadar basit olduğunu anlamamla birlikte bir hayali gerçeğe dönüştürdüm.

Sinema bloglarını incelemeye-takip etmeye başladığımda gördüm ki hemen hemen tamamı vizyon filmlerini yazıyor, pek de güzel yazıyorlar ve internet çağında dergi-gazete-kitap üçgenine birer alternatif oluşturuyorlar. Peki ben ne yapmalıydım? Genel eğilimi mi takip etmeliydim yoksa tamamen sırtımı mı dönmeliydim? Yolun başında verdiğim karar, sinemanın bugününü ve yarınını es geçmeden dününe bakmak oldu. Dününe bakmaktan kastım sadece kült veya klasikleri yazmak değildi aslında. Yapmak istediğim sinemaya 10 yıllık dönemlere ayırıp incelemek, türlere bakıp altın çağlarını belirlemek ve yönetmen sineması kapsamında incelemeler yapmaktı. Liste yapma tutkumu da bloga taşıdım. Hem de ne taşıma! :) Önce konuya kısa bir bakış atıp sonra listelerle o alanın en iyileri olduğunu düşündüklerimi çekinmeden sıraladım. Sinemaya bakışımı da tamamıyla yansıtabildim böylelikle. Aldıkları yorumları ve gösterdiğiniz ilgiyi göz önüne alırsak siz de seviyorsunuz listeleri itiraf edin (itiraf ettiğinizi varsayarak devam ediyorum) Hatta yaptığım iki anketle sizi de liste yapmaya alıştırdım. Öte yandan film parodilerim ve mizahla harmanladığım kimi dosyalarla sinema ve mizahı bir potada eritmeye ama en çok da yeni ve farklı şeyler denemeye devam edeceğim.

Ve artık blogda yalnız değilim. Dostlarımın desteğiyle daha eğlenceli bir döneme girdim. Başta Temmuz'dan bu yana düzenli olarak yazan Burç'a çok teşekkür ediyorum. Kıymetli analizleriyle bloga değer kattı, katmaya da devam ediyor. Konuk yazarlarım diyebileceğim Cinephile7 ve henüz yazmamış da olsalar Egemen ve Gökçen'e (varlıkları yeter) verdikleri destekten ötürü teşekkür ediyorum. Tek tek isimlerinizi yazamasam da blogu takip eden, paylaşımları, yorumları ve yapıcı eleştirileriyle cesaret veren tüm dostlara da teşekkürü bir borç bilirim.

Son söz: Bir yıldır ara vermeksizin sinema üzerine yazıyorum. Sinema okuma şansına erişemedim ben de kendi okulumu inşa ettim. 'Bir Zamanlar Sinema' benim için bir okul, karnemi verecek olanlar da sizlersiniz ehe ehö :D

34 yorum:

  1. İlgiyle, beğeni ile takip ediyorum. Eline, emeğine, fikrine, hevesine, sabrına sağlık:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için efendim :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. çok sağolasın egemencim inşallah :)

      Sil
  3. Umarım daha nice yazılarını okur; listelerini inceleriz. Bende yeni başlamış sayılırım. Ayrıca sinema tarihi ile ilgili senin gibi bende başladım liste hazırlamaya. 10 yıllık periyotlarla başladım. Bakalım altından kalkabilecek miyim? Biterebilirsem yayınlayacağım. Unuttuğum filmler falan var mı diye arada listelerinden kopya alıyorum haberin olsun:)

    Blogta sonsuz başarılar dilerim...

    YanıtlaSil
  4. Bak buna sevindim faruk merakla bekliyorum listelerini :) kalkarsın bence merak etme :) Ve çok teşekkür ederim eksik olma :)

    YanıtlaSil
  5. Rica ederim. Ne zaman biter bilmiyorum. 20'li ve 30'lu yıllarda biraz eksikliklerim var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 20 ve 30'lu yıllarda benim de çok eksiğim var. yapamadım o sebeple.. listeler aceleye gelmez tabi :)

      Sil
    2. Valla ortaya karışık bir şeyler çıkarıcağız artık. O yüzden eksiklikleri biraz giderip öyle yapacağım:)

      Sil
    3. tamam yaptığında inceleyip yorumlarımı eksik etmem :) kolay gelsin :)

      Sil
    4. Listelerine göre biraz zıtlık yaşayacağız gibi:)

      Sil
    5. hahah :)) orası kesin ama. dönemler söz konusu olduğunda benim listelerim bir çok kişiye ters gelecektir. yönetmen önceliklerim belirleyici oluyor çünkü :)

      Sil
    6. Bende objektif olmaya çalışıyorum. Ama bazen kişisel tercihler ön plana çıkıyor. Oldukça keyif almaya başladım bu işten:)

      Sil
    7. evet ikisini dengelemeye çalış en doğrusu :) ve tabii ya çok çok keyiflidir :)

      Sil
  6. Takdir, onur belgesi, hepsini aldın o zaman sen. ehehe.
    Benim de ilk yazıma baktığında saçmalama, deneme mahiyetinde yazılmış bir şeydir ki amaa. İlk yazılar önemliyse, ben yanarım. ahahaaa.
    Seviyoruz analizlerini, listelemelerini, bizi de dahil etmeni, parodilerini. Ve evet genel sinema bloglarından farklı bir blog burası, bence çok tatlı bir yeer. ehehe.
    Nice 1 yılları göresin, biz burada seni gözlemleyerek karnene not vermek için sinsice bekliyoruz. ehehe.
    1. yılın hayırlı olsun o zammaaan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha çook sağolasın beyza :)) ilk yazıların bir önemi var kuşkusuz da yani abartmamak lazım. ahaha demek öyle bekliyordun öyle heh :)) neşeli yorumlarınla ve desteğinle mutlu ediyorsun çok teşekkür ederim tekrar tekrar :) senin 1 yılı geçti mi?

      Sil
    2. Tabiii "sinsice"si işin şakası. ehehe.
      Sen de yorumlarınca can katıyorsun hep, ben de teşekkür ederim.
      Tam 1,25 yıl olmuş benim, 1 yıl 4 ay. ehehe.

      Sil
    3. Bir dakika yanlış olduu, 1,33.

      Sil
    4. Hahah evet tabi canım şakası :)) haha tamam 1.33 2. yıl için bir şeyler yap sen de :)

      Sil
    5. daha çok vaktin var ya düşünürsün bir şeyler.. :)

      Sil
  7. Mutlu Yıllar!! Nice senelere :) Baktım da bende bir merhaba yazısı yazmamışım, o aralar en sevdiğim film ile giriş yapmışım. Ben bu blogu keşfettiğim için çok mesudum :) Vizyon filmleri ile ilgili bilgi bolca bulunuyor ama eğer onların dışında; eski filmler, kült filmler, festival filmleri seviyorsan kaynak bazen sınırlı oluyor. Listeler ve anketleri es geçemeyeceğim, harikalar. Benim ilgi alanım olan filmler ile ilgili güzel bir kaynaksın :) İyi ki varsın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim seda :) her işin bir acemiliği oluyor işte demek sen de açılış yazısı yazmadın. evet klasik ve kültlerle igili kaynak sıkıntısı var. o açığı bizim gibi bloggerlar kapalı. internet ortamında en azından. seda, sen ve blogun da aynı şekilde iyi ki varsınız :)

      Sil
  8. Yazmak gibisi yok. İzlediğim her filmi beğensem de beğenmesem de yazma dürtüsü peşimi bırakmıyor. Hiç bırakmadan sıklıkla yazman dileğiyle :) Daha beraber çook seneler yazmaya devam ederiz umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben söyleyecek fazla bir şey bulamıyorsam yazmamayı da tercih ediyorum. hepsine yetişmek çok da zor olduğu için ama haklısın yazma dürtüsü bu bir kere yakaladı mı insanı arkası kesilmiyor. İnşallah birlikte uzun seneler yazarız bloglarımızı daha ileri taşırız. çok teşekkür ederim uzun zamandır takip ediyoruz birbirimizi. desteğin için de ayrıca sağol :)

      Sil
  9. Dünyanın en şirin bloglarından biri

    YanıtlaSil
  10. Ara sıra açardım eski yazılarınızı okurdum lakin bu kadar olgun bir blogun sadece bir yaşında olduğuna inanamadım şimdi. O kadar ağırbaşlı ki sanki blog kavramı çıkalıdan beri bu sayfalar sizin eteğinizdeki mücevherleri döküyor birer birer bize. Daha nice yıllara sağlık mutluluk ve başarılarla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Efendim çok mutlu ettiniz sözlerinizle çok teşekkür ederim. bilmiyorum söylediğiniz kadar var mı ama birikimimi en güzel şekilde paylaşmaya çabalıyorum. tabii sizin gibi değerli bir sinefilden bunları duymak çok çok önemli benim için. iyi ki varsınız efendim çok teşekkür ederim tekrar :)

      Sil
  11. Nice nice senelere efendim.. Sizleri burada daha bir çok güzel yazılarla nice senelerce görmek isteriz.. Kaleminize kuvvet, ellerinize ve yüreğinize sağlık der, başarılarınızın devamını dilerim : ) Yazın, yazın gelin bizler de okuyalım efenim.. 2, 3, 10, 15. yaşları görmek dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman efendim çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için :) umarım uzun seneler yazmayı sürdürürüm :)

      Sil
  12. Blogunun ilk yılı hayırlı olsun Serdar. Daima hep beraber yazmak dileğiyle. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağolasın burç :) umarım birlikte uzun zaman devam ederiz :))

      Sil