23 Şubat 2015

87. Oscar Ödülleri sahiplerini buldu!


87. Oscar ödülleri sahiplerini buldu. En İyi Film ve En İyi Yönetmen dahil 4 dalda ödüle uzanan Birdman geceye damgasını vurdu. Oyuncu kategorilerinde sürpriz yaşanmazken, Ida'nın aldığı Yabancı Dilde En İyi Film ödülü belli ölçüde şaşırtıcı oldu.

En İyi Film:
Birdman

En İyi Yönetmen: Alejandro González Iñárritu (Birdman)

En İyi Kadın Oyuncu: Julianne Moore (Still Alice)

En İyi Erkek Oyuncu: Eddie Redmayne (The Theory of Everything)

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Patricia Arquette (Boyhood)

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: J.K. Simmons (Whiplash)

En İyi Özgün Senaryo: Birdman

En İyi Uyarlama Senaryo: The Imitation Game

En İyi Kurgu: Whiplash

En İyi Görüntü Yönetimi: Birdman

En İyi Yapım Tasarımı: The Grand Budapest Hotel

En İyi Özgün Müzik: The Grand Budapest Hotel

En İyi Özgün Şarkı: Glory (Selma)

Yabancı Dilde En İyi Film: Ida (Polonya)

En İyi Animasyon: Big Hero 6

En İyi Belgesel: Citizenfour

En İyi Kostüm Tasarımı: The Grand Budapest Hotel

En İyi Makyaj ve Saç: The Grand Budapest Hotel

En İyi Görsel Efekt: Interstellar

En İyi Ses Kurgusu: American Sniper

En İyi Ses Miksajı: Whiplash

4 yorum:

  1. Still Alice'i izlemeden önce Gone Girl'deki kıza demiştim; fakat uf. Bu yılki aktör ve aktris ödüllerinin sahipleri cidden çok iyiler. Hele o Stephen hele o Hawking...
    Ya ben The Grand Budapest Hotel'i çok sevdim pek ortada olan bir film olmasa da onu da söylemek isterim.
    Boyhood - Birman şeysinde de Boyhood tarafındayım gibiyim;
    ama yardımcı kadın oyuncu ödülünü Emma Stone'a verirdim.
    Neyse neyse,
    TGBH sevimli film kısacası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kazananlar için söylenebilecek fazla bir şey yok. hak ettiler. en iyisi de Eddie Redmayne idi gerçekten (Hawking'i oynayan)

      Boyhood tercihin şaşırttı biraz. senden beklemezdim :P

      TGBH evet oldukça neşeli ve sinamatografisiyle mest eden bir komedi. çok bayılmadım ama sevdim. ödüllerde öne çıkmaması memnun etti tabi. o kadar da değil :)

      Sil
    2. Ya Birdman'in finali bir şey etti, kız neden gülümsüyordu ki? Aslında dürüst olmak gerekirse ikisine de çok bayılmadım, Boyhood'un değişik 12 yıllık serüveni beni bir cezbetti, baktığında günlük hayat durağanlığında bir çocuğun gelişimi; ama ben o olayı bilmeden izleyip "Ethan'a da nasıl makyaj yapmışlar öyle gencecik..." diye kalmıştım. ahahsjmfja. "Bu kadar birbirine benzeyen çocukları nasıl bulmuşlar, pes" diye diye geçti film, hani "Bunlar aynı kişi mi?" diyorsun da olmaz öyle şey diyorsun, tıpkı Predestination'da kemanı barmene uzatırken anlık görüntüde "Bu o anlatıcı mı yoksa?" deyip olmaz öyle şey ama'dan sonra öyle olması gibi. Ama daha oturaklısı. Predestination da ne manyak filmdi, aslında tam Nolanlık. Neyse.
      Birdman'de sevgili Norton'u da görmek güzeldi; ama Whiplash'teki alıp götürmüş.

      Bu arada, ne çok konuştum ben yahu...
      Still Alice de çok fena ya. Ah ah.

      Sil
    3. finali farklı okumalara açık. spoiler olmasın şimdi izlememiş olanlar için.. ahaha Boyhood'u 12 yıl hikayesini bilmeden izledin demek. çok ilginç olmuş var ya. öğrendiğinde yaşadığın şaşkınlığı görmek isterdim :)) Predestination evet tam Nolan'lıktı. J.K. Simmons harikaydı tabi. hakkıyla aldı

      olsun olsun özlemişim yorumlarını .

      Sil