31 Ocak 2016

2015'in en iyi 15 yabancı filmi


Çoğunlukla yıl sonunda hazırladığımız yılın en iyi filmleri listelerini vizyona göre yaparız. Filmlerin ülkemize geç gelmesi ve listenin yıl sonunda yapılmasının gerekmesi bunu mecbur kılar. Bu yıl bir değişiklik yapıp listemi filmlerin yapım yıllarını baz alarak oluşturmak istedim. O yüzden de Şubat ayına kadar sarktı. Ki hala The Witch, Son of Saul gibi göremediğim birkaç önemli film daha var. Listemi daha sonra güncellemek üzere paylaşıyorum. 

15- Kingsman: The Secret Service


14- Room


13- Trumbo


12- Victoria


11- Beasts of No Nation


10- Ex Machina 



9- Steve Jobs


8- Inside Out


7- Pawn Sacrifice


6- Love



5- The Hateful Eight



4- Youth



3- Mad Max: Fury Road



2- The Revenant



1- The Lobster


4 yorum:

  1. 1, 7 ve 10'u izlemişim şu an sadece.
    2, 5 ve 15 de aklımda ama. 14'ü de merak ediyorum.

    Yine, izlenecek güncel bir film seçmek için güzel bir liste!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz uzak kalmışsın oscar sezonuna da bu yıl. daha zaman var gerçi. 14'ü çok seveceğini sanmıyorum. 5 ve 15 evet, izle mutlaka :))

      Sil
    2. Aynen biraz uzak kaldım; ama yetişilir.
      14'ü sevdim ya, The Room'u, burktu içimi. Sıkmadı da güzeldi; ama o da "müthiş" değil bu oscar adayları içinden.

      Bir de onun gerçeğini de okumuştum, nerede hatırlamıyorum, bir baba kızını yıllarca karanlıkta bodrumlarında tutmuş. Kızın çocukları da olmuş, atıyorum 6 çocuğu olmuşsa 3'ünü yukarıya almışlar geri kalan 3'ü bodrumda annelerinin yanında yaşamaya devam etmiş. Babaları da dedeleri oluyor bu arada. Babanın sanırım bir karısı vardı; fakat o kadının öz annesi değildi herhalde. Bodrumda yaşayan çocuklar ışığa bile duyarlı değillerdi, iletişim sıkıntıları vardı. Çok sinirlenmiştim ya. Bu tip şeylerin gerçekleşiyor olması çok sinir bozucu.

      Aynen 5 ile 15 güzel duruyor, bakalım.

      Sil
    3. sen deyince hatırladım benzer bir olay. inanılmaz sinir bozucu ve üzücü ya. Ben Room'u epey beğendim. duygusal damarıyla yakaladı beni. müthiş diyemem tabii. izle bakalım diğerlerini de :)

      Sil