4 Mayıs 2012

90'lı yılların en iyi 25 komedi filmi

Siz listeye bakmadan bir konuya açıklık getirmek istiyorum. Filmleri türler başlığı altında kategorize ederken  bir karmaşa yaşanır genelde. Bunda bir filmin bir çok türe dahil edilebilmesinin payı büyüktür. 90'lı yılların en iyi 25 komedi filmi listemde dramatik yapısı sağlam kurulmuş komedi-drama örnekleri bulunmaktadır. Örneklemek gerekirse "The Fisher King", "Truman Show", "Pleasantville" komedi-dramın kusursuz bileşiminden oluşmuş filmlerdir. Tim Burton'ın Ed Wood'u ise komedi ve dramın yanında biyografik bir çalışmadır. Sözün özü türsel çeşitlilik bahsettiğimiz filmleri komedi içinde değerlendirmememiz için bir sorun teşkil etmiyor. Komedinin ön planda olması kaydıyla... Listeye almadığım-alamadığım ama çok başarılı bulduğum filmler de şunlar: Ace Advntura: Pet Dedective I-II, Patch Adams, The Wedding Singer, Dumb and Dumber, Bowfinger...


1- Pleasantville (1998)
2- Truman Show (1998)
3- Groundhog Day (1993)
4- The Fisher King (1991)
5- Hot Shot II (1993)
6- Ed Wood (1994)
7- The Naked Gun 2½: The Smell of Fear (1991)
8- The Big Lebowski (1998)
9- Liar Liar (1997)
10- Dogma (1999)
11- Hot Shot (1991)
12- Clerks (1994)
13- Pretty Woman (1990)
14- Housesitter (1992)
15- What About Bob? (1991)
16- Chasing Amy (1997)
17- French Kiss (1995)
18- The Hudsucker Proxy (1994)
19- As Good as Its Gets (1997)
20- The Birdcage (1996)
21- You Have Got Mail (1998)
22- Ed Tv (1999)
23- Analyze That (1999)
24- Deconstruction Harry (1997)
25- There's Something About Mary (1998)

8 yorum:

  1. 17 tanesini izlemişim!!! Demek ki komediye eğilimim var :D

    YanıtlaSil
  2. Evet komediyle aran sahiden iyiymiş :) ki bu listede az bilinen epey film var

    YanıtlaSil
  3. Bir tek Truman Show'u izlemişim. - ki onu izlemeyen de yoktur zaten. - Ayy şu an çok utandııım. ehehe.

    YanıtlaSil
  4. Hadi ya! ahahh :D utanma ama daha çook gençsin. ilgini çekenleri elbet izlersin :)

    YanıtlaSil
  5. Ama aralarında adını duyduklarım da var. Lütfen. ehehe.

    YanıtlaSil
  6. seyircikoltuğu sayınca ben de saydım kaç tanesini izlediğimi.11 çıktı. fena sayılmaz di mi ? :)

    ya serdar ben bu arada senin bloga yorumsal olarak haksızlık ettiğimi fark ettim.bloguma girmesem de okuduğum birkaç blogdan bir tanesi senin blog.sabah servis beklerken mutlaka bakarım.varsa bir yazın okurum. ama telefondan yorum yazmak zor oluyor diye yorumlarımı ofise gelince yazarım diyorum.sonra da iş telaşından vakit kalmıyor.ama her yazıyı okuyorum haberin ola! :)

    YanıtlaSil
  7. hiç fena değil :) sahi mi? çok şaşırdım buna :) ben haksızlık ettiğini düşünmüyorum çünkü yorum olmasa da okunması yeterince mutlu ediyor. ama yorumlarının da başımın üstünde yeri var. çok teşekkür ederim ilgine mutlu oldum. ayrıca telefondan okunabildiğini de bilmiyordum. teknolojiyi biraz geriden takip ediyorum demek ki :D

    YanıtlaSil