23 Mayıs 2012

En iyi 10 Şeytan filmi

 
1968 yılı bilimkurgu sinemasında olduğu kadar korku sineması için de bir kırılma noktasıydı. Modern korku sinemasının doğuşunda önemli rol üstlenen iki korku başyapıtından Rosemary's Baby, (diğeri Night of the Living Dead) 70'li yıllarda patlak verecek olan Şeytan temalı korku filmlerinin öncüsü diyebiliriz. Ancak 'öncü' kelimesi yanlış anlaşılmasın. Daha eski tarihli Şeytan filmleri var elbet ancak hiçbirisi bir eğilim başlatacak kapasitede değil ve başlatamadı da... Korku sinemasının vazgeçilmez alt türlerinden Şeytan filmleri genellikle iki şekilde karşımıza çıkar. Birincisi The Exorcist'ın şablonunu kullanır. Şeytan, çocuk veya bir ergenin vücuduna hapseder kendisini ve kötülüklerini günahsız bireyler üzerinden gerçekleştirir. İkincisi ise Rosemary's Baby ve Angel Heart gibi Faust uyarlamalarını temel alır. Bunun dışında Şeytanın dünyaya egemen olma çabalarını işleyen Prince of Darkness (Karanlıklar Prensi) ve mahkeme filmi alt türünü kullanan Devil's Advocate (Şeytanın Avukatı) gibi sıra dışı örnekler üretildi. Angel Heart (Şeytan Çıkmazı) ise kara film ve dedektiflik filmlerini Şeytan filmiyle birleştirerek unutulmazlar arasında girdi.

1- The Exorcist (1973)
2- The Omen (1976)
3- Angel Heart (1987)
4- Rosemary's Baby (1968)
5- Prince of Darkness (1987)
6- Devil's Advocate (1997)
7- Exorcist II: The Heretic (1977)
8- The Exorcism of Emily Rose (2005)
9- Fallen (1998)
10- Omen II (1978)

19 yorum:

  1. The Exorcist, Rosemary's Baby ve Devil's Advocate filmlerini izledim. Rosemary's Baby ve Devil's Advocate filmlerine gerçekten olmuş dediklerimdir. Yalnız The Exorcist belki bir öncülük etti fakat bilmiyorum o kadar da iyi gelmedi. Başlarken oldukça ürpertici gelmişti ama sonra bir komediye dönüştü. Kalabalık bir ortamda izledim. Ve dolasıyla eski bir yapım olduğu için bazı sahneleriyle arkadaşlar dalga geçmeye başladı. Sonrada ben güldüm ve tüm film boyunca bu durum devam etti. Belki objektif izleyemedim yeniden izlemem gerek. Ama şu anki görüşüm çokta iyi bir film değil.

    YanıtlaSil
  2. bir tek Devil's Advocate 'ı izledim.çok da beğenmiştim ama diğerlerini izlemedim izlemem.korkarım ben :)

    YanıtlaSil
  3. Sadece 10'u izledim. O da Johnny faktörü sağ olsun. ehehe.
    Ama 1 ve 4'ü de hep izlemek istemişimdir.

    YanıtlaSil
  4. The Exorcist sonuçta gelmiş geçmiş en iyi korku filmlerindendir. Adı her zaman en iyi 10 korku filmi arasında anılır. Bugün korkutmayabilir. bir çok klasik korku filminde olduğu gibi. Dalga geçme niyetiyle izlendiğinde bir çok korku filmi güldürebilir. Böyle değerlendirilmemeli bana kalırsa :)

    YanıtlaSil
  5. naneşekeri.. :)) diğerleri korkutur seni izleme bence de :) Devil's Advocate küçük çaplı bir efsanedir zaten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok bu konuda risk almam ben :)

      ben uçan, patlayan insanlarım , animasyon kahramanlarımla mutluyum :)

      yakında izne çıkacağım inşallah kimyama uyan filmlere dalacağım :)

      Sil
    2. oh ne ala :)) şimdiden iyi seyirler olsun :)

      Sil
  6. Beyza, tahmin etmiştim The Ninth Gate'i izlediğini :) The Exorcist ve Rosemary's Baby'i görmeden öleyim deme ehehe :)

    YanıtlaSil
  7. Rosemary's Baby filminde gerilim çok iyidir. Neyse Exorcist belki bir ara tekrar izlerim. Ama listedeki diğer filmlere önce bakmalıyım. Angel Heart filmini özellikle merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Polanski filmin ikinci yarısında gerilimi çok iyi kurmuş. Angel Heart inanılmazdır. favori filmlerimden.. :)

      Sil
  8. Vay arkadaş böyle liste hiç aklıma gelmezdi. Yaratıcılığına hayran kaldım :) Yarısını anca izlemişim. Hayret nasıl uzak kalmışım bu listeden :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehe teşekkür ederim :)) daha ne yapabiirim diye düşünürken geldi aklıma. iyi de oldu :)

      Sil
  9. güzel ve yaratıcı bir liste.. Omen 2 yerine Evil Dead i öneriyorum.. ama tabi lsitedeki filmlerin ciddiyetine pek uymuyor bir de ordaki şeytan tartışmalı: ) ( kendi yorumumu mu eleştirdim ne:D )

    YanıtlaSil
  10. sağol :) Ya Evil Dead'i bir şeytan filmi olarak değerlendirmedim yoksa kesin alırdım. senin de dediğin gibi ordaki şeytan tartışmalı. daha çok kötü ruh olarak değerlendiriliyor sanırım. Kerem Akça ve Ege Görgün'ün listelerinde de yoktu zaten :)

    YanıtlaSil
  11. The Exorcist serisinin hepsini izledim.. Bana şeytanlı film olsun yeter ki. :D Listede izlemediklerimi de izleyeceğim.. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahha şeytanın bol olsun o halde :D şaka bir yana korku sineması için vazgeçilmez bir figür şeytan. ben de teşekkür ederim yorum için :)

      Sil
  12. Hatırlarmısınız bir adamın içkisinde solucan gibi birşey vardı şeytan adam içince içine girip öldürüldü sonra diş teli olan bir çocuğa girmişti herhangi teller kaplanmıştır 90 lı yıllarda izlemiştim ismini hatırlayamadım bilen varsa cvp yazsın lütfen....

    YanıtlaSil
  13. hatırlayamadım açıkçası. b tipi bir film olabilir bu. muhtemelen öyledir hatta..

    bilen varsa yazsın evet :)

    YanıtlaSil