2 Temmuz 2012

2000'li yılların en iyi 15 dizisi


90'lı yılların başında David Lynch'in yaratıcılığını konuşturduğu Twin Peaks (İkiz Tepeler), televizyon tarihinde milat kabul edilir, edilmelidir de. Genel algıyla oynaması, yaratıcılığı, bitmek bilmez esrarı ve daha bir çok özelliğiyle etkileri bugün gözlenmekte. Twin Peaks'in 2000'li yıllara en büyük yansıması Lost oldu. Sinema estetiğini televizyona yansıtan Lost, değil 2000'li yılların tüm televizyon tarihinin en büyük fenomeni şüphesiz.  Listede de birinci belli ikinci kim gibi bir durum oluştu haliyle. Başka bir konuya da açıklık getirmekte fayda var: Listeyi hazırlarken dizilerin başlangıç tarihlerini esas aldım. Örneğin 1999 yılında yayın hayatına başlayan The Sopranos ve benzeri bazı diziler değerlendirme dışında tutuldu. İrem'le biraz objektif olalım ama çokça da kendi beğenilerimiz doğrultusunda bir liste hazırlayalım diye düşündük. Mad Men'in listede yer alması objektif olma düşüncesinin bir sonucu. Dizinin başarısı ortada. Not: İlk 5 sıralı, geri kalanlar rastgele yazılmıştır. Not 2: Bu listeyi dizi konusunda uzman arkadaşım İrem'le birlikte hazırladık. Kendisine desteği için buradan çok teşekkür ediyorum. O olmasaydı asla böyle bir liste çıkartamazdım.

1- Lost
2- Game of Thrones
3- Breaking Bad
4- House
5- Dexter
6- Fringe
7- Prison Break
8- Rome
9- The Wire
10- How I Met Your Mother
11- Spartacus
12- The Big Bang Theory
13- Mad Men
14- Two and A Half Men
15- Modern Family

28 yorum:

  1. Lost'u ben de tek geçerim. Geçen ay Prometheus'u izledikten sonra neden agzimda bir Lost tadi birakti acaba diye kendime sorarken bir baktim ki senaristleri ayniymis. Nerde bol soru soran, sonra sordugu sorulara yeni sorular eklerken ilk sordugu soruyu unutturup cevapsiz birakan bir sey izlesem aklima Lost gelir :) :) ama yine de dizilerin içinde en güzeli oydu :)

    Betül
    Cinematic Ceremony

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşa :)) bir lostçu daha ne güzel :) evet doğru Prometheus'un yazarlarından biri vardı orda. senaryo itibarıyla benzerlik kurmak mümkün gibi. lost tektir ya :)

      Sil
    2. Lost'un yazarlarindan bir hamle daha: http://devamlilikhatasi.blogspot.fr/2012/07/sapkn-oncesi-tv-dizisi-oluyor.html
      :) ben merakla bekliyorum bu projeyi!

      Sil
    3. çok ilginçmiş sahiden. ben de merak ettim şimdi :)

      Sil
  2. Yıllaaar önce, Lost'un sadece ilk 2 bölümünü izledim, biliyor musun? Herkes Lost izlerken ben inatla izlemiyordum. ahahaa. Ve büyük bir utançtır içimde, hafiften şimdi. Ama diyorlar ki, son sezonlar da "Lost bozmuş" yahu.
    Game of Thrones'u hele hiç izlemedim.
    Ama House çok şeker. Onun baya bölümünü izlemiştim. Ama düzenli değil.
    Dexter; mükemmel yaaaa. Tabiki de izledim. Her bölümünü, pek bir severim Michael C. Hall'ı. Ama Six Feet Under'da... LANET!
    Breaking Bad'i de hiç izlemedim.
    Prison Break'i azmedip bitirdim!
    Fringe de hiç izlenmedi.
    The Wire'ı ilk defa buradan duyuyorum.
    How I Met Your Mother, her bölümü itinayla izlenmiştir efenimmm.
    Spartacus de çok az izlendi tarafımca.
    The Big Bang Theory çok şeker yaaa. Ama düzenli izlemedim.
    Mad Men, pek izlemedim.
    Two And A Half Men; zaten izlemeyen yoktur.
    Modern Family; onu da izlemedim.
    It's Always Sunny in Philadelphia; çok duydum, izlemedim sanırım ama.

    İşte bu da benim, yarı izlenmişliklerle dolu dizi serüvenim gibi bir şey. ehehe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasın Beyza ahaha :)) Lost izlenmez mi yahu? sen söylenilenlere kulak asma efsanevi bir şekilde sonlandı. tek kelimeyle unutulmazdı. tamamı öyle hatta. Hepsini yazmışsın valla tüm dizileri. Bu kadar diziyi zaten düzenli olarak takip etmek çok zor. herkesin harcı değil. benim de değil. yine de Dexter, House, Prison Break, HIMYM ve Two men a half men gibi efsane dizileri izlemişsin daha ne olsun. Ama ama Lost'suz olmaz. gençliğine veriyorum bunu ehehe :D

      Sil
    2. Bir tane arkadaşım var, yıllardır bana Lost'u izletmeye çalışıyor. Artık, o da vazgeçti sonunda. ahahahaa. Bir gün, o da olacak. Umarım. ehehe.

      Sil
    3. Arkadaşın haklı :)) mutlaka izlersin aksini düşünmek istemiyorum :)

      Sil
  3. günaydın,

    güzel seçimler.fark ettim ki diziler konusunda daha bilgiliyim :)

    yukarıdakilerden bir tek mad maen'i sevmiyorum.It's Always Sunny in Philadelphia'yı izlemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydınlar efenim :) teşekkürler.. Mad Men'i bizde çok tutmayız ama listede olmalıydı diye düşündük. favorilerini öğrenmek isterim :)

      Sil
    2. hemen yazıyorum favorilerimi hiç nazlanmam :)

      1.LOST = jack mi desem? :) ben bu diziyi izlemedim resmen içine düştüm.geç başlamıştım.ilk iki sezonu ard arda 1 haftada izinde bitirmiştim.kardeşim akşam işten geliyordu ben lost izliyordum,gece yatmaya gidiyordu ben lost izliyordum,sabah işe gidiyordu ben hala lost izliyordum."yakında lost kusucaksın demişti" :) ama sonu hüsran :(
      2.HOW I MET YOUR MOTHER : tam da aynı şekilde bir gruba sahibim :) bayılıyorum diziye de
      3.GAME OF THRONES : aslında ben de bunu 2.sıraya koyacaktım ama how i met your mother daha eski olduğu için kıdemli kaldı :)
      4.HOUSE :her izlediğimde çok çok beğendim ama istikrarlı izleyemedim.sıralaması pek doğru olmayacak gibi.
      5.BIG BANG THEORY : ilk sezondan beri bayılıyorum.tabii ki favorim sheldon :)
      6.MENTALIST =patrick jane :)tüm sezon ve bölümleri izlenmiştir :)
      7.FRINGE :son sezona kadar çok beğenmiştim ama son bölümlerinde biraz koptum.
      8.PERSON OF INTEREST : yeni ama çoook beğeniyorum.
      9.PRISON BREAK: yarım kaldı hepsini izleyemedim ama çok beğendim.sıralamada olması normal
      10.HUMAN BEING:bunu neden sevdim bilmiyorum ama sevdim :)
      11.KILLING :1 sezonunu izledim.sanırım devam etmedi ama bayılmıştım.
      12.bir de şimdi adını hatırlayamadım.bir grup insan kaçırılıp otel odasında uyanıyorlardı.boş bir kasaba.birbirlerini öldürmeleri bekleniyordu.1 sezon çekildi.o da çok ilginçti

      not: sanırım çerçeveye bağlı kalmayı sevmiyorum.baktım da tamamen senin yazı konseptinden uzak,ne seviyorsam yazmışım.böyle kabul ediver :)

      Sil
    3. Ya harikasın kabul etmek ne kelime istediğin gibi yazabilirsin :) Lost'da benzer şeyler yaşamışız belli ki sonunun hüsran olması dışında aynı fikirdeyiz.. he bir de Sawyer mı desem? :)) HIMYM'daki gibi bir arkadaş grubun olduğu için çok şanslısın :) olsun senin sıralaman da çok güzel. son yazdığın diziyi duymamıştım bir araştırayım onu çok ilginçmiş. teşekkür ederim yorumların için :)

      Sil
    4. günaydın,
      ya en son söylediğim dizinin adını hatırlayamadım.sorduklarım da hatırlayamadı.bir de ne psikopat bir diziymiş o öyle diyerek bana ters ters baktılar.şirin hatun imajım zedelenmeden öğrenip hemen yazıciiiim adını dizinin :)

      Sil
    5. günaydın :) Aa! ters ters bakacak ne var ki? :) peki öğrenirsen yaz memnun olurum :)

      Sil
  4. a.merve ışıkTemmuz 03, 2012

    merhaba,

    gayet güzel bir liste olmuş, özellikle ilk 5 başka türlü sıralanamazdı diye düşünüyorum.Breaking Bad'i unutmamaız da çok güzel olmuş=) Ama kriminal ve zihinsel oyunlarla dolu iki çok kaliteli yapımın The Mentalist ve Lie to Me listede yer alamaması bir eksiklik oluşturmuş gibi.

    YanıtlaSil
  5. merhaba. çok teşekkür ederim :) evet bir çok dizi dışarda kaldı. The Mentalist'de onlardan biri. diğer dizi ilk 15 için biraz iddialı kaçabilirdi ama iyi olduğuna da şüphe yok. ilk 5'i beğenmenize ayrıca sevindim ve Breaking Bad'i atlayamazdık :)

    YanıtlaSil
  6. the Vampire Diaries de çok güzel bir dizi neden yok ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle başarılı bir dizi o da ancak ilk 15 için biraz iddialı bulduk diyeyim :)

      Sil
  7. Emeklerinize sağlık Serdar, başarılı bir liste yapmışsınız. Görünce yazmadan edemedim, tebrikler!

    Lost sever olmamın yanısıra lost söver bir yanım da var ama dizilerin bilindik döngüsünü kıran bir yapım olmasından dolayı ben de yeri çok ayrıdır. Bu yüzden çok yüklenemiyorum :) Ayrıca ilk 3 sezon "benim" için vazgeçilmezdi.

    "Liste yapsaydım nasıl olurdu?" dedim. Şöyle bir yanıtla uzadı gitti:

    1-Game Of Thrones
    2-Lost
    3-House
    4-Sherlock
    5-Dexter
    6-Breaking Bad
    7-Fringe
    8-The Wire
    9-Prison Break
    10-The Big Bang Theory
    11-How I Met Your Mother
    12-Two And A Half Man
    vs vs vs................

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim gökçen :) Sherlock'ı hiç düşünmemiştik ilginç oldu bu.. listeni de beğendim epey :)

      Sil
  8. Weeds-Boardwalk Empire-Carnavale-Killing-Touch-Rome gibi dizilerin listede olmaması bende bu sıralamanın sadece yapan kişilerin tercihi olduğu izlenimi doğurdu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o dizileri de düşündük ama dediğiniz gibi kişisel tercihlerimiz doğrultusunda yaptık listeyi. aksi halde bize ait bir liste olmazdı :)

      Sil
  9. Rica ederim, sen de sağol. Sherlock unutulmamalıydı ve "adsız" arkadaşın dediği gibi Rome'da olsaydı listede leziz olurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla 20'lik bir liste mi olsun dedim Rome'da olacaktı o zaman muhtemelen ama sonra 15'te karar kıldık. Sherlock'ı belki de İrem de izlememiştir bilmiyorum. o kadar iddialı mı onu da bilmiyorum :)

      Sil
  10. İddia kısmı kişiye göre değişir ama mutlaka izlemelisin. Ben çok beğenmiştim Sherlock'u :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aklımda bulunsun bir gün izlerim inşallah :)

      Sil
  11. the wire... kesinlikle the wire.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımm bizim listede de yeri fena değil ama :)

      Sil