30 Ocak 2015

Inarritu Birdman'i anlatıyor


En İyi Film ve En İyi Yönetmen dahil 9 dalda Oscar adaylığı elde eden Birdman veya Cahilliğin Umulmayan Erdemi, 27 Şubat'ta ülkemizde vizyona girecek. Filmin Meksikalı yönetmeni Alejandro Gonzalez Inarritu'nun beşinci uzun metraj çalışması hakkında neler söylediğine bakalım.

Yönetmen Iñárritu hikayede Riggen’ın onun kısa ömürlü başarı hikayesini sorguladığını belirtiyor. “İnsan her ne kadar başarılı olursa olsun, ne kadar zengin veya ün sahibi olursa olsun bunun geçici bir ilüzyon olduğunu bilerek verdiği egoların savaşını keşfetmek istedim. Yani istediğinizi düşündüğünüz şeylerin elde ettiğinizde verdiği geçici zevki” “Riggan derin bir insan.“diye ekliyor Iñárritu “Ben onu eşitsizlik ve onursuzca hırsların çevrelediği gerçeklerden gelen Don Kişot olarak görüyorum. Bu aslında hepimizin hikayesi”

“Ben şüpheler ve çelişkiler tarafından yönlendirilen, belirli belirsiz kusurlu karakterleri seviyorum. Yani bu bildiğim herkes demek oluyor. Riggan’ın seçimleri pek iyi değil ancak bu sefer etrafındakileri de etkileyecek. Riggan hayatı boyunca aşkla hayranlığı birbirine karıştırdı. Ancak ikincinin ilgisizliğinin farkına varınca kendini ve etrafındakileri sevmeyi acı çekerek öğrenecek.”

“Riggan’a sadece insan olarak baktım ama aktör olmak özel bir kişilik ister. Riggan’ın egosu gerçekle ilüzyon hayatın arasındaki kısa çizgide yaralanmış durumda. Birdman’in gölgesi o istese de istemese de can sıkıcı bir şekilde yanında. O kendi için bir “ben” yolculuğuna çıkar ve burada egosuyla savaşır. Birçok kısıtlamaya karşı kalıplarını arkasında bırakmak ister.

“Burada biraz trajik biraz komik ancak sürreal bir geçeklik söz konusu” diye ekliyor Iñárritu. “Birdman Riggan’ın süper egosu ve Birdman’in perspektifinden Riggan bu oyunu oynamaktan aklını kaçırmış birisi. Riggan’ın perspektifinden ise Birdman aklını kaçırmış biri. Dışardan bakıldığında ise ikisi de çok tutarsız. Ben her zaman söylerim, 40 yaşına geldiğinizde sizi korkutmayan şeyler denemeye değmez. Ve bu beni iyi bir şekilde korkuttu. Bu benim konfor alanımın dışında yeni bir bölge oldu.” diye ekliyor Iñárritu.