24 Şubat 2012

En iyi 10 Stephen King uyarlaması

Korku edebiyatının en büyük ismi tartışmasız Stephen King'dir. Sıkı bir King hayranı olarak bugüne dek 20'ye yakın romanını okudum üstadın. Stephen King, korkunun efendisi olsa da diğer türlerde de önemli eserler yaratabilmiştir. Yazarın 7 kitaplık Kara Kule serisi fantastik, Rüya Avcısı, Çağrı ve Mahşer ise bilim-kurgu edebiyatının nadide örneklerindendir. Kuşku Mevsimi adlı öykü kitabından uyarlanan The Shawshank Redemption (Esaretin Bedeli) ve 'Yeşil Yol' adlı eserler King'in has edebiyat romanları da yazabileceğinin kanıtı oldu. Stephen King yazmaya Hollwood'da uyarlamaya devam ediyor. En iyi 10 uyarlamaya geçmeden en iyi Stephen King romanının Peter Straub ile birlikte yazdıkları Black House (Kara Ev) olduğunu belirteyim.

1- Shawshank Redemption (1994)
2- The Shining (1980)
3- Carrie (1976)
4- The Green Mile (1999)
5- Misery (1990)
6- Stand By Me (1986)
7- The Running Man (1987)
8- The Mist (2007)
9- The Dead Zone (1983)
10- Cujo (1983)

6 yorum:

  1. 1,2 ve 4 diyorum... zihnime kazınmış en iyileri bence.

    Ben de sinema-psikoloji analiz blogu yazıyorum ilginizi çekerse...

    www.kusurluanalizler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. evet onlar harika :) ya girip bakıyorum arada ama diğer bloglara yorum yapamıyorum maalesef. blogunuz çok çok iyi :))

    YanıtlaSil
  3. liste gayet başarılı fakat Johnny Depp'in oynadığı Secret Window filmide bu listede yeralabilirdi izlemeyenlere tavsiye ederim kurgusu ve sonunda ters köşeye yatırmasıyla süper bir film.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) secret window iyi bir uyarlama şüphesiz. sonu da oldukça iyi ama ilk 10'a alamadım. listeden başka bir film çıkartıp onu koyamadım. ki hayvan mezarlığı vardır mesela onu bile alamadım :)

      Sil
  4. Liste güzel bir tek The Mist sadece o muhteşem sonu için bile daha yukarları hak ediyor. Açıkçası The Shining Shawshank Redemption gerisinde kalmasına şaşırdım. Daha doğrusu sizden dolayı şaşırdım. Çünkü liste ve yorumlarınıza baktığımda Stanley Kubrick beğeniniz göze çarpıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir iki sıra daha yukarda da olabilir. finali çok sağlamdı :) The Shining konusuna gelirsek, genel olarak bakarsak Shawshank Redemption'dan daha iyi filmdir ama King uyarlaması olarak baktığımda bir adım daha önde. yani shawshank king'in bir kısa öyküsünden uyarlanmış, filmde hikayeden çok daha fazlası var. o açıdan baktım :)

      Sil