23 Şubat 2014

86. Oscar Ödülleri (Kişisel Tercihler)


2 Mart gecesi sahiplerini bulacak olan 86. Oscar Ödülleri, hemen hemen her yıl olduğu gibi yine pek çoğumuzu tatmin edemeyecek. Geçen yıla oranla Akademi ödüllerinde yarışacak filmlerin bu yıl çok daha iyi olduğunu düşünüyorum. Hatta akademinin görmezden geldiği Rush ve Inside Llewyn Davis'i de düşünürsek haklılık payımız artıyor. Kategorilere göre tahminlerimi daha sonra paylaşmayı düşünüyorum. Şimdi klasik "ben olsam kime/hangi filme verirdim" kısmına bakalım... (Animasyon kategorisinde birçoğunu izlemediğim için tercihimi de belirtemedim)

En İyi Film
Her
En İyi Yönetmen
Alfonso Cuaron (Gravity)
En İyi Erkek Oyuncu
Leonardo DiCaprio (The Wolf of Wall Street)
En İyi Kadın Oyuncu
Cate Blanchett (Blue Jasmine)
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu
Jared Leto (Dallas Buyers Club)
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu
Julia Roberts (August: Osage County)
En İyi Özgün Senaryo
Spike Jonze (Her)
En İyi Uyarlama Senaryo
Terrence Winter (The Wolf of Wall Street)
En İyi Kurgu
Gravity
En İyi Görüntü Yönetimi
Emmanuel Lubezki (Gravity)
En İyi Prodüksiyon Tasarımı
Her
Yabancı Dilde En İyi Film
Jagten
En İyi Kostüm Tasarımı
12 Yars a Slave
En İyi Makyaj ve Saç
Dallas Buyers Club
En İyi Görsel Efekt
Gravity
En İyi Ses Kurgusu
Gravity
En İyi Ses Miksajı
Kaptan Phillips
En İyi Şarkı
Let ıt Go (Frozen)
En İyi Müzik
Her

14 yorum:

  1. Gayet başarılı bir liste olmuş.
    Benim "En İyi Film" ödülüm "American Hustle"a
    "Her" muhteşem bir filmdi, umarım orijinal senaryo ödülünü kapar bu yıl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) Her, evet orijinal senaryo kategorisinin favorisi ve alacaktır. hımm American Hustle demek.. benden ona ödül çıkmadı, Silver Linings Playbook'u daha çok sevmiştim: )

      Sil
  2. Jared Leto'nun hassas, kırılgan eşcinsel arkasına saklandığı performansını pek başarılı bulmadım ben. Onun yerine Fassbinder'i tercih ederim. Yabancı dilde ise tercihim kesinlikle La grande bellezza olurdu. Diğerlerinde uyuşuyoruz. Animasyon da eksik kalmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fasbinder'le ikisi arasında kaldım ben ama ilk tercihim Leto oldu. zor bir rol olduğunu düşünüyorum ve elinden geleni yapmış. Çoğunluk La Grande Bellezza diyecektir, sen de öyle diyorsun demek :) animasyon The The Wind Rises aslında almasını istediğim ve gönlümden de geçen. izlemediğim için yazmak istemedim. sevindim çoğunda hemfikiriz demek

      Sil
    2. Jared Leto rolü için yaklaşık olarak 14 kilo kaybetmiş ve çekimler boyunca çekim dışında bile karakteri olarak hayatına devam etmiş (bir roportajdan 28 gün sürdü diye duyduğumu hatırlıyorum) yani bu süre zarfında gerçekten de karakterinin kıyafetleriyle ve topuklu ayakkabılarıyla alışverişe gittiği ve o şekilde yaşadığını bilmiyorum biliyormusunuz. Hatta alışverişte kendine çok garip bakışlar atıldığından da bahseden roportajları var. Her ne kadar sınırlı bir zamanlama olsa bile bu adam rolünü tamamen yaşamış ve artık resmen filmde rol yapmaktan çıkmış sadece kendi olmuş gibi bir durum söz konusu. Hastaneye kaldırıldığı sahnede ağlayarak "I don't wanna die" demesinden etkileyenmeyecek insan varsa duygusuzdur demek istiyorum :) ( çok sert çıktım gibi geliyo kulağa yanlış anlamayın bilerek yapmıyorum :D )

      Michael Fassbender'a gelince, neslinin en iyi aktörlerinden birisi. Her şeyi geç takip eden Hollywood Michael Fassbender'ı da geç keşfetti zaten. Taa Hunger zamanlarından beridir takip ederim Michael'i kimse kim olduğunu bile bilmezdi o zamanlar ve her performansıyla nefesimi kesmeyi başarmıştır (The Counsellor dışında ama bu yazarların hatası onun değil). Merak etmeyin Michael Fassbender kesinlikle kariyerinde birden fazla Oscar kazanacaktır. Ama bu sene Jared Leto'nun senesi :)

      Sil
    3. Rolünü yaşama durumunu bilmiyordum. epey ileri gitmiş gerçekten. fiziksel değişimin yanında bir oyuncu ne yapması gerekiyorsa onu yapmış bence.. ödülü de hak etmiş fazlasıyla.. Fassbender kesinlikle kuşağının en iyi isimlerindne biri.. oscar ödülünü de hak ediyor. bu yıl olmazsa kısa bir zaman içinde kavuşacaktır eminim. The Counselor'da ben de pek beğemedim kendisini. ortalamasının altındaydı

      Sil
  3. ahahaha bol Her'lü bir liste olmuş.
    DiCaprio alacak umarım... ahahaha.
    Ya ben en iyi film'e hala kimseyi yerleştiremedim. Belki de, tamam adaylar başarılı da olsa, nasıl desem, bittikten sonra üzerimde şöyle bir "oha"lık bir etki bırakacak bir film olmadığından dolayı, yani aralarından birini de ayıklayamıyorum. Hepsi iyi; ama hangisi "oha"lık aydonnoğ.
    oha represents: İnsanın üzerinde bıraktığı etki ile filme karşı duyulması gereken saygı ve sevgi. Böyle, değişik duygular.
    represents represents: temsil etmek

    Ama, Her'ü senaryo konusunda bende en özgüne yerleştiririm. Jared Leto konusunda hemfikirim kesinlikle. Michael Fassbender da manyaktı; ama Jared'cım bir tık sanki önde. Yardımcı Kadın'a sanırım Jennifer Lawrence'ı alacağım ben. Bilemedim. Filmi seçemiyorum, belki Hustle ya da 12 years a slave. Belki, sen pek beğenmedin ama, 12 Years a Slave hatta. Onu da seçemedim işte.

    Nebraska ve Philomena'yı izlemedim ama. Öyle işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kişisel tercihler olunca tabi Her ve Gravity ağırlıklı oldu :)) ben de var o tip filmler biliyorsun ahah evet bazı kategorilerde aynı düşünüyoruz demek ki. Jennifer Lawrence geçen seneki kadar iyi değildi. yine den de beğendim tabi ama almaz umarım. American Hustle'ı pek beğenmedim ben. 12 years a slave daha iyi film. Nebraska ve Philomena çok senin tarzın filmler değil sanki izle bakalım ne düşüneceksin :)

      Sil
  4. Kısacası bende düşüncelerimi dile getireyim. Serdar Bey fikirlerimiz çok farklı bu konuda ama zaten işin güzelliği de burada bence. Oscar'ların subjektif bir konu olması :)

    En iyi film 12 Years a Slave, En iyi erkek oyuncu Matthew McConaughey veya Chiwetel Ejiofor, En iyi yardımcı erkek oyuncu kesinlikle Jared Leto, en iyi kadın oyuncu Cate Blanchett, en iyi yardımcı kadın oyuncu hakkında pek favorim olmasa da Jennifer Lawrence BAFTA'yı aldığı için şansı yüksek olabilir, en iyi yönetmen Steve McQueen. Bunun dışında grafik ve ses ile ilgili kategorileri Gravity alır. Senaryo olarak American Hustle diye düşünüyorum. Makyaj Dallas Buyers Club, kostüm büyük bir ihtimal American Hustle olur.

    Bu arada en çok ilgimi çeken şey Yabancı Dilde En İyi Film kategorisinde aynı filmi düşünmemiz bende kesinlikle Jagten almalı diye düşünüyorum hatta Mads Mikkelsen ayrı bir Oscar hak ediyor o rolü için ama büyük bir ihtimal başka bir film olacaktır.

    Benim bu konu ile ilgili tahminlerimin tamamına blog sayfamdan ulaşabilirsiniz http://forsakenchronicles.blogspot.com/2014/02/my-oscar-predictions.html. İçerik İngilizce'dir.

    Saygılar diliyorum, iyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum işin en keyifli yanı orası :)

      Hımm 12 Years a Slave diyorsunuz. şuan zaten favorisi en iyi film kategorisinin ama ben de pek etki bırakamadı. yönetmenin önceki işlerini daha çok sevmiştim. McConaughey harikaydı aslında Leo ile ikisi arasında kaldım Leo ağır bastı diyeyim. Yönetmen kategorisinde McQueen de iddialı ama Cuaron almaya daha yakın. Jagten'de aynı fikirde olmamıza sevindim herkes La Grande Bellazza rüzgarına kapılmış görünüyor. Jagten daha çarpıcı bir işti. Mikkelsen de aynı fikirdeyim harikaydı.

      tabi ben gönlümden geçenleri yzdım tahminlerimi de yapacağım bir kaç gün içinde. ingilizce olması benim açımdan kötü ama bakacağım şimdi tahminlerinize.. eleştiri olsa pek anlamzdım ama tahminlerde sorun olmaz :) teşekkür ediyorum ..

      Sil
    2. Leo'nun Gravity gibi fazla abartıldığı kanaatındayım. Kesinlikle Leo hayranlarına laf atmıyorum ama şu ana kadar hiçbir performansı beni iliklerime kadar herhangi bir şey hissettirmedi. Hatta iliklerime yaklaşamadı bile diyebilirim bu tamamiyle kişisel bir şey. Leo Oscar almak için biraz fazla çabalıyor gibi geliyor bu da benim için ekrana sahte bir şekilde yansıyor. Tabii ki de hepsi Oscar almak istiyor ama bazı performanslar o kadar doğal ki rol yaptıklarını unutuyorsunuz. İşte malesefki Leo böyle hiç hissettirmedi. Eğer hissettirebileceğini düşündüğünüz bir filmi var ise seve seve önerilerinize açığım, tabii eğer daha önce izlemediysem.

      Bu dediklerimin aynısı Matthew için de geçerliydi. Kendi yazımda belirttiğim gibi Matthew'i Oscar'lık bir aktör olarak düşünmüyordum ama Dallas Buyers Club'daki performansı fikrimi kesinlikle değiştirmeyi başardı yani fikirlerin değişmesi mümkün. Kim bilir belki ilerde Leo fikrimi değiştirir :)

      İngilizce olmasının sorun oluşturmasına üzüldüm çünkü blogunuzu ve yazılarınızı çok beğendim bu yüzden sizin de değerli fikirlerinizi kendi blogumda görmek isterdim ama olsun artık sizin yazılarınızı takip etmeye devam edeceğim :)

      Sil
    3. Anladım doğru beni de o kadar etkilediği bir performansı olmadı bugüne kadar.. What Eatings Gilbert Grape'de çok iyiydi aslında.. The Wolf of wall Street'te de bence oscar için yeterince iyiydi. belki biraz daha zamanı vardır kim bilir ama alma vaktinin geldiğini düşünüyorum. Matthew konusunda aynı düşünüyorum. bu yıl birçok insanın fikrini değiştirdi.

      evet baktım yazınıza da zorladı beni.. güzel bir blogunuz var yine ara ara bakarım mutlaka. ) teşekkür ederim beğenmenize sevindim

      Sil
  5. Benim de tercihlerim büyük oranda böyle. Sadece en iyi erkek oyuncu kategorisi hariç:) Benim seçimim Matthew McConaughey oldu.

    Bu arada özellikle umarım Julia Roberts eli boş dönmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hım McConaughey demek.. yani ikisi de çok çok iyi.. hangisi alırsa alsın üzülmem :) Ah evet Jıuia Roberts alsa ne iyi olur ama oldukça düşük bir ihtimal

      Sil