30 Mayıs 2015

Anket: En iyi bilimkurgu filmi serisini seçiyoruz


Bilimkurgu sineması, içinde bulunduğumuz 2015 yılında türün klasik serilerinin yeni bölümleriyle oldukça nostaljik geçecek. George Miller'ın 30 yıl sonra Mad Max: Fury Road ile sıkı bir dönüş yapması, önümüzdeki ay önce Jurassic World, sonra Termınator: Genisys ve yıl sonunda yeni üçlemenin ilk halkası Star Wars: The Force Awakens'ı izleyecek olmamız sebebiyle türün en iyi serilerini belirlemenin uygun olacağını düşündüm. Elbette kendi listemi de paylaşabilirdim ama anket ile belirlemek daha heyecan verici ve eğlenceli.

Önemli noktalar...

Bir seriden bahsediyorsak en az üç filmden oluşması gerekiyor. Dolayısıyla iki filmde kalan örnekleri ankete dahil etmedim. Star Wars ve Star Trek gibi zaman içinde yeni nesil ile yoluna devam eden serileri bütün filmleriyle değerlendirerek karar vermeniz daha sağlıklı bir sonuç verecektir. 

Universal Soldier, Starship Troopers, RoboCop gibi ilk filmiyle markalaşıp, b tipi filmlerle devam eden serileri de herhangi bir iddiaları olmadığından ankete dahil etmedim.

Birden fazla film seçebileceğiniz anket 13 Haziran'da sonuçlanacak ve ilk 5 film sıralanacak.

Sonuçlar için tıklayınız

2 yorum:

  1. Bilimkurgu deyince akan sular durur. :)

    Listeye baktığımda Hunger Games ve Cube hariç hepsini sevdim. Cube' u aslında tam hatırlamıyorum ama Hunger Games bende ''Ihhh eh işte'' gibi bir tepkiye yol açtı. Sebebini tam bilmiyorum ama bana en çok itici gelen kısmı nedense kostümlerdi. Çok ayrık ve iğreti geldiler gözüme. Aynı durum Beşinci Element' te de vardı ama onda her ne hikmetse gözüme batmamıştı(NOT: Diğer bölümlerini henüz izlemedim).

    Gelelim sevdiklerime.

    Matrix ilk seçimim. O zaten her zaman ve mekanda ayrı bir yerde. Lise son üni zamanlarımda sinemada izlemiştim ve o güne kadar öyle bir şey izlememiştim. Matrix tartışmaya açık değildir. :)

    Diğerleri: Star Wars; o zaten efsane. Yarın hep okul vardı ama SHow TV' de geceleri yayınlanırdı, geç kalma pahasına 3' lere kadar oturur izlerdim. Su bardağını güç kullanarak kaldırmaya mı çalışmadık, oklavalardan ışın kılıçları mı yapmadık vs.

    Alien, Terminatör, Geleceğe Dönüş, Maymunlar Cehennemi, Riddick, Resident Evil, X-Men hepsi tekrar olsa tekrar izlenir cincinden.

    Sevdiklerimin arasında en az sevdiğim ise Star Trek. BU filmde güzel olan iki şey var. Atılgan ve Klingon' ların gemisi. Diğer gemiler, silahlar, kostümler vb. ne bileyim hiç hoşuma gitmemiştir. Star Trek sanki olsa olsa dizi film olmalı hissi uyandırıyor.

    Lafı uzatmayayım. Hepsini sevdim, seviyorum, seveceğim. Yine olsun yine izlerim. :D

    Güç seninle olsun.

    Ha bir de '' Yolu bilmekle o yoldan gitmek ayrı şeylerdir.''

    :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha bilimkurgu olunca döşemişsin resmen yorumu. :D

      Hunger Games benim de en az sevdiğim diyebilirim. Cube'ün orijinal fikirleri var. yaratıcı bir seri olduğu için iyidir bence.

      Star Wars'u, Planet of the Apes serilerini ben de Show Tv'de izlemiştim ilk.. çocukluk dönemlerinde.. yerleri çok özeldir o yüzden :)

      Star Trek sinemaya çok yakışıyor bana kalırsa. Tv için de çok uygun tabi.. 12 filmlik bir serisi var sinemada.. 3. kuşak versiyonu özellikle sağlam gidiyor. Bilimkurgu sevilmez mi, candır hepsi.. teşekkürler yorumun ve oyun için :))

      Güç seninle olsun... :D

      Sil