24 Ocak 2014

2013'ün bilimkurgu filmleri ve sıralamaları


Bilimkurgu sineması açısından parlak olmamakla birlikte verimli bir yıl geçirdiğimizi düşünüyorum. Tür, bu yıl tek başyapıt çıkarabildi. O da Alfonso Cuaron'un Gravity'siydi. Açıkçası hemen hemen hepsine burun kıvrılan 2013 bilimkurgularının çoğunu beğendim ve bir çoğunu da yıl içerisinde değerlendirdim. Man of Steel'in listede olması da kimseyi şaşırtmasın. Fantezi-bilimkurgu alanından listeye dahil olması kaçınılmazdı. Zira The Purge da bilimkurgu-korku sineması örneğidir. Not: Oblivion, Star Trek: Into Darkness ve The Host eleştirilerim Filmloverss'ta yer aldığından linklerini oradan ekledim.

Puanlarına göre filmler ve sıralaması

1- Gravity
Filmin eleştirisi

2- Man of Steel
Filmin eleştirisi

3- Star Trek: Into Darkness
Filmin eleştirisi

4- About Time

5- Oblivion
Filmin eleştirisi

6- Elysium
Filmin Eleştirisi

7- The Host
Filmin Eleştirisi

8- The Hunger Games: Catching Fire

9- The Purge
Filmin Eleştirisi

10- Pasific Rim
Filmin Eleştirisi

11- After Earth
Filmin Eleştirisi

12- Ender's Game

13- Riddick


29 yorum:

  1. Gravity birinci sırada mı? Cidden mi? - izlemedim; ama bilemiyorum, cidden mi? -
    Man of Steel'i ve The Hunger Games'i izledim sırf.
    Man of Steel'de hiç tam olarak superman demiyorlar farkında mısın? Telif hakkını alamamışlar tarzı bir şey okumuştum bir yerde, bilmem ki, doğru mudur?
    Riddick, After Earth, Pasific Rim - sinemada fragmanını görmüştüm, şu büyük Iron Manler ise bu film - , Elysium, Oblivion isimlerini, çıkışlarını duyduklarım. Ama, izlemedim, bilmem ki neden.

    2009 yapımı Star Trek'i de geçenlerde izledim, bilmiyorum çok iyi gelmedi. Hele Heroes'un kötü karakteri sanki Mr. Spock'a gitmemiş gibiydi. Neyse bu çok alakasız oldu. ahaha

    Iron Man 3 de fena değildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye bu kadar şaşırdın anlamadım Beyza, gerçekten :) Gravity bu yılın en iyi filmlerinden zaten. hem sinema yazarları çok sevdi hem de genel kitleyi memnun etti. Benim zaten yılın en iyi 20 filmi listemde 2. sırada yer alıyor. Bilimkurgu listemde de ilk sırada olması çok doğal .) Zaten ilk sırayı alacak başka bir bilimkurgu filmi de yok bu yıl.

      Evet Man of Steel farklı bir süpermen filmi, ama o tip yorumlar pek duymadım. Telif hakkıyla ilgili hele hiç duymadım çok saçma geldi bana :))

      Iron Man'i izlemedim. Star Trek'in o izlediğin 2009 yapımı olan bu listedekinden de iyidir bence. pek anlaşamadık ama olsun :))

      Sil
    2. ahahaha cidden baya zıt düşmüşüz.
      Film fena değil; ama pek iyi de değil.

      Ya bilmiyorum, Gravity'nin başını biraz izledim, çok beni saracak tipten gibi değil. Ama belki listeye baktığımızda en iyisi olabilir, onu da bilemiyorum, dediğim gibi izlemediğimden. ahaha. Ama, Gravity bu yılın en iyi filmlerinden olamaz, değişik bir konsept belki; ama yok. Bu arada, o liste nerede bakim? Daha yayınlanmadı herhalde?

      Sil
    3. hahah evet :D ya sen zaten uzay filmlerini sevmiyorsun, Gravity'i fazla beğenmemen de doğal o açıdan :) Yani herkese göre farklı tabi yılın en iyi filmleri, bu yıl pek çok insanın listesinde görebilirsin Gravity, hem de üst sıralarda. Ben filmloverss'ta yazıyorum, editürlük yapıyorum hem orda. en iyiler listem de orda yayınlandı. bakmak istersen linki:

      http://www.filmloverss.com/2013un-en-iyi-filmleri-serdar-durdu/

      Sil
    4. Yani, pek seviyor sayılmam. ahaha.
      Pek çoğunu izlemedim listedekilerin; ama oscar adaylarından bir Kaptan Phillips var, diğerleri pek hoşuna mı gitmedi, yoksa izlemedin mi?

      Bir şey soracağım ya, senin listende de var, Django çok beğeniliyor, konusu da dahil pek bir irdelemedim; ama cidden izlenilesi bir film mi, sence?

      Sil
    5. Aaa Only God Forgives'i hatırladım, burada sanırım tanıtım yazısını okumuştum, konusunu hatırlamıyorum şimdi; ama değişik geldiğini hatırlıyorum sanki. Bak onu da hatırlamış oldum.

      Sil
    6. Oscar adaylarının çoğu seneye yapacağımız en iyiler listeri için birer aday. yani bu liste 2013'te vizyona girenlere göre yapılmış. tabi Blue Jasmine, Captain Phillips gibi vizyona zamanında girenleri değerlendirdik. 12 Years a Slave filan mesela o kadar da iyi değil. vizyona girmiş olsaydı bile almazdım. oscar filmlerini en azından bir kısmını abartmamak gerekiyor fazla bence :) Django'yu ben de çok beğendim aslında. Tarantino seviyorsan seversin, bir de tabi western filmi seviyor olmak da önemli bir kriter. bence izlenmeli tabi ki. Only God Forgives'i beğenmezsin, izlemesen de olur. Sana bir öneri Beyza. 14 Şubat'ta vizyona girecek olan Her (Aşk)'ü mutlaka izle ama mutlaka.. torrente de var. bu kıyağımı da unutma ahahha :D

      Sil
    7. Yok, ben zaten oscar'ı filmleri "iyi" yapan bir etmen olduğunu düşündüğümden değil, merak ettiğimden sordum. Doğru doğru, 2014'e giriyor American Hustle, The Wolf of Wall Street falan mesela, düşünmedim öyle. Ben hala 2014'te olmaya da alışamadım galiba. ahaha.
      Western türünün çok hayranı sayılmam, mesela sırf Johnny Depp için Dead Man'i izlemiştim; ama sana sıkıntıdan nasıl öldüğümü anlatamam herhalde. ahaha. Maskeli Süvari girerse Western'e, o fena değildi ama bak. ahaha.
      Her, şu işletim sistemi ile insan arası ilişki ile ilgili olan, değil mi? Sana ilginç bir şey söyleyeyim, bugün izledim onu. ahaha.

      Sil
    8. Aa izledin demek, işe bak ahaha. Yani ben son yılların en iyisi olduğunu düşünüyorum Her'ün.

      Evet o filmler seneye ama bir ikisi ancak listeme girebilecektir eminim Western sevmiyorsun evet hatırladım yaptığımız sohbetlerden. Maskeli süvari tabi westerndir ben de onu pek beğenmedim :D bugün hiç anlaşamadık yahu hahah

      Sil
    9. Her, konu açısından hayli ilginç cidden. Aslında izlerken de sıkılmadım, adamın yalnızlığını seyirciye aktarmak için uzatılmış sahneler bolca olsa da. Ama sanki, bilemiyorum yahu bir eksik vardı.

      Hiç anlaşamadık cidden. ahaha. Önceki yorumda söylemeyi unutmuşum, 12 Years a Slave'i beğendim ben bu arada. Döneminin vicdanı bozukluğunu iyi aktardığı gibi arada fırlayan kahraman Pitt'i ile de sevimli. ahaha.
      Aslında Johnny Depp var diye biraz kıyak geçtim, çok iyi tabiki değil; ama fena da değildi hani şimdi.

      Sil
    10. gereksiz tek bir sahne yok bence, kusursuz bir iş.. daha ne olsun beyza :)

      12 Years a Slave'i ben de beğendim ama 7 verecek kadar diyeyim. kölelik meselesini can acıtıcı bir şekilde aktarıyor, sinematografisi de iyi ama asıl burda tam olmamışlık var. The Lone Ranger kötü değil tabi canım :) Johnny'i daha farklı rollerde görmek istiyoruz ama artık. Trancendence'i bekleyelim biz

      Sil
    11. ahahah bilmiyorum, bir şey var sanki de, bilemiyorum işte onu.

      ahahaha, kusursuz demiyorum ben de tabi de, ilgisini hak ettiğini düşünüyorum.
      Johnny hep farklı rollerde de, orada bir Karayipler'e kaymış maalesef. Aynen aynen, merakla hemihemi de. ahaha.

      Sil
    12. arkadaşlar arasında çok konuşuyoruz da Johnny Depp'i herkes çok şikayetçi hep makyajla süslenmiş eksantrik karakterleri oynamasından şikayetçiler. biraz daha sıradan, olduğu gibi göründüğü filmlere ağırlık vermesini istiyorlar. Ki ben de biraz sıkılmaya başladım. Neyseki bu tip filmlerde göreceğiz bu yıl :)

      Sil
    13. Ben onun normal tipini bilmiyorum, hep farklı... ahahaha.

      Sil
    14. ahahah var ya olmaz mı? :)) en son The Tourist ve The Rum Diary vardı mesela ama onlar da çok iyi filmler değildi.

      Sil
    15. Şakasına dedim de; ama orada da yok gözü çanaklı The Rum Diary'de, The Tourist'te top sakallı saçları hafif uzun falan. Yine var minik farklılıklar. ahaha.
      Ama değişmeyen tek şey, o şapşal koşuşu! ahahah.

      Sil
    16. Yalnız konuyu feci dağıttım... Bilimkurgudan gitti geldi Johnny Depp'e geldi... ahaha. O zaman ikisini de kapsayan bir soru sorayım da bari toparlansın,
      Charlize Theron ile Johnny Depp'in oynadığı bir film var ya "The Astronaut's Wife", onu izledin mi? Sence nasıl bir film? Bak orada da normal Johnny. ahaha.

      Sil
    17. yine onları normal kabul ediyoruz. biz daha çok makyajla tanınmaz hale geldiği fillmleri diyoruz. Alice in Wonderland, Karayip korsanları, Çarlinin çikolata fabrikası, Makas Eller ve son olarak da Maskeli Süvari. bir kaç örnek daha vardır. gerçi ben çoğunu seviyorum da.. :)

      hahah evet baya dağıldı ama olsun :)) The Astronot's Wife izlemiştim tabi çok başarılı olmasa da sevdiğim bir filmdir. Evet orda da normaldir ama o zaten baya eski. özellikle karayip korsanlarından sonra benzer rollerde çok oynayınca dikkat çekti. benim zaten en sevdiğim oyunculardandır Depp :)

      Sil
    18. Sweeney Todd'u unutma, unutturma!
      Dimi dimi? Depp hep farklıdır, iyidir iyidir. ahaha. Her filmde saçı, sakalı, tipi bir şeyi farklı hep.
      O filmi bayadır izleyeceğim bir türlü izlemiyorum, ne bileyim araya sıkıştırıp sorayım dedim. ahaha.

      Sil
    19. ahhah evet Sweeney Todd da var unutmamıştım aslında :D tabi canım farklıdır her zaman. aa izlemedin demek. güzeldir aradan çıkart bir ara o zaman :)

      Sil
  2. Ben Gravity hakkında kesinlikle katılıyorum. Daha doğrusu bilim kurgu filmlerini çok sevmesem bile, filmin sonlarına doğru bitmesin bitmesin diye söylenmiştim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değil mi? bilimkurgu sineması açısından açık ara yılın en iyi filmiydi :)

      Sil
  3. Gravitiy'i bilim kurgu türünden ayrı tutmak gerek diye düşünüyorum. Gravitiy gerçekti. Yaşanabilir ya da yaşanmış.... İlk kez bu kadar inandırıcı bir bilim kurgu izledim ve hala türü için bir kavram üretemedim. Halk dilinde "o öyle olmaz ya" yorumu yapılmayan tek bilim kurgu Gravitiy'i olmalı.
    Sandra Bullock'u da bu zorlamış olmalı. Rolünde, Şükretme duygusunu dünyaya kavuşmak için yaşattı. Bu duyguyu bu şekilde olmasa da tanıyan seyircilere kanıtlamaya çalıştı. Bakalım Akademi ne düşünecek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence pek mümkün değil ayrı tutmak. Yani Gravity'nin yaşanabilir olamsı bilimkurgu olmayacağı anlamına gelmiyor kesinlikle. Şöyle bakmak gerekiyor kanımca; insanoğlunun keşif tutkusuyla uzaya açılması bilimdir. Uzaya açılmak başlı başına bilim zaten. E burda kurgusal bir hikaye var bir de. aslında bu kadar basit. Farklı bir konu için de aynı şeyleri söyleyebiliriz. Bugün tamamen gerçekleşmiş, kullanılabilir bir bilimsel veriyi sinemaya aktardığınzda ele alış şeklinize göre o bilimkurgu filmi olacaktır. Sonuç olarak Gravity'nin bilimkurgu sayılmaması için hiçbir engel yok diye düşünüyorum. Evet uzayı mesken tutan bilimkurgular içinde en inandırıcı olanı diyebiliriz, katılıyorum :)

      Bullock'u çok ağlak bulanlar oldu ama ona da pek katılmıyorum. zorlayıcı bir rol ve üstesinden gelmiş. katılıyorum bu konuda :)

      Sil
  4. :) Bilim kurgudan farklılaştığını ve ayrı tutmak gerektiğini söylemek, türün anlamını genişletmek demektir. Daraltmak değil. Lakin ben "bilim kurgu değil" demedim. "İlk kez bu kadar inandırıcı bir bilim kurgu izledim." cümlesini yazan bir yorum için fazla tanımlama içerem bir yanıt olmuş ama yine de teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorry :) ben ilk cümlenize takılınca diğerini gözden kaçırmışım :) Bir de bilimkurgu olmadığına yönelik çok sohbet dönmüştü twiter'da filan. onu ilk cümlenizle bağdaştırmışım kusura bakmayın lütfen :)

      Sil
  5. gravity senenin en iyi filmlerindendi. ama ondan sonra man of steel'i görmek üzdü beni :) about time haketmişti bence ikinciliği. elysium beklendiği gibi çıkmadı desek yeri. ama oblivion hikaye bakımından da oyunculuk bakımından da iyiydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Man of Steel'i bir kesim pek sevmedi ama bence Gravity'de sonra bu türde en sağlam filmdi. Ama tabi Gravity'den sonraki filmler birbirine puan olarak yakın sayılır. About Time'ı ben de çok beğendim ama ancak 4. sıraya koyabildim. Star Trek'le aynı puanda sayılır :)

      Sil
    2. Oblivion'un hikayesi iyiydi, temaları da oldukça çeşitliydi

      Sil