16 Ocak 2014

Yakında: "The Wolf of Wall Street"


Martin Scorsese'nin merakla beklenen son filmi The Wolf of Wall Street'in sürekli değişen vizyon tarihi sonunda netleşti. Film, 7 Şubat'ta vizyona giriyor. 12 Ocak gecesi sahiplerini bulan 71. Altın Küre Ödüllerinde komedi\müzikal dalında en iyi film ve en iyi erkek oyuncu olmak üzere 2 dalda yarışan film, Leonardo Di Caprio'nun en iyi erkek oyuncu (komedi\müzikal) ödülü ile yetinmek durumunda kaldı. Martin Scorsese'nin adaylık alamaması da filmin aldığı olumsuz eleştirilerle ne kadar alakalıdır yakın bir zamanda öğreneceğiz. The Wolf of Wall Street, 16 Ocak'ta açıklanan 86. Oscar Ödülü adaylarında ise en iyi film ve en iyi yönetmen dahil 5 dalda adaylık elde etti.

Leonardo Di Caprio'nun başrolü Jonah Hill ve Matthew McConaughey gibi isimlerin de yardımcı rollerde karşımıza çıkacağı The Wolf of Wall Street, bilindiği gibi Amerikan borsasında komisyoncu olan Jordan Belfort'un biyografisinden sinemaya uyarlandı. Amerika'ya dair hikayeler anlatmayı seven Scorsese için çok uygun bir proje. Hikayeden de biraz bahsetmek gerekirse; genç ve hırslı bir adam olan Jordan Belfort, yatırımcılarını aldatarak, kısa bir zaman içinde paraya para demez. Kazandığını da çok hızlı bir şekilde tüketebilen Belfort; uyuşturucu kullanan, fahişelerle birlikte olan kısacası hızlı yaşayan bir adama dönüşür. Bu kirli hayat onu nereye götürecektir?

Filmin ilk fragmanına baktığımızda Wall Street ve borsada geçen oyunlar üzerine bir hikaye için fazlasıyla eğlenceli olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle Di Caprio'nun hayat verdiği Jordan Belfort karakterinin parayla bir oyuncak gibi oynadığı bölümler dikkat çekerken, kazanma hırsı ve doyumsuzluğu gözlerden kaçacak gibi değil. Di Caprio yeni bir Oscar adaylığı elde eder mi bilmiyoruz ancak Martin Scorsese'nin ve filmin ana dallar başta olmak üzere pek çok adaylık alacağını söylersek abartmış olmayız. Sözün özü; The Wolf of Wall Street bu yılın en çok konuşulan filmlerinde olacaktır. Bunu net bir şekilde söyleyebiliyoruz.


29 yorum:

  1. DiCaprio bu aralar baya üretken yahu.

    YanıtlaSil
  2. Evet hem de nasıl. hep de iyi ve iddialı projelerde karşımıza çıkıyor. Adam altın dönemini yaşıyor :)

    YanıtlaSil
  3. And the Oscar goes to Leonardo DiCaprio olur mu acaba bu sefer :)

    YanıtlaSil
  4. Ben yine adaylıkta kalabileceğini düşünüyorum. Çünkü Di Caprio'nun oscarı alabilmesi için belirleyici unsur kendi performansından çok rakiplerininki. bugüne dek böyle oldu. ben de almasını isterim :)

    YanıtlaSil
  5. Fragmanı bende sevdim. Biraz Sıkıysa Yakala'yı anımsattı. Fragmandaki tüm oyunculuklar çok iyi. Yardımcı Kategori'de zafere gidilebilir. Garibim DiCaprio'ya gelince her sene başı bu sefer olacak gibi oluyor ama yine dediğin gibi çok iyi performanslar geliyor ve geride kalıyor. Bu sefer farklı duruyor gibi. Film ve kendisi çok iyi eleştiriler alırsa neden olmasın? :)
    Şuraya bak filmden çok derdimiz DiCaprio bu sefer Oscar alacak mı almayacak mı? Sırf bu dertten kurtulmamız için bile bir tane verilebilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hım Sıkıysa Yakala aklıma gelmemişti ama evet Di Caprio yine bir üçkağıtçı rolünde. o bakımdan haklısın :)) Performansı çok iyiyse ve çok iddialı bir rakibi de olmazsa - en azında alacağına kesin gözüyle bakılan biri olmazsa diyelim- neden olmasın gerçekten.

      Valla aslında konu açıldığı için ben de konuşuyorum yoksa scorsese ve filmi konuşmak ilk tercihimdir. Çok sağlam bir film geliyor önemli olan da bu :)

      Sil
    2. Yok canım konuşalım DiCaprio'yuyu severim baya. Alsa da herkes rahatlasa. Çünkü seyirci ve sektör tarafından baya seviliyor, o da baya kasıyor şu ödül için. Yani herkesin iyiliği için almalı :)

      Sil
    3. Evet alsa iyi olur. ben de izlemekten keyif alıyorum Di Caprio'yu :) üç-beş yıla alır herhalde :)

      Sil
    4. Ne zaman alır bilmiyorum da çok geç olmasa iyi olur 70'inde falan alıyormuş :)

      Sil
    5. hahah 70'ine de kalmaz ya :)) daha çok genç. sonu Scorsese gibi olmasın ne diyelim. ya da geç de olsa alsın. yani sonu scorsese gibi olabilir

      Sil
  6. DiCaprio'dan bi' halt olmaz! Adam Oscar almak için yırtınıyor ama, adaylık bile alamıyor. Yakında Kate Winslet'in Oscar almak için sürekli soyunduğu dönemlere Leo'da girerse şaşırmam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezer bu spamlayin :) Alacak o Oscar'ı elinde sonunda rahat ol :) Bu adama çok haksızlık yapıyorsun.

      Sil
    2. Brad Pitt'i sevmediğin gibi Di Caprio'yu da sevmiyorsun sen yahu :)) Ahahha :D yok yok oscar alamasa da iyi bir kariyer inşa ediyor adam. Bi bakıyorsun Inception gibi bir filmde oynamış bir bakıyorsun Scorsese ile oscar peşinde... çabalıyor almak için ve bir gün başaracaktır.

      Sil
    3. ahaha :D Faruk Allah iyiliğini versin :) Sevemiyorum arkadaşlar yahu, zorla sevmem yani :)
      Matt Damon'a laf söyletmem ben arkadaş, hayt! :D Aslında Matt'le yaşıt olanlar değil de, DiCaprio ve Brad anticiliğim hep olmuştur, bu saatten sonra değiştirmeye çalışsam zor, ama deneyeceğim sizin için :D Also, Matt damon number one!!! :D

      Sil
    4. hahah :D peki bu konuda üzerine gelmeyelim senin sezer. çok hassas olduğun bir konu ne de olsa :))

      Sil
    5. teşekkürler Serdar! :)

      Dipnot: Umarım bu anlayışlı kişiliği hiç kaybetmezsin :)

      Sil
  7. Serdar, Sezer Matt Damon'dan başka kimseyi sevmez :) Daha doğrusu Damon'la yaşıt ondan başarılı bütün oyuncuları sevmez. Resmen polemik arıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahha aynen Faruk :)) Matt Damon sevdasını iyi biliyorum sezer'in :) Doğru Di caprio da Brad Pitt de daha büyük yıldızlar. Yetenek açısından pek fark görmüyorum ama :) hepsini severim

      Sil
  8. Valla dedim ben diyeceğimi :) Bende Matt Damon'ı severim ama sağolsun Sezer soğutuyor böyle yaptıkça :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben soğumadım ama tabi bir oyuncu üzerine çok fazla gitmem genelde :)

      Sil
  9. Adaay, artık bir alsın oscarı da Leonardo biraz rahatlasın.. ahahaha.
    Film hareketli, biraz erotik, para hırsı ile dolu dolu ve bir adamın hırsının onu götürebileceği yerleri, paranın değişim çılgınlığını gösteren, oyunculukları iyi, canlı canlı bir film! 3 saati ile de hafif uzun.. Film 2 günde bitti de anca.. ahahaha. DiCaprio oynamasa muhtemelen izlemeyeceğim bir film. Fena değildi, bakalım ne yapacak ödüllerde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vay izlemişsin.. ben daha bekliyorum bakalım. evet 3 saat gerçekten uzun ama scorsese'yi ye güveniyoruz eheh :) Leo'nun işi yine zor bu yıl. alsa da rahatlasa kanısı çok yaygın şu sıralar: ))

      Sil
  10. Leo'ya Oscar vermeyebilirler Matthew McCoughnay'de baya iyi bu sene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet bu yıl da çok güçlü bir rakibi var. hep öyle kaybediyor zaten. yine de çok üst düzey bir performansı olduğu söyleniyor. sen izledin gerçi ikisini de :)

      Sil
  11. filmde hemen hepsi rollerinin hakkını vermişler...konu reel olunca bazı sahneler iğrendiriyor...ama yinede gerçekleri bilmekten uzak durmamalıyız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet performanslar çok övülüyor merak ediyorum. yakın bir zamanda izleyeceğim. hım iğrendirecek sahneler de var demek, bunu duymamıştım. elbette gerçek bir hikaye ve olduğunu gibi aktarılmalı diye düşünüyorum :)

      Sil
  12. Oscar falan belki işin şaşa kısmı ama ortada gerçekten de harika bir oyunculuk var. Film uzun olmasına rağmen neredeyse hiç sıkmadan izletiyor kendini. Scorsese yine yapmış demekten başka bir şey söyleyemeyeceğim :) Ayrıca Dicaprio gittikçe gençleşiyor mu ne :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet oscarda şansı pek yok ama ben de yeni izledim Scorsese yapmış diyor insan. çok başarılı olmuş. DiCaprio'nun en iyi performaslarından diyorum ben ama şansı çok yüksek değil maalesef. :)

      Sil