28 Ocak 2014

"Sadece Aşıklar Hayatta Kalır" 14 Şubat'ta gösterime giriyor


Jim Jarmusch'un ülkemizde ilk olarak Filmekimi kapsamında gösterilen son filmi Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive), Başka Sinema salonlarında 14 Şubat'ta gösterime giriyor.

Eve ve Adam, insanlık tarihine çok uzun zamandır tanıklık eden ve bunun etkisiyle çoğu şeye karşı inancını yitiren iki ölümsüz aşık, iki depresif vampirdir. Adam, iflas etmiş ve büyük ölçüde terk edilmiş hayalet bir şehir görünümünde olan Detroit'te yaşayan; tüm zamanını müziğe ve kimseye dinletmediği şarkılarına ayıran başarılı bir müzisyen, karamsar ve depresif bir vampirdir. Tek aşkı Eve ise uzun bir süredir Fas'ta bambaşka bir kültürün içinde yaşamaktadır. Eve'in Adam'ı ziyarete geldiği zamanlardan birinde kız kardeşi Ava'nın beklenmedik ziyaretiyle karşılaşırlar. Beladan başka bir şey getirmeyen Ava, bir kez daha işleri içinden çıkılmaz bir hale sokar.İnsanlığın bilinçli olarak, kendi elleriyle belirlediği yazgısı Eve ve Adam'ın penceresinden karamsar görünse de her zaman tutunabilecekleri bir umut ışığı bulurlar.

Sadece Aşıklar Hayatta Kalır, bakalım 2000'li yıllarda karşımıza çıkan, değişim geçirmiş vampir filmlerinden biri mi? Hep birlikte göreceğiz.



6 yorum:

  1. Merakımı cezbetti. Şu son zamanların ergenleşmiş vampir algısını kaldırabilir belki de. Bağalım bağalım.

    YanıtlaSil
  2. evet beyza, iyi bir izlenim bıraktı bende de ... ağır ve güçlü bir vampir filmi olduğunu düşünüyorum. bağalım :))

    YanıtlaSil
  3. Şimdiye kadar hiç biri interview with the vampire kadar çekici gelmedi bana. Hala tektir benim için. O yüzden ön yargılıyım bu filme karşı. Bakmak gerek tabii ki ilk önce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Nosferatu'nun ilk filmini çok severim ama tabi Vampirle Görüşme'nin yeri ayrıdır. Jarmusch'u da severim ama bazen olmuyor. bir şans vermek lazım bu filme, umutluyum :)

      Sil
  4. bir tilda swinton hayranı olarak izleme listemde en üst sıralarda bu film umarım beğenirim çünkü çeşitli ön yargılarım var maalesef. :D bloguna bayıldım bu arada bana da beklerim bende filmler hakkında yazıyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Tilda'yı ben de severim. Tek başına filmi izleme sebebi bile olabilir kendisi.. :)) teşekkür ederim beğenmene sevindim, bakacağım bloguna :)

      Sil