28 Haziran 2013

En İyi 5 Ryan Gosling Filmi


1980 doğumlu genç aktör Ryan Gosling, oyunculuk kariyerine 90'lı yılların ortasında başladı. Bir kaç önemsiz filmden sonra 2000 yılında Remember the Titans gibi ses getiren bir filmde karşımıza çıktı. Üzerindeki toyluğu da atan Gosling'i bugün olduğu noktaya getiren film ise The Nootbook oldu. Gosling'in iyi oyunundan çok, filmin yakaladığı başarı sözünü ettiğimiz çıkışta büyük rol oynadı. Oyuncunun ödülle tanışması ise uyuşturucu bağımlısı bir öğretmen portresi çizdiği 2007 yapımı Half Nelson filmiyle oldu. Bu filmle Oscar adaylığı da elde etti ama ödüle uzanamadı. Yakışıklılığı ve karizmasıyla genç kızların hayranlık beslediği Gosling, son yıllarda film ve rol seçimlerindeki isabetli kararlarıyla çok hızlı yükseldi. Kadınların hayalini süsleyen aşık adamdan, yine kadınların hayalini süsleyen (kaçınılmaz) yalnız ve sert adama doğru  doğru bir hamle yaptı. Artık her yıl büyük yankı uyandıran 2-3 filmde seyrettiğimiz Gosling, yeni jenerasyonun en parlak isimleri arasına adını yazdırmayı başardı. 7 Haziran'da ülkemizde vizyona giren The Place Beyond the Pines ve Temmuz ayı içerisinde vizyona girmesini beklediğimiz Only God Forgives filmleri dolayısıyla en iyi 5 Ryan Gosling filmini derledim. Blue Valentine son anda ilk 5 dışında kaldı.

Önemli Not: En İyi 5 Ryan Gosling performansı değil, oyuncunun rol aldığı en iyi 5 filmin sıralamasıdır.

5- Lars and the Real Girl
Yazı için link


4- The Ides of March
Yazı için link


3- Only God Forgives
Filmin eleştirisi için bakınız


2- Drive
Yazı için link


1- The Place Beyond the Pines


Blue Valentine'den sonra yönetmen Derek Cianfrance'le Ryan Gosling'in ikinci buluşması The Place Beyond the Pines, çarpıcı bir suç draması. Profesyonel bir motosikletçinin çocuğu olduğunu öğrenmesiyle ona daha iyi bir gelecek hazırlayabilmek için suça bulaşması ve sonunda bir polis memuruyla yollarının kesişip, ikisinin de hayatlarının tamamen değişmesi, ezber bozan bir suç filmi anlatısıyla seyirciyi neye uğradığını şaşırtıyor. Suç filminden polisiyeye kayıp ordan da başladığı yere dönen film, ait olduğu türe yeni bir bakış açısı getiren -bakış açılarını değiştiren- sağlam dramatik yapısı ve yönetmen Cianfrance'ın sinema diliyle derin bir iz bırakmayı başarıyor. Ryan Gosling'in Drive'daki rolünü andıran kompozisyonu da enfes.. Gosling'i kariyerinde en üst noktaya taşıyan, Cianfrance'ı A sınıfı yönetmenler arasına yazdıran The Place Beyond the Pines 2013'ün en iyi filmlerinden. 

19 yorum:

  1. Sadece 1 numarayı izlememişim.. Lars and the Real Girl filmini çok sevmiştim, sıralamada favorim o. Diğerleri de güzeldi sadece The notebook benim için fazla duygusal, hatta biraz abartılmış olduğunu düşündüğüm bir filmdi.
    Sesimi çıkartmasam da buralardayım. Ryan'ı görünce dayanamadım yazdım :)
    Görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 numarayı ben de dün izledim ve listeyi öyle oluşturabildim. izlemen lazım mutlaka :) Lars and the real girl'ü çok severim ben de. listede geride kaldığına bakma :) hahah buralarda olduğunu bilmek güzel :))

      Sil
  2. The Notebook da dahil hiçbirini izlemedim. Benim, gönlümün prensi olamamış. Çünkü hiç görmemişim.... ahjahahaasdgfdfh.

    YA bir şey soracağım, yukarıda "Bumerang" şeysini gördüm, ondan. Ben bayadır bumerang'a giremiyorum. Şu aptal hurriyet.com.tr üyeli şeysi çıktığından beri. Şimdi benim önceki girdiğim hesap iptal mi yani? Ne saçma şey, öyle mi oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhaah nasıl olur? :)) seversin izlesen bu filmleri :)

      girememe sebebin başka bir şey olmalı. ibr ara benim de öyle bir sorunum oldu giremiyordum. sonra bilgisayardaki çerezleri temizleyince halloldu. O üyelikten haberim yok. sebep o olsaydı benim de girememem gerekirdi

      Sil
    2. "İzlenecek filmler" listem o kadar kabarıyor ki. OF OF.

      Hıı, yeni bilgisayar alıp onda da denemiştim -tabi dizüstünü bunun için almadım da. ahahaha.- yine aynı tas aynı hamam aynı Muhteşem Yüzyıl sahnesi gibiydi...

      Sil
    3. hepimizin kabarık listeleri için rahat olsun :))

      ya sorunu bildirme gibi bir şey olması lazım orda ama.. bilemiyorum. acaba iptal mi ettiler. sürekli yazmayanları iptal ediyorlar diye biliyorum

      Sil
    4. Blogu ilk açtığım ve hit sayımın da pek fazla olmadığı zamanlar Yazar Kafe'ye yazı yolladığımda kabul etmediklerinden - o tarz bir şey vardı galiba o zamanlar, bilmem ne kadar hite sahip olması lazım sitenin gibi. - yazı yollar gibi oradan yazmıştım bir şeyler, işte "Ben buraya zaten sitemin ziyaretçi kazanması için yazı yolluyorum..." bilmem neler hatırlamıyorum. Şimdi de, sen dedikten sonra haydi bir daha deneyeyim dedim, yine yazı yollar gibi yazdım bir şeyler, profil eski haline döndü! Run Serdar Run! Teşekkürler. ahaha.

      Sil
    5. Ahaha iyi bari sevindim eski haline dönmesine. yeni yazına da bir bakayım 'Gülümse'yelim biraz :D

      Sil
  3. Güzel bir paylaşım olmuş.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. bana göre genç kuşağın en iyi erkek aktörlerinden olan Ryan Gosling için düzenlediğin yaz için teşekkürler, ellerine sağlık. Onu gerçekten izlemeye doyamıyorum ve aktörlüğe ara vereceğini öğrendikten sonra da üzülmüştüm bu yüzden Only God Forgives ve Terrence Malickle çekeceği yeni filmini en iyi şekilde takip etmeye çalışacağım [sanki son demleri gibiymiş :) ] sıralamanı da beğendim ama ben olsam Drive ı 1 numara yapardım, orada tek başına filmi taşımıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de öyle serhat. yeni kuşağın en yetenekli oyuncularından. ben teşekkür ederim :) ara vereceğini ben de duymuştum ama çok genç daha. mutlaka hızlı bir dönüş yapacaktır. evet yeni filmleri büyük heyecan sebebi.. Drive'ı bir çok kişi ilk sırada görüyormuş onu anladım. ilk iki film arasında küçük bir fark var bence. ikisi de nefis. Evet drive'da daha ön plandaydı ve sırtlamıştı filmi :)

      Sil
  5. Birinci sıra haricindeki sıralama bana uyuyor :) Yalnız Lars and the Real Girl'ü hiç duymadım, nasıl gözümden kaçtı bilmiyorum. Oysa Ryan Gosling'i takip eden biriyimdir. Hemen listeye ekliyorum ve duyurduğun için teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lars and the Real Girl'ü çok seveceğine eminim Fatma :) Olabilir, seveni çok olsa da ses getirmiş bir film değil. gözünden kaçmış demek. Rica ederim :)

      Sil
  6. bu adamın yahudilikle ilgili bir filmi vardı tv de izlediğim kadarıyla aklımda tüm sahneleri fakat yasaklanmışmı nedir bir türlü sitlerde biyografisinde felan çıkmıyor lanet olası film

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımm ben de çıkaramadm o filmi, hayal meyal hatırlıyorum ama..

      Sil
  7. bence sırasıyla notebook, half nelson, blue valantine, crazy stupid love, stay yaa hepsi mi iyi olur ne denir ki bazı filmler hele iyi oyunculuk olmasa hiç izlenmicek seneryo olmasına rağmen onlar bile etkileyici olmus. oyunculuğu bırakmış olmasına isyan diyorum!

    YanıtlaSil
  8. ya stay, crazy stupid love ne denirki gişe için yapılan filmler değil hepsi farklı bir tat...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunculuğu daha bırakmadı ara vereceğim demişti. evet Stay ve Crazy Stupid Love da çok iyi filmler. iyi bir kariyer inşa etti. son yıllarda çok daha iyi

      Sil