30 Ekim 2013

2000'li Yılların En İyi 20 Korku-Gerilim Filmi


90’lı yılların ortasında Scream ile yeni bir döneme giren ve ivme kazanan korku sineması, bu 10 yıllık süreci M. Night Shyamalan’ın Altıncı His’i ile kapatıp, 2000’li yıllara adım atarken janrda yaşanacak ilk eğilimin de sinyallerini veriyordu. Altıncı His, beklenmeyen başarısını büyük oranda sürpriz sonuna borçluydu ve bu başarı da özellikle 2000’li yıllarda sürpriz sonlu korku filmlerinde gözle görülür bir artışı beraberinde getirdi. Hikayeye hizmet eden başarılı sürpriz sonların yanında art niyetli örneklere de şahit olduk. Final Destination, Frailty ve The Others gibi özgün örneklerle bahsettiğimiz döneme hızlı bir giriş yapan janr, çok geçmeden Hollywood’un üretim sancılarıyla tökezlemeye başladı. Hollywood, seri üretim düşüncesiyle hareket edip orijinal hikayeler üretmekte zorlanırken, Uzak Doğu ve Avrupa korku sinemasının yükselişi, türe hakim Amerikan sinemasını yeni arayışlara itti. Bu arayışın adı da ‘remake’ti. Kuşkusuz ‘remake’ler yeni değil ve korku sinemasına has bir durum da değil ancak, korkunun kendini yenileyebilen bir tür olmaması, başka kültürlerden çıkan ve başarılı da olan hikayeleri alıp kendi sinemasına uygun biçimde yeniden çekmenin kolaylığı korku sineması önderliğinde bir furya başlattı. The Ring gibi kalburüstü yeniden yapımlar, yerini aslını aratan filmlere bıraktı. Uzak Doğu ve Avrupa korku sinemasının kısa süreli yükselişi de son bulunca sıra kült ve klasikleşmiş korku filmlerine geldi. Kısacası üretim anlamında bir düşüş gözlenmezken nitelikli ve özgün korku filmlerine hasret kaldığımız bir dönemden geçmekteyiz. 

Bana da bu 'kayıp' dönemin en iyilerini seçmek kaldı. Listeme göz attığınızda geride kalan 13 yıllık sürecin bir özeti niteliğinde olduğunu göreceksiniz. Uzak Doğu korku sinemasından bir kaç örnekten fazlasını göremezken, Avrupa'dan çıkma korkuların yükselişi dikkat çekici boyutta.

Son olarak 2000'li yılların en iyi 20 korku-gerilim filmi listeme giremeyen Orphan, Drag Me To Hell, The Skeletion Key, Rec, Cloverfield ve The Devil's Backbone gibi filmlerin de adını anmak istedim.

20 - The Mist
Filmin eleştirisine buradan bakabilirsiniz


19 - The Descent
Film için bakınız


18- Insidious
Filmin eleştirisi için bakınız


17 - From Hell
Film için bakınız



16 - Stoker
Filmin eleştirisi için bakınız


15 - 28 Days Later



14- Let the Right One In
Film için bakınız


13 - The Ring


12- Final Destination



11- Shadow of the Vampire
Film için bakınız


10- Thirst
Filmin eleştirisi için bakınız



9- Maniac
Filmin eleştirisi için bakınız


8- The Village
Filmin eleştirisi için bakınız


7- El Cuerpo


6- The Conjuring
Filmin eleştirisi için bakınız


5- Saw
Filmin eleştirisi için bakınız


4- Identity


3- High Tension
Filmin eleştirisi için bakınız


2- Julia's Eyes
Filmin eleştirisi için bakınız



1- The Others

10 yorum:

  1. Buradaki filmlerden sadece The Ring, The Others, SAW, From Hell filmlerini izledim. Hepsi güzel izlenesi filmler ancak ben bunların içinden Halka'yı tek geçerim.İkinci sırada The Others gelit.SAW zaten seriye bağlamış bir film.Halka'nın ikisi üçü de vardı sanırım ama ilkinin tadını hiç vermedi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha izlemediğiniz çok film varmış listeden. iyi keşif olacak :) Halka'nın yeri de ayrıdır tabi. ilk film nefisti. devamı da iyiydi ama o kadar değil doğru.

      Sil
  2. Cabin in the Woods bizde var sanırım; ama nedense bana dandik gibi geldiği için bir türlü izleyemedim?
    Yalnız, geçenlerde "değeri bilinmeyen filmler" tarzında bir liste gördüm orada da The Mist vardı. Konusunu okuyup "Bu ne ya?" dedim sonra; ama acaba bir şans verilmeli mi?
    Gwoemul'a şimdi hafif bakış attım, ilginç sanki.
    Yok baktığım The Descent imiş... Şu mağara olayı... Pardon... ahahaha.
    Insidious'u izledim!
    From Hell'i de!
    Bence ikisi de korku değil ama, en azından From Hell değil ya?
    28 Days Later'ı küçükken izledim, geçen yine izleyecektim, sonra Zodiac'ı izlemeye karar verdim kaynadı arada.
    The Ring'i de küçükken, Digiturk'te, izlemiştim. Böyle birkaç kere vermişlerdi, ben de ne manyaksam her bulduğumda bakmıştım şöyle. ahaha.
    Final Destination çok bozdu ya... ben son birkaç bölümü izlemedim ondan. Favorim 2 sanırım. Çünkü ilk onu izledim, sonra birkaç kere daha.... ahaha.
    Üstteki dediğim listede sanırım The Village de vardı.
    The Conjuring'i de gördüm bir yerlerden.
    Saw'ı zaten izlemiş olmak Allah'ın emri. ahaha.
    Identity herhalde kimliğini kaybeden adam, "Kimliği olmayan adam"dı sanırım hatta, değil, dimi?
    Ya bu The Others sonunda her şeyi yapanların "çocuklar" çıktığı değil, dimi? Oysa sanırım onu da küçükken izlemiştim. Değilse, bir sürü The Others var yeter be! ahahaha.

    YanıtlaSil
  3. Ayrıca, From Hell'e Johnny Depp'li resim koyaydın daha iyiydi yahu.. ahahaha.

    YanıtlaSil
  4. ahahhahah yorumlara gel :D nerden başlasam bilemedim. Cabin ın the Woods'u sevmeyen de çok seven de.. çok eğlenceli ilginç bir korku denemesiydi. Evet The Mist'e bir şans vermelisin. sonu çok sağlamdır. From Hell'i tabi ki korku filmi olarak değerlendirebiliyoruz. Başka hangi tür olacak? dönem filmi, polisiye örgü, gerilim vs. hepsinden var elbette ama temel olarak bir korku başlığı altına alabiliyoruz. korku deyince klasik örnekler hep akla geldiği için sanırım böyle oluyor :) Hahah Johnny Depp'li olmasın dedim bu kez. Heather Graham hastasıyım da ben :D Final Destination kesinlikle çok bozdu. ama en iyisi ilki.. ikinci film de başarlıydı tabi. The Conjuring yeni baya.. izlemeye çalış derim seversin :) Vee the Others bir tane var ve herşeyi yapan çocuklar değil. öyle bir film değildi yahu :))

    YanıtlaSil
  5. Yani, aslında korku olabilir doğru o açıdan bakınca.
    Yalnız o dediğim film ne acaba, sanırım sen her "The Others" yazınca ben bunu yazıyorum. ahahaha. O filmi bir bulmayım ben.
    Heee o zaman durum degisir, senin için johnny'e veda zamanıdır.

    YanıtlaSil
  6. hahah evet olabilir the Other konusu.. valla birbirine çok benziyor son dönem korkuları, çıkaramadım ama çok tanıdık. evet ah Heather :))

    YanıtlaSil
  7. yüksek tansiyon cidden tansiyonunuzu yukseltiyor. iyi bir film :) the mist i de izlemiştim ,klasık yaratık istilası vb. gibi bir senaryoyla başlıyor ancak sonu cidden acaip bitiyor. gerçi son yıllarda da moda oldu 2 saat boyunca izle filmi sonu nereye baglıcak diye ,son 5 dakkada da "hadi be "de :)) 5- 10 dakka içinde 1,5 - 2 saat filme sabretmekte neyın nesi anlamadım:) 28 gün sonra fena değil ama 28 hafta sonrayı tercih derdim :) .the others cidden sağlam bir film ..El Cuerpo izledim ,yavas temposu sıktı biraz .yine modaya uyup tüm filmi son 5-10 dakkaya sıgdırmışlar.sonu çok ilginç bitsede benı etkılemedi..Halka da gerim gerim geriliyorsunuz .tamda hak ettiği yerde. Final Destination bence listede olmamalıydı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tabi son dönemde dediğiniz gibi çok film çıkmaya başladı. final kısımlarını diyorum ama filmin geneli ile çelişmedi ve sadece seyirciyi şaşırtma amaçlı kullanılmıyorsa ben şikayetçi olmam pek. sürpriz sonları seviyorum :) El Cuerpo tıkır tıkır ilerliyor aslında, temposu da çok iyidir. bana öyle geldi diyeyim en azından: ) The Others ve Yüksek Tansiyon favorilerim tabi. Final Destination'un ilk filmini çok severim, devam filmlerini pek sevmem :)

      Sil